Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 17:24
  #1
Medlem
fhershs avatar
Hej! Jag har googlat massor men hittar inget så här är jag.

Jag kan vakna av att ha jätteont i fingrarnas mellanleder(?). Inte säker på namnet där.
Tror att jag kan sova på mina handleder ibland men inte händerna i sig. Vad händer? Det gör oftast ont hela dagen eller dagar efteråt och kan inte knyta handen ordentligt.

Är 99% på att det inte är karpaltunnelsyndrom.
Citera
2016-09-27, 17:41
  #2
Medlem
Memmajemmas avatar
Ont i leder kan vara tecken på artros eller artrit. Om jag var du då skulle jag boka tid på VC, förmodligen blir du remitterad till röntgen sen.
Citera
2016-09-27, 18:20
  #3
Medlem
nedboys avatar
Har du ett jobb där du arbetar fysiskt mycket med handen, fingrar?

Ligger du kanske på händerna långa stunder när du sover?
Citera
2016-09-27, 18:44
  #4
Medlem
fhershs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Har du ett jobb där du arbetar fysiskt mycket med handen, fingrar?

Ligger du kanske på händerna långa stunder när du sover?

Jobbet tär inte på handen eller fingrarna. Jag sover på händer/handleder men inte på fingrarna.
Det känns konstigt att det är just i den mellanleden som jag får ont.
Citera
2016-09-27, 18:47
  #5
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhersh
Jobbet tär inte på handen eller fingrarna. Jag sover på händer/handleder men inte på fingrarna.
Det känns konstigt att det är just i den mellanleden som jag får ont.

Om du sover på händer/handleder så hindrar du blodflödet och det kan faktiskt vara det som är orsaken till dina problem. Om du stryper (märk: inte stoppar) blodtillförseln under en längre tid så blir det lätt de symptom du beskriver. Ganska vanligt att folk sover på händer och detta uppkommer.

Varför sover du på händer/handleder?
Citera
2016-09-27, 18:59
  #6
Medlem
fhershs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Om du sover på händer/handleder så hindrar du blodflödet och det kan faktiskt vara det som är orsaken till dina problem. Om du stryper (märk: inte stoppar) blodtillförseln under en längre tid så blir det lätt de symptom du beskriver. Ganska vanligt att folk sover på händer och detta uppkommer.

Varför sover du på händer/handleder?

Tack!

Tror det händer om stödet för huvudet blir otillräckligt under natten, mina kuddar har en tendens att glida ner på golvet. Jag kan aldrig komma ihåg att jag lägger mina händer under mig men vaknar med dom under huvudet.
Citera
2016-09-27, 19:14
  #7
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhersh
Tack!

Tror det händer om stödet för huvudet blir otillräckligt under natten, mina kuddar har en tendens att glida ner på golvet. Jag kan aldrig komma ihåg att jag lägger mina händer under mig men vaknar med dom under huvudet.

Testa att sy fast örngotten i lakanet. Kanske löser problemet?
Citera
2016-09-27, 19:47
  #8
Medlem
hassehares avatar
Gå till doktorn, be dem ta ett blodprov som testar för reumatism, det gjorde jag .
Det får du svar på dagen efter.
Äter nu mediciner fungerar, cellgifter i låg dos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback