Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 14:23
  #1
Medlem
Hej

Jag har på något vänster lärt mig utlösa ''elstötar'' i centrala delen av hjärnan. Genom att ''trycka kraft'' från benmärgen utlöses detta i hjärnan och kan vara upp till fem sekunder men tonas ner för varje sekund som går. Observera dock att jag varken spänner muskler eller rör mig kroppsligt, utan jag manipulerar hjärnan tills det att jag känner dessa stötar fysiskt. Detta går kanske under meditation, då detta säkerligen kan uppnås genom att meditera. Men, till skillnad från meditation så kan jag trigga det här och nu, ge mig bara en sekund.

Vad är detta för något?
Citera
2016-09-27, 14:34
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Har aldrig ens försökt förklara det för någon eller frågat någon om det här eftersom det är så knäppt men har samma förmåga. Kan inte utlösa dem när jag vill men ibland känner jag att de kan utlösas om jag väljer att göra det och jag spänner då inte heller något utan gör det på något vis jag inte kan förklara. Jag typ koncentrerar mig på hjärnan och trycker inifrån och min hjärna känns därefter elektriskt laddad och som att det sticker lite. Det kan gå ner i nacken ibland också. Vad är det här för fenomen?
Citera
2016-09-27, 14:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limtving
Jag ger dig en sekund.
Klart, tror det gick på en halv till och med.

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har aldrig ens försökt förklara det för någon eller frågat någon om det här eftersom det är så knäppt men har samma förmåga. Kan inte utlösa dem när jag vill men ibland känner jag att de kan utlösas om jag väljer att göra det och jag spänner då inte heller något utan gör det på något vis jag inte kan förklara. Jag typ koncentrerar mig på hjärnan och trycker inifrån och min hjärna känns därefter elektriskt laddad och som att det sticker lite. Det kan gå ner i nacken ibland också. Vad är det här för fenomen?
Ja, precis så skulle jag nog säga. Koncentrerar och manipulerar fram det.
Citera
2016-09-27, 14:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limtving
Berätta mer jag är så nyfiken!
Tja... Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt. Länkar en bild som jag tycker visualiserar detta någorlunda bra. http://www.crystalinks.com/movkundalini.gif

Vet inte om jag kan förklara något mer än vad vi redan skrivit.

Edit: Jag sitter alltså inte i någon yoga-pose när jag gör detta, men den bilden visualiserar det så bra som möjligt.
Citera
2016-09-27, 15:25
  #5
Medlem
RagingHippies avatar
Slår vad om att ni antingen har predisposition för epilepsi eller ihoptryckt och känslig ryggmärg.

Kul att ni gör något positivt av det dock. Religion for the people!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback