Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-30, 19:19
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Snackade dom svenska? Tänkte annars på öststatare, Lexus är rätt poppis i Ryssland.


Vem rånar en mack 03.15 en natt mot måndag? Bara sådär med en köttkniv dessutom...

Hade de varit öststatare hade dom nog iaf haft pistol?

Undra om dom visste att hon var ensam eller om dom chansade?
Citera
2016-09-30, 19:57
  #38
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Vem rånar en mack 03.15 en natt mot måndag? Bara sådär med en köttkniv dessutom...

Hade de varit öststatare hade dom nog iaf haft pistol?

Undra om dom visste att hon var ensam eller om dom chansade?
Med tanke på tiden behöver man väl inte vara raketforskare för att förstå att det knappast är full bemanning på macken.
Citera
2016-09-30, 23:03
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Med tanke på tiden behöver man väl inte vara raketforskare för att förstå att det knappast är full bemanning på macken.

Haha ja vi får väl se, tror mer på att de är smågrabbar i behov av snabba pengar...

Tycker bara att de är dåligt av polisen att inte ens gå ut med ett signalement

Åtminstonde nån sort form av signalement, för tillfället så kan de vara vem som helst då vi ej vet nationalitet osv...

Hur snabbt var polisen på plats? Tänkte de är ju bara 1 km mellan platserna... bensinmacken-polisstation om ens de?
Citera
2016-10-01, 22:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Om det är Chrysler 300 som du syftar på så är det fråga om Mercedes e klass och inte SL.

Crossfire tror jag att jag menade. Var en hel del utbyte mellan Chrysler och Mercedes under de mindre glansiga åren för Mercedes. https://sv.wikipedia.org/wiki/Daimler_AG
Citera
2016-10-01, 23:50
  #41
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Inte nog med det - man hänger även ut hudfärgen vilket är totalförbjudet.

(men det kanske man inte gjort om bilen vore brun eller svart)


Silver/grå är den överlägset vanligaste färgen på bilar i Sverige så per definition så är det inte "bilism" att hänga ut den här bilen.
Citera
2016-10-03, 02:30
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Crossfire tror jag att jag menade. Var en hel del utbyte mellan Chrysler och Mercedes under de mindre glansiga åren för Mercedes. https://sv.wikipedia.org/wiki/Daimler_AG
Ok den modellen har jag inte haft koll på.
Citera
2016-10-07, 00:55
  #43
Medlem
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...an-i-sundsvall


Strax efter klockan 23 på torsdagen larmades polisen till Shell på Hagavägen i Sundsvall. Personalen uppgav att de hade blivit rånade av en person som hade hotat dem med ett pistolliknande föremål och tilltvingat sig en hittills okänd summa kontanter. Därefter försvann rånaren från platsen.
Polisen har spärrat av macken för en teknisk undersökning och har sökt i området efter gärningsmannen, bland annat med hund. Vid 00.30-tiden under natten till fredagen fanns ännu ingen misstänkt.
Polisen är intresserad av iakttagelser i området runt 23-tiden och beskriver rånaren som en man, cirka 180 centimeter lång, svartklädd med svarta handskar och en vit rånarluva och bar en svartvit, rutig plastkasse med röd text.
Ingen uppges ha skadats fysiskt av händelsen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback