Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 00:32
  #1
Medlem
Whiteejacks avatar
Ibland kan jag få ett kort ringande i huvudet (tror oftast om jag har nacken fel positionerad eller dyl)
då får jag tex ett kort ringande hög ton ljud i skallen/öronen,

har någon mer detta? Är det normalt?

Jävligt skrämmande iallafall
Citera
2016-09-28, 00:43
  #2
Avstängd
Sebbe.Laxxs avatar
Nej det är inte tinnitus. Alla har sådana ljud ibland.
Citera
2016-09-28, 00:46
  #3
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Laxx
Nej det är inte tinnitus. Alla har sådana ljud ibland.

Men ringande? Det är ju exakt det som det står tinnitus är, vad är det annars? Bara undrar
__________________
Senast redigerad av Whiteejack 2016-09-28 kl. 01:14.
Citera
2016-09-28, 01:16
  #4
Medlem
Whiteejacks avatar
Någon som får detta också eller vet vad det kan vara?
Citera
2016-09-28, 03:18
  #5
Medlem
distanss avatar
NEJ, jag tänker inte ta på mig foliehatten! JA, detta låter ytterst märkligt!

Lång historia väldigt komprimerad; Tidigare kollegas flickvän var "lite lätt" alternativ och väldigt inne på allt som hade med naturläkemedel, kinesiska örter, pseudovetenskap osv osv att göra. Men en dag när jag klagade på att det började pipa i ena örat sa han (vad han lärt sig av sin flickvän) att "Ditt blodsocker börjar bli lågt, ät något". En förklaring av honom och en banan senare försvann pipet!

Jag själv testat detta på flera i min omgivning som plötsligt börjat klaga på ett ringande ljud i örat. Utan att förklara mig närmare har jag sagt som i förbifarten "Det är säkert för att du är hungrig, gå och ta din lunch/ät en frukt" - och det har fungerat!

Har ingen vetenskaplig förklaring, tror inte på hokus-pokus, vill inte bli idiotförklarad men det verkar fungera
Citera
2016-09-28, 03:35
  #6
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
NEJ, jag tänker inte ta på mig foliehatten! JA, detta låter ytterst märkligt!

Lång historia väldigt komprimerad; Tidigare kollegas flickvän var "lite lätt" alternativ och väldigt inne på allt som hade med naturläkemedel, kinesiska örter, pseudovetenskap osv osv att göra. Men en dag när jag klagade på att det började pipa i ena örat sa han (vad han lärt sig av sin flickvän) att "Ditt blodsocker börjar bli lågt, ät något". En förklaring av honom och en banan senare försvann pipet!

Jag själv testat detta på flera i min omgivning som plötsligt börjat klaga på ett ringande ljud i örat. Utan att förklara mig närmare har jag sagt som i förbifarten "Det är säkert för att du är hungrig, gå och ta din lunch/ät en frukt" - och det har fungerat!

Har ingen vetenskaplig förklaring, tror inte på hokus-pokus, vill inte bli idiotförklarad men det verkar fungera

Jadu, du är lite på fel spår må jag säga.
Men tack ändå.
Citera
2016-09-28, 04:01
  #7
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Jadu, du är lite på fel spår må jag säga.
Men tack ändå.

Som sagt, har ingen förklaring och inget som ska tas som fakta (och vill inte bli idiotförklarad). Men om vi lämnar den österländska mysticismen och åter går till ditt pip - i örat då Tror inte det är något "onormalt" då jag själv och många i min omgivning upplever exakt samma sak då och då. Om det sen är någon form av mild tinnitus eller inte vågar jag inte svara på. Har aldrig sökt för problemet då det går över relativt snabbt (för mig). Men är du orolig så ring 1177 eller din VC.
Citera
2016-09-28, 18:27
  #8
Medlem
Whiteejacks avatar
Nån mer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback