Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 02:22
  #1
Medlem
Som ni ser på bilderna nedan har jag fått ett obehagligt sår av något slag just ovanför penisen. Jag antar att det kommer ifrån rakning av underlivet och jag har haft det så här en längre period utan att göra något åt det. Jag har googlat och letat i detta forum men hittar inget som påminner om detta. Vad kan det vara för fel och vad kan jag göra?

Jag har försökt att pressa sönder det från de två synliga hålen men allt som kommer ut är en massa blod trots att det ser ut som en stor finne av något slag. Extra ont gör det när jag drar på mig tighta jeans med ett hårtsittande skärp, då blöder jag ofta oprovocerat. Jag besöker gärna inte en vårdcentral så om ni vet vad det är så hojta gärna till om jag kan göra någonting från hemmaplan.

Förr rakade jag underlivet med en rakhyvel. På grund av smärtan denna rackare utstått mig för kör jag numer bara med trimmer.

/En 26-årig killes underliv ropar på hjälp

Varning rätt starka/groteska/äckliga bilder (ja en liten del av mitt underliv ser ut så här

http://postimg.org/gallery/190edglhq/
__________________
Senast redigerad av Moralmastaren 2016-09-28 kl. 02:31.
Citera
2016-09-28, 02:28
  #2
Medlem
cannot unsee :S

Om det vore från rakning så skulle det "gå över" inom en vecka, max

Sluta pilla på det och fråga närmsta vårdcentral istället.
Citera
2016-09-28, 02:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
cannot unsee :S

Om det vore från rakning så skulle det "gå över" inom en vecka, max

Sluta pilla på det och fråga närmsta vårdcentral istället.

Haha ja varning för starka bilder ska väl tilläggas. Jo jag visste att ngn skulle säga så men jag undviker gärna ett sådant besök.
Citera
2016-09-28, 02:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralmastaren
Haha ja varning för starka bilder ska väl tilläggas. Jo jag visste att ngn skulle säga så men jag undviker gärna ett sådant besök.

Varför? Seriöst? Inget att skämmas för.
Citera
2016-09-28, 02:34
  #5
Medlem
Vill du bli av med dina blödande sår eller inte?
Citera
2016-09-28, 03:01
  #6
Medlem
Atrocituss avatar
Infekterad hårsäck? Googla bilder. Hårsäcksinflammation låter ju rimligt.

Edit: Tvätta rent med alkogel och smörj in med Idominsalva varje dag. Peta inte i såret, allra helst kan du lägga plåster över det. Om någon vecka eller två så ska du se att såret är väck. Blir det värre så finns det nog inget annat att göra än att uppsöka läkare.
__________________
Senast redigerad av Atrocitus 2016-09-28 kl. 03:05.
Citera
2016-09-28, 04:14
  #7
Medlem
dra till vårdcentralen idiot!
Citera
2016-09-28, 12:44
  #8
Medlem
Tiness avatar
Det där ser verkligen INTE bra ut, du bör ringa vårdcentralen redan idag!
Citera
2016-09-28, 13:42
  #9
Medlem
Jag har faktiskt ett precis likadant märke, fast det sitter högre upp strax under naveln, det har varit där i ca 2 år. Ibland sticker jag ett hål på det och klämmer ut lite blod men det försvinner inte. Lider iofs inte av det men kanske är dags att kolla upp. Hoppas någon här kan svara på vad det är!
Citera
2016-09-28, 19:12
  #10
Medlem
Haft sex med någon ny nyligen?

Kan vara Syfilis så du bör kolla det där.
Citera
2016-09-30, 03:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruleyou
Jag har faktiskt ett precis likadant märke, fast det sitter högre upp strax under naveln, det har varit där i ca 2 år. Ibland sticker jag ett hål på det och klämmer ut lite blod men det försvinner inte. Lider iofs inte av det men kanske är dags att kolla upp. Hoppas någon här kan svara på vad det är!

Ja jag har haft detta väldigt länge också, kanske inte i två år men i alla fall i ett år. Grejen är ju den att på bilderna här ovan så ser det ju värre ut än normalt. På bilderna har jag ju just pressat ut blod och det ser ganska groteskt ut strax efteråt. Men ja detta har varit ett problem ett tag och det smärtar från och till. Förhoppningsvis löser det sig och att ngn rent konkret vet vad det är/hur det ska behandlas.

Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Infekterad hårsäck? Googla bilder. Hårsäcksinflammation låter ju rimligt.

Edit: Tvätta rent med alkogel och smörj in med Idominsalva varje dag. Peta inte i såret, allra helst kan du lägga plåster över det. Om någon vecka eller två så ska du se att såret är väck. Blir det värre så finns det nog inget annat att göra än att uppsöka läkare.

Det skulle det kunna vara eventuellt. När jag pressade ut blodet så sökte jag efter ngt hår som möjligen fanns där men jag fann inget. Vet inte riktigt vad som är fel.

I övrigt: Nej det är inte syfilis, det kan jag fastslå direkt då jag haft detta så länge.

Och om ingen vet vad detta är så är väl vårdcentralen min sista utväg. Jag vill helst inte dit då detta känns som ngt som kan helas på hemmaplan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback