Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-27, 13:28
  #1
Medlem
Jag vet att polisen och Säpo övervakar mitt hem, men problemet är att jag inte kan bevisa det. Därför tänkte jag höra om någon vet vilka frekvenser buggningsutrustning sänder på. Jag tänkte skaffa en radiomottagare och fånga upp signalerna från övervakningsutrustningen om det är möjligt. Går det? I så fall, hur går man tillväga? Någon som vet?
Citera
2016-09-27, 17:24
  #2
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Nej, du har inte kunskaperna och tvekar att du har råd att skaffa en spec. Du kan ju inte köpa walkie talkie på teknik magasinet direkt.
Citera
2016-09-27, 17:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Nej, du har inte kunskaperna och tvekar att du har råd att skaffa en spec. Du kan ju inte köpa walkie talkie på teknik magasinet direkt.
Finns det något annat sätt att upptäcka buggningsutrustningen då?
Citera
2016-09-27, 23:48
  #4
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Finns det något annat sätt att upptäcka buggningsutrustningen då?

Leta?
Citera
2016-09-28, 08:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Leta?
Det har jag gjort men med dagens teknologi är buggningsutrustning svår att upptäcka.

Det var för övrigt Säpo som gav mig tipset att jag skulle försöka fånga upp signalerna, men precis som alla andra tips de ger så fungerade det inte.
__________________
Senast redigerad av MattiasGalli 2016-09-28 kl. 08:49.
Citera
2016-09-28, 10:35
  #6
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Jag vet att polisen och Säpo övervakar mitt hem, men problemet är att jag inte kan bevisa det.

Hmm? Verkligen?

Rent generellt används det inte idag annan "buggningsutrustning" än den (brottsligt?) misstänktes egna "smarta" mobil. Alla gör det....från google över polisen till utländska underrättelsetjänster, förutsatt då att den övervakade anses tillräckligt intressant!
__________________
Senast redigerad av Sqeptisk 2016-09-28 kl. 10:41.
Citera
2016-09-28, 11:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hmm? Verkligen?

Rent generellt används det inte idag annan "buggningsutrustning" än den (brottsligt?) misstänktes egna "smarta" mobil. Alla gör det....från google över polisen till utländska underrättelsetjänster, förutsatt då att den övervakade anses tillräckligt intressant!
Vad baserar du det på? Jag vet av erfarenhet att Säpo hört vad jag sagt vid ett flertal tillfällen, inte bara i närheten av nån mobil. De hör vad jag säger när jag är ute på stan och snackar. De har mikroskopiska mikrofoner i t.ex. knappar på kläder m.m.
Citera
2016-09-28, 11:42
  #8
Medlem
https://turbofuture.com/consumer-ele...es-in-the-Home


Här kan du förkovra dig ...
Citera
2016-09-28, 12:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
https://turbofuture.com/consumer-ele...es-in-the-Home


Här kan du förkovra dig ...

Tack för länken.

Har testat flera av metoderna där, men ingen verkar fungera. Känner du till någon bra utrustning man kan köpa för att upptäcka buggningsutrustning? Gärna någon man kan köpa i Sverige, vill helst inte beställa från utlandet.
Citera
2016-09-28, 21:11
  #10
Medlem
hn19s avatar
Använder du droger?
Har du eller har du haft psykiska problem?
Citera
2016-09-28, 21:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Använder du droger?
Har du eller har du haft psykiska problem?
Jag använder inga droger. Psykiska problem är väl en definitionsfråga. Tror man att man övervakas får man ju den stämpeln, men som det brukar sägas här på flashback: Bara för att du är paranoid betyder det inte att de inte är ute efter dig.
Citera
2016-09-30, 14:15
  #12
Medlem
Är det någon som känner till någon bra utrustning man kan köpa för att upptäcka buggningsutrustning? Gärna någon man kan köpa i Sverige, vill helst inte beställa från utlandet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback