Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-29, 16:11
  #13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Skottlossning på offentlig plats?

Har du tänkt på att polisen kanske helst undviker att skjuta ihjäl folk? Om man kan ta hand om hotet utan skottlossning så ska man självklart göra det. Det är väl ganska rimligt kan jag tycka.

Vad är det för metod du förespråkar? Skjuta lite "bara för att"? Var finns logiken i det om jag får fråga?
Förstår du inte logiken bakom att skjuta en person som attackerar med kniv? Du skulle bara ta upp batongen och vifta lite så är attackeraren oskadliggjord? Kanske har du sett lite för många Hollywoodfilmer. Jag tror du borde vakna upp ur tonårsdrömmarna och inse att en kniv är ett dödligt vapen.
Citera
2016-09-29, 16:21
  #14
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Skottlossning på offentlig plats?

Har du tänkt på att polisen kanske helst undviker att skjuta ihjäl folk? Om man kan ta hand om hotet utan skottlossning så ska man självklart göra det. Det är väl ganska rimligt kan jag tycka.

Vad är det för metod du förespråkar? Skjuta lite "bara för att"? Var finns logiken i det om jag får fråga?

På 15-20 meter hinner knivmannen springa fram och hugga dig innan du får upp vapnet ur hölstret, står du redo avsäkrad och siktar är det en sak, men det går fort som fan.
Citera
2016-09-29, 18:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Förstår du inte logiken bakom att skjuta en person som attackerar med kniv? Du skulle bara ta upp batongen och vifta lite så är attackeraren oskadliggjord? Kanske har du sett lite för många Hollywoodfilmer. Jag tror du borde vakna upp ur tonårsdrömmarna och inse att en kniv är ett dödligt vapen.
Han attackerade inte, han gick mot polisen och sen gav han upp. Det är nog snarare du som har sett för mycket film. Du verkar tro att man bara slänger upp pistolen på en offentlig plats och drar iväg några skott så fort en våldsam situation uppstår. Polisen bär knivväst, knivhandskar, långa batonger och pepparspray. Man behöver inte öppna eld varje gång någon visar upp ett stickvapen.
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
På 15-20 meter hinner knivmannen springa fram och hugga dig innan du får upp vapnet ur hölstret, står du redo avsäkrad och siktar är det en sak, men det går fort som fan.
Ja därför skjuter man om någon kommer springande med kniv. Nu gick det att lösa på ett annat sätt, vilket man borde fortsätta att eftersträva, speciellt på offentliga platser.
__________________
Senast redigerad av Psyklop 2016-09-29 kl. 18:12.
Citera
2016-09-29, 18:15
  #16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Han attackerade inte, han gick mot polisen och sen gav han upp. Det är nog snarare du som har sett för mycket film. Du verkar tro att man bara slänger upp pistolen på en offentlig plats och drar iväg några skott så fort en våldsam situation uppstår. Polisen bär knivväst, knivhandskar, långa batonger och pepparspray. Man behöver inte öppna eld så fort någon visar upp ett stickvapen.
Ja därför skjuter man om någon kommer springande med kniv. Nu gick det att lösa på ett annat sätt, vilket man borde fortsätta att eftersträva, speciellt på offentliga platser.

Givetvis ska det krävas att en person går till attack innan han blir skjuten. Jag läste inte ordentligt. Den här situationen fick ju en fin lösning. Jag vill verkligen inte att polisen ska gå runt med dragna vapen hela tiden och är för ickedödliga vapen. Jag hoppas att polisen är kompetent nog att inte skjuta varenda dåre med kniv. Som sagt, jag läste fel. Trodde han gått till attack.
Citera
2016-09-29, 18:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Givetvis ska det krävas att en person går till attack innan han blir skjuten. Jag läste inte ordentligt. Den här situationen fick ju en fin lösning. Jag vill verkligen inte att polisen ska gå runt med dragna vapen hela tiden och är för ickedödliga vapen. Jag hoppas att polisen är kompetent nog att inte skjuta varenda dåre med kniv. Som sagt, jag läste fel. Trodde han gått till attack.
Vanligt med missförstånd på nätet! Då är vi överrens.
Citera
2016-09-30, 10:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Ensamme
Rökte en marijuana förut faktiskt och kunde knappt hålla mig från att döda alla i min närhet. Min hjärna ba "Kom igen Ensam ta fram knivN och döda folk läään!"

Ah nu kom äntligen den kränkta snusmumriken

Jag tycker cannabis säkerligen är bättre än många medikamenter som i vissa fall ger hjärtproblem, övervikt, depression etc i bieffekt. T.o.m cannabis bieffekter (sanna som falska) väger ut många andra accepterade mediciner för depp i min mening.

Men alla tar inte cannabis så duktigt och ansvarsfullt som du gör allan-ballan, utan för att förtrycka känslor och diverse andra problem tills det rinner över och de får utbrott eller deras liv går i kras.
Citera
2016-09-30, 22:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Ah nu kom äntligen den kränkta snusmumriken

Jag tycker cannabis säkerligen är bättre än många medikamenter som i vissa fall ger hjärtproblem, övervikt, depression etc i bieffekt. T.o.m cannabis bieffekter (sanna som falska) väger ut många andra accepterade mediciner för depp i min mening.

Men alla tar inte cannabis så duktigt och ansvarsfullt som du gör allan-ballan, utan för att förtrycka känslor och diverse andra problem tills det rinner över och de får utbrott eller deras liv går i kras.

Har du hört talas om ironi?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback