Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 02:14
  #1
Medlem
Tjenare, skulle vilja ha tips på UE som man kan komma åt med en SJ-nyckel.

Gärna nåt i centralare delarna i Stockholm men alla tips mottages tacksamt.
Citera
2016-09-28, 11:14
  #2
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-ternal
Tjenare, skulle vilja ha tips på UE som man kan komma åt med en SJ-nyckel.

Gärna nåt i centralare delarna i Stockholm men alla tips mottages tacksamt.

Beror på vad man menar med "SJ-nyckel". Vanlig fyrkant? O-nyckel? Ingen av de båda är väl dock att anse som just specifik för SJ..

Menas en nyckel man fått i tjänsten så har man ju också koll på vad man har tillträde/behörighet etc.
__________________
Senast redigerad av Tjabo 2016-09-28 kl. 11:22.
Citera
2016-09-28, 23:56
  #3
Medlem
Det är en svart nyckel med en vit triangel på. Jag har inte fått den i tjänsten om man säger så.
Citera
2016-09-29, 21:20
  #4
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-ternal
Det är en svart nyckel med en vit triangel på. Jag har inte fått den i tjänsten om man säger så.

Då bör/ska du lämna in den. De är reggade i resp järnvägsbolags register och rödlistade hos låssmeder/nyckelkopiatörer.
Citera
2016-09-30, 21:20
  #5
Medlem
ejibruks avatar
Dessutom så går just den typ av nyckel inte så intressanta ställen då det är den lägsta behörigheten i Trafikverkets nyckelschema. Är jag inte helt fel ute så håller man på att byta ut hela låssystemet till kod/bricka istället för nycklar.

/ejibruk
Citera
2016-10-02, 10:52
  #6
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Då bör/ska du lämna in den. De är reggade i resp järnvägsbolags register och rödlistade hos låssmeder/nyckelkopiatörer.

Det har aldrig varit något problem hos min lokala låssmed att kopiera en spärrad nyckel.
Citera
2016-10-02, 13:47
  #7
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejibruk
Dessutom så går just den typ av nyckel inte så intressanta ställen då det är den lägsta behörigheten i Trafikverkets nyckelschema. Är jag inte helt fel ute så håller man på att byta ut hela låssystemet till kod/bricka istället för nycklar.

/ejibruk

Rätt på båda.
Citera
2016-10-02, 13:48
  #8
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Det har aldrig varit något problem hos min lokala låssmed att kopiera en spärrad nyckel.

Möjligt. Det är ju upp till denne.
Citera
2016-11-18, 02:08
  #9
Medlem
Denna tråden skulle inte handla om vad jag ska göra med nyckeln, skitsamma var jag fått den ifrån och hur låssystemet ser ut. Jag har testat den på några grindar och där är det verkligen inte kod eller bricka.

Tråden skulle handla om UE-tips man kan komma in i/på/till med denna nyckel.

Har smugit lite i söders tunnlar men det är bara tågtunnlar utan nåt av intresse.

Tips mottages gärna av folk med koll och saltiga förståsigpåare kan undvika att kommentera helt
Citera
2016-11-18, 08:14
  #10
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-ternal
Denna tråden skulle inte handla om vad jag ska göra med nyckeln, skitsamma var jag fått den ifrån och hur låssystemet ser ut. Jag har testat den på några grindar och där är det verkligen inte kod eller bricka.

Tråden skulle handla om UE-tips man kan komma in i/på/till med denna nyckel.

Har smugit lite i söders tunnlar men det är bara tågtunnlar utan nåt av intresse.

Tips mottages gärna av folk med koll och saltiga förståsigpåare kan undvika att kommentera helt

Tänkt på att det kan vara så att de som svarar har just koll och att de därför inte ger dig tips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback