Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 23:18
  #1
Medlem
Lisalits avatar
Det verkar inte finnas någon övergripande tråd i ämnet så jag hoppas jag gör rätt i att starta en ny.

Diskussionerna här gäller moraliska och legala aspekter till hallickar, deras verksamhet och sexsäljares användning av dem. Om detär vanligt. Om det är farligt.

För att inte en tidigare tråd i ett helt annat ämne ska gå mega-OT så börjar jag med min replik till ett inlägg där:

Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Fast i ärlighetens namn så är det väldigt vanligt att tjejer har en "hallick". Även svenska tjejer. Ofta är det tjejer som har en pojkvän som vet om vad tjejen sysslar med och också är med och passar att dom säkert kommer hem igen. I vissa fall sker incall i killens/hallickens/pojkvännens lägenhet. Precis som utländska tjejer så döljer även svenska tjejer detta väldigt bra. Gör man långa träffar som jag oftast gör så brukar vissa saker bubbla upp på ytan och andra berättar frivilligt efter några träffar.

Jag håller med dig om att sex-tjejer gjorde/gör helt fel som tillåter hallickar att annonsera om "beskyddande" tjänster och dylikt på deras forum. Dvs. killar som försöker sätta det hela i system och tjäna pengar på det.

Däremot ser jag väl det inte som hela värden att en kille träffar en tjej utomlands och sedan erbjuder sin lägenhet hemma i Sverige mot provision. Är tjejen duktig på engelska och någorlunda välutbildad/upplyst så är det ju snarare tjejen som kan utnyttja killen/hallicken då våran lag ser ut som den gör. Jag gillar faktiskt våran lag i det avseendet. Vissa eskorter, speciellt välutbildade, brukar ha rejält med skinn på näsan. Tjejer som knappt kan prata engelska känns ju dock väldigt tveksamt att träffa.

Sedan finns det utländska tjejer som annonserar på sex-tjejer som faktiskt är helt oberoende. Även om nästan alla hävdar detta så är det faktiskt sant i vissa fall. Det är jag 99% säker på i alla fall. Träffade en utländsk tjej som dom kommit och rånat mitt i natten. Hon hade bara ett par dagars inkomst i lägenheten sa hon men hon var ändå väldigt ledsen över händelsen.

Självklart skulle jag bara vilja träffa 100% oberoende tjejer men det är ju ingen garanti även om man väljer svenska tjejer. Däremot borde det vara i princip riskfritt för trafficking när det gäller svenska tjejer. Tyvärr är det ganska få 100% oberoende svenska tjejer som erbjuder incall. Vet att du inte har gjort det och spyr galla på dom som erbjuder incall men det är faktiskt lite dumt att boka hotell och sedan checka ut tre timmar senare. Speciellt om det är mitt på dagen.

Bästa är tjejer som gör outcall vid dom första träffarna och sedan erbjuder incall med personer dom är trygga med. Men det vet man ju sällan på förhand då dom sällan skyltar med detta.

Sedan tycker jag recensioner är bra. Inte för att jag är speciellt intresserad av detaljer. Det jag vill veta är om tjejen är äkta, ärlig och seriös. Det finns en hel del "scammers" som vill lura en på diverse sätt. Man är faktiskt rätt utsatt som kund också om man inte har något att gå på.


Jag skriver det då och då men det verkar inte bita: "jag vet för jag har träffat någon/några!"

Du har exakt inte en jävla aning om vad du pratar om. Några har sagt något till dig? Är det representativt av tusentals andra sexarbetare i Sverige? Eller i världen för den sakens skull? Talar de ens sanning? När jag var på humör och inte hade något intresse av att återbesöka en kund var jag precis vem fan som helst, med fantasijobb och gud vet vad.
Har du träffat 99% av annonsörerna på ST och kan därmed sammanställa statistik? Om vi nu spelar gissningsleken så tror jag att de allra flesta är oberoende även där. De är inga duvungar direkt.

Hur vet du att " få 100% oberoende svenska tjejer" erbjuder incall? Menar du att det finns någon talför, ej-handikappad svensk tjej som säljer sex under tvång?

Vår "lag är bra i det avseendet"? Vilket avseende? Vet du att koppleri är förbjudet?

Nästa steg i ditt idiotiska inlägg är att rapa fakta som du VET att jag redan vet. Eftersom du uppenbarligen läst annat jag skrivit (med tanke på att du tar upp att jag "spyr galla på de som erbjuder incalls" vilket stämmer - jag kallar dem idioter).
Vissa sexsäljare har skinn på näsan. Check.
"Dumt" att boka hotell och checka ut tre timmar senare (varför göra det när man betalat för en natt och inte behöver checka ut? Ingen checkar väl för fan ut 2016, man går bara!)
Recensioner är bra, japp.
Kunder blir lurade, javisst.
"Faktiskt rätt utsatt som kund"... En av många anledningar till att jag skriver överhuvudtaget; för att alldeles för många av er tänker med kuken.
Citera
2016-09-28, 12:08
  #2
Medlem
Jag vet inte om jag riktigt snappat vad som är frågan, men min uppfattning är ju också den att det är väldigt vanligt att tjejer som säljer sex har en pojkvän som hjälper till på olika sätt och tar del av kakan.
Citera
2016-09-29, 17:51
  #3
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elouise
Jag vet inte om jag riktigt snappat vad som är frågan, men min uppfattning är ju också den att det är väldigt vanligt att tjejer som säljer sex har en pojkvän som hjälper till på olika sätt och tar del av kakan.

Hur har du skapat dig den uppfattningen?
Citera
2016-09-30, 11:16
  #4
Medlem
OverTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Jag skriver det då och då men det verkar inte bita: "jag vet för jag har träffat någon/några!"

Du har exakt inte en jävla aning om vad du pratar om. Några har sagt något till dig? Är det representativt av tusentals andra sexarbetare i Sverige? Eller i världen för den sakens skull? Talar de ens sanning? När jag var på humör och inte hade något intresse av att återbesöka en kund var jag precis vem fan som helst, med fantasijobb och gud vet vad.
Har du träffat 99% av annonsörerna på ST och kan därmed sammanställa statistik? Om vi nu spelar gissningsleken så tror jag att de allra flesta är oberoende även där. De är inga duvungar direkt.

Hur vet du att " få 100% oberoende svenska tjejer" erbjuder incall? Menar du att det finns någon talför, ej-handikappad svensk tjej som säljer sex under tvång?

Vår "lag är bra i det avseendet"? Vilket avseende? Vet du att koppleri är förbjudet?

Det du skriver verkar inte bita? lol Vem tror du att du är? Du har inte heller en jävla aning då ingen känner alla till 100% och man kan inte veta att de som berättar ens talar sanning. Så tagga ner lite.

Ordet hallick har en negativ klang. Men byt ut ordet till Madam, en kvinnlig hallick eller varför inte Mama-san, en kvinnlig hallick med egen salong (men möjligen en ägare de jobbar åt) och plötsligt är det ingen som klagar...

Visst, det finns säkert dem med olika grader översittar fasoner. Men det finns även dem som faktiskt är medarbetare eller t.o.m. som anställd av eskorten.
Jag läser trådar om hur vissa eskorter (och kunder) kräver att all hjälp ska vara gratis, annars gnälls det om hallickar. Men förrutom att den som säljer tjänster till en eskort gör något olaglig och kan bli dömd för koppleri, vad är problemet? Varför får eskorter inte köpa vissa tjänster medans andra är ok?
Citera
2016-09-30, 18:35
  #5
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverTheMoon
Det du skriver verkar inte bita? lol Vem tror du att du är? Du har inte heller en jävla aning då ingen känner alla till 100% och man kan inte veta att de som berättar ens talar sanning. Så tagga ner lite.

Ordet hallick har en negativ klang. Men byt ut ordet till Madam, en kvinnlig hallick eller varför inte Mama-san, en kvinnlig hallick med egen salong (men möjligen en ägare de jobbar åt) och plötsligt är det ingen som klagar...

Visst, det finns säkert dem med olika grader översittar fasoner. Men det finns även dem som faktiskt är medarbetare eller t.o.m. som anställd av eskorten.
Jag läser trådar om hur vissa eskorter (och kunder) kräver att all hjälp ska vara gratis, annars gnälls det om hallickar. Men förrutom att den som säljer tjänster till en eskort gör något olaglig och kan bli dömd för koppleri, vad är problemet? Varför får eskorter inte köpa vissa tjänster medans andra är ok?

Jag tror att jag är någon som kan styrka mina belägg (med erfarenhet, kontakter och som aktivt involverad i branschen) medan du och många andra slänger fram påståenden med lama bakgrunder. DET är vad jag försöker påtala, ofta.

Jag har aldrig sagt att jag "känner alla till 100%" vilket är dumt uttryckt i sig.

Man kan inte veta vem som talar sanning eller inte men det går att dra logiska slutsatser om hur sannolikt det är ATT man anar om något är sant eller ej. Jag anser mina belägg vara starkare än dina.

Översittarfasoner? Du måste skoja. Det här handlar om hot, våld och utpressning.
Man byter inte ut ordet hallick. Det finns agenturer och salonger; det är en helt annan sak. En hallick är en hallick och den är nästan alltid en förbannat dålig investering.

Vadå "gratis hjälp"? Vilken hjälp? Varför? Hur? Var efterfrågas detta?

Du verkar leva i någon romantisk bubbla där "pojkvänner" "hyr" ut lägenheter till sina älskade som de sedan glatt hejar på medan de knullar andra män för pengar som de sedan tar en "andel" av. Allt är fint dem emellan, det är bara en liten affärsuppgörelse, inget kontrollbehov eller girighet inblandat; de är kära och allt är fint. Eller så träffas de utomlands och bara råkar komma in på att hon vill prostituera sig i Sverige varpå denna ädla riddare erbjuder en plats mot en liten avgift, helt utan baktankar. Så många guldkantade scenarier! Och du tror på varenda en!
Citera
2016-09-30, 19:17
  #6
Medlem
OverTheMoons avatar
Precis, du vet inget om min bakgrund. Men kan upplysa om att kontot är nytt, jag är det inte.

Varför tror du allt är svart eller vitt? Det finns säker översittare som sagt, men det finns även de som är med som medarbetare. Detta med att eskorter ska klara allt själva, de kanske tycker det är smidigt att betala för tjänster som många andra gör?
Vissa av oss vet att det finns alla sorter i branschen - även om du sitter i en bubbla och tror att alla är sadister.
Citera
2016-10-01, 12:37
  #7
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverTheMoon
Precis, du vet inget om min bakgrund. Men kan upplysa om att kontot är nytt, jag är det inte.

Varför tror du allt är svart eller vitt? Det finns säker översittare som sagt, men det finns även de som är med som medarbetare. Detta med att eskorter ska klara allt själva, de kanske tycker det är smidigt att betala för tjänster som många andra gör?
Vissa av oss vet att det finns alla sorter i branschen - även om du sitter i en bubbla och tror att alla är sadister.

Det spelar ingen om du har 50 eller 5000 inlägg; det handlar om dina belägg för dina påståenden.
"Vissa av oss vet"? Några som "öppnat" sig under långträffar är i min bok inget att grunda en uppfattning på, speciellt inte en som lämpar sig för den här diskussionen.

När den svenska lagstiftningen ändras och riktiga agenturer införs så är jag helt med. Men branschen är djupt under marken som det är och där frodas kriminella som göder sig på utsattheten många sexarbetare upplever. Återigen är översittare inte rätt benämning, du underskattar eller vägrar se hur farliga dessa människor kan vara. Jag tror inte att jag kan säga mer om detta för du har bestämt dig för att hallickar är toppen och en tjänst som sexsäljare behöver.

Lägg inte ord i min mun - jag har aldrig använt uttrycket sadist.
Citera
2016-10-02, 12:30
  #8
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Man kan inte veta vem som talar sanning eller inte men det går att dra logiska slutsatser om hur sannolikt det är ATT man anar om något är sant eller ej. Jag anser mina belägg vara starkare än dina.

Det var väl ungefär på det sättet jag uttryckte mig i stycket du har citerat i trådstarten? Du kanske vet 100gr mer än mig om det hela och har en bättre bild av verkligheten men jag kan ju inte göra mycket mer än att försöka bilda mig en egen uppfattning. Vad jag skrev är enbart baserat på mina egna erfarenheter och min logiska slutsats. Trodde det var ganska uppenbart med tanke på det informella sättet att diskutera på ett forum som FB.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
"Vissa av oss vet"? Några som "öppnat" sig under långträffar är i min bok inget att grunda en uppfattning på, speciellt inte en som lämpar sig för den här diskussionen.

Men i så fall är det ju ytterst få som är lämpliga att deltaga i diskussionen över huvud taget? Det kanske är du och någon enstaka annan eskort med flerårig erfarenhet av branschen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
"Vår "lag är bra i det avseendet"? Vilket avseende? Vet du att koppleri är förbjudet?

Lagen är kass på många sätt men just i det avseendet att tjejen aldrig ses som en brottsling gillar jag. Det borde ju göra det iaf lite lättare för tjejer att ta kontakt med polisen om dom blir utsatta för våld/hot. I länder där även tjejen ses som en brottsling så "borde" ju så kallade hallickar ha mer makt över tjejerna eftersom båda ses som brottslingar. Men återigen det är ju bara mina funderingar om du nu är inne på att misstolka mig igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Jag skriver det då och då men det verkar inte bita: "jag vet för jag har träffat någon/några!"

Du har exakt inte en jävla aning om vad du pratar om. Några har sagt något till dig? Är det representativt av tusentals andra sexarbetare i Sverige? Eller i världen för den sakens skull? Talar de ens sanning?

Som jag skrev tidigare i detta inlägg; jag uttrycker min åsikt baserat på mina erfarenheter. Jag är medveten om att jag kanske har fel och eventuellt kommer att ändra min åsikt i framtiden. Dessutom lyfter du fram mitt inlägg som om jag skulle vara positivt inställd till hallickar? Läser du mitt inlägg noggrant så "borde" det framgå att jag inte är det.

Jag tycker inte heller att administratörerna på sex-tjejer verkade uppmuntra hallickverksamhet. Jag tycker, precis som du, att dom borde rensa/ta bort inlägg från uppenbara hallickar. Men bara för att dom låter inläggen vara kvar så innebär ju inte det att dom är förespråkare av alla inlägg som skrivs? I så fall borde du ju även anse att Flashback är förespråkare av hallickar då det förekommit liknande trådar här förut.

Ska jag vara helt ärlig så kan jag faktiskt förstå varför du blev bannad därifrån nu. Du verkar ha lite problem med att uttrycka dig på ett ödmjukt sätt i en diskussion och blir fullkomligt vansinnig när andra inte gör som du säger.
Citera
2016-10-03, 13:13
  #9
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Det var väl ungefär på det sättet jag uttryckte mig i stycket du har citerat i trådstarten? Du kanske vet 100gr mer än mig om det hela och har en bättre bild av verkligheten men jag kan ju inte göra mycket mer än att försöka bilda mig en egen uppfattning. Vad jag skrev är enbart baserat på mina egna erfarenheter och min logiska slutsats. Trodde det var ganska uppenbart med tanke på det informella sättet att diskutera på ett forum som FB.

Helt sant, om jag uttryckte mig klumpigt ber jag om ursäkt för det. Det som är frustrerande är när man anser sig VETA på grund av vad ett par sexsäljare sagt till dem/dig som kund.


Citat:
Men i så fall är det ju ytterst få som är lämpliga att deltaga i diskussionen över huvud taget? Det kanske är du och någon enstaka annan eskort med flerårig erfarenhet av branschen?

Alla är välkomna att ha en åsikt och jag förbehåller mig rätten att argumentera med och mot dem/du.

Citat:
Lagen är kass på många sätt men just i det avseendet att tjejen aldrig ses som en brottsling gillar jag. Det borde ju göra det iaf lite lättare för tjejer att ta kontakt med polisen om dom blir utsatta för våld/hot. I länder där även tjejen ses som en brottsling så "borde" ju så kallade hallickar ha mer makt över tjejerna eftersom båda ses som brottslingar. Men återigen det är ju bara mina funderingar om du nu är inne på att misstolka mig igen.

I det här avseendet spelar det ingen roll. En hallick är en hallick är en hallick. De kan ha precis lika mycket makt ändå då hållhakarna ofta är andra än att anmäla tjejen.

Citat:
Som jag skrev tidigare i detta inlägg; jag uttrycker min åsikt baserat på mina erfarenheter. Jag är medveten om att jag kanske har fel och eventuellt kommer att ändra min åsikt i framtiden. Dessutom lyfter du fram mitt inlägg som om jag skulle vara positivt inställd till hallickar? Läser du mitt inlägg noggrant så "borde" det framgå att jag inte är det.

Ja, det är så det framstår.
Citat:
Jag tycker inte heller att administratörerna på sex-tjejer verkade uppmuntra hallickverksamhet. Jag tycker, precis som du, att dom borde rensa/ta bort inlägg från uppenbara hallickar. Men bara för att dom låter inläggen vara kvar så innebär ju inte det att dom är förespråkare av alla inlägg som skrivs? I så fall borde du ju även anse att Flashback är förespråkare av hallickar då det förekommit liknande trådar här förut.

Om du inte läst konversation mellan mig och ST så borde du göra det. Det är tydligt att de uppmuntrar det.

Citat:
Ska jag vara helt ärlig så kan jag faktiskt förstå varför du blev bannad därifrån nu. Du verkar ha lite problem med att uttrycka dig på ett ödmjukt sätt i en diskussion och blir fullkomligt vansinnig när andra inte gör som du säger.

Ödmjukhet är inte min grej, nej. Ser ingen anledning till att vara andra till lags om jag har starka åsikter. De bannade mig inte, de raderade vår konversation som också en annan användare undrade varför, låtsades inte om att den hänt (=ännu ett bevis på att deras beteende inte är ok även enligt de själva) och jag valde därefter att ta bort mitt konto efter fler syrliga email med deras admin.
Vansinnig är att ta i, förresten. Jag uttrycker mig starkt i frågor jag bryr mig om.

Om du har ett problem med det och anser att jag missförstår dig (buhu) så kanske du ska sluta svara.
Citera
2016-10-03, 18:12
  #10
Medlem
quts avatar
Hallick är inte okey men ni tjejer måste ha nån backup om det strular ju.....
Citera
2016-10-03, 19:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Hallick är inte okey men ni tjejer måste ha nån backup om det strular ju.....

Låter ju billigt. Varför inte tjejens pojkvän förslagsvis? Män numera verkar gilla det.
Citera
2016-10-04, 09:52
  #12
Medlem
OverTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Det spelar ingen om du har 50 eller 5000 inlägg; det handlar om dina belägg för dina påståenden.
"Vissa av oss vet"? Några som "öppnat" sig under långträffar är i min bok inget att grunda en uppfattning på, speciellt inte en som lämpar sig för den här diskussionen.

När den svenska lagstiftningen ändras och riktiga agenturer införs så är jag helt med. Men branschen är djupt under marken som det är och där frodas kriminella som göder sig på utsattheten många sexarbetare upplever. Återigen är översittare inte rätt benämning, du underskattar eller vägrar se hur farliga dessa människor kan vara. Jag tror inte att jag kan säga mer om detta för du har bestämt dig för att hallickar är toppen och en tjänst som sexsäljare behöver.

Lägg inte ord i min mun - jag har aldrig använt uttrycket sadist.
Din lilla bok betyder inte så mycket ute i världen. Bara för att man inte håller med dig betyder inte att man inte har erfarenheter. Vi alla har olika erfarenheter som gör att vi bildar olika uppfattningar. Så jag antar att du bara haft och hört om dåliga erfarenheter. Mina erfarenheter helt olika från dina.

Visst, allt som är olagligt drar till sig dem som inte har något emot att bryta mot lagen för en god avkastning som gör det värt risken. Men med det sagt så finns det dem som, precis som eskorter, är helt ok människor som vill erbjuda sin service för en bra peng.

Som exempel; vad är en hallick? Någon som tjänar pengar på en eskort. Det kan ju vara vad som helst. Tex Madeleine och Emma är 2 eskorter med fina studiobilder. I lagens mening är fotograferna kriminella som tog betalt för denna service.
De har också fina hemsidor som de knappast byggt själva. Är nu deras webmästare hallickar med?
Alla thaisalonger som drivs av ägare och mama-san'or. Har aldrig läst att någon varnar för denna hallick verksamhet, inte ens du... Kanske det inte är så farligt att köpa tjänster som eskort - det kanske t.o.m. är bra?

LOL du lägger ord i våra munnar i varje inlägg och kommer med absurda påståenden du inte vet något om. Du får förvänta dig att få lite tillbaka då (buhu).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback