Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 00:46
  #265
Medlem
Om det mot förmodan skulle visa sig att detta inte har inträffat, vad tror ni händer med Poliskonstapel Daniel Åhlén då ?
Citera
2016-09-30, 00:48
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Finns det några bevis på att detta ens har hänt. Vänstern brukar ju inte tveka för att ljuga. För att inte tala om deras skyddslingar.
Har förmodligen inte hänt någonting. Pojkarna har lärt sig hur man får fler förmåner bara och gotländskan som tar hand om dom vill fortsätta att få kuk. Finns ju exempel lite överallt hur dessa "hingstar" utnyttjas till fullo. Ska bli skönt den dagen samtliga av dom skickas tillbaka då ingen mer än fostermodern ha nytta av dom.
Citera
2016-09-30, 00:50
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Om det mot förmodan skulle visa sig att detta inte har inträffat, vad tror ni händer med Poliskonstapel Daniel Åhlén då ?
Han kommer bli ordförande i "Klintehamnsgruppen" eller annan sådan som Fi, RK och regionen står för.
Citera
2016-09-30, 00:51
  #268
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Om det mot förmodan skulle visa sig att detta inte har inträffat, vad tror ni händer med Poliskonstapel Daniel Åhlén då ?
Han får snacka i morgonsofforna på SVT och TV4.
Citera
2016-09-30, 00:54
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Han får snacka i morgonsofforna på SVT och TV4.
Vad ska han sitta o säga där ? "Men jag trodde ju på baaaarnen"
Citera
2016-09-30, 01:12
  #270
Medlem
Även om det brukar gå flera månader mellan att en svensk gör någon invandrare illa, så är det klart att det händer. Man kan inte förneka det om uppgifterna stämmer.

På sätt och vis är det ett gott betyg till svenskarna i allmänhet att sådan här nyheter slås upp stort och att det bara händer några få ggr om året. Vi är väldigt påpassade vi svenskar av massmedia som intensivt letar efter svenska övergrepp mot invandrare.

Att det trots denna massmediala övervakning visar sig inte bli några nyheter mer än ett par ggr om året är alltså väldigt positivt. Jag tror inte det finns något folk i hela världen som är snälla och mysiga som svenskarna.

Att blattar däremot begår brott och kaos över hela sverige så gott som dagligen behöver vi inte läsa om i tidningarna för att förstå. Det vet vi redan.
Citera
2016-09-30, 01:18
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Även om det brukar gå flera månader mellan att en svensk gör någon invandrare illa, så är det klart att det händer. Man kan inte förneka det om uppgifterna stämmer.

På sätt och vis är det ett gott betyg till svenskarna i allmänhet att sådan här nyheter slås upp stort och att det bara händer några få ggr om året. Vi är väldigt påpassade vi svenskar av massmedia som intensivt letar efter svenska övergrepp mot invandrare.

Att det trots denna massmediala övervakning visar sig inte bli några nyheter mer än ett par ggr om året är alltså väldigt positivt. Jag tror inte det finns något folk i hela världen som är snälla och mysiga som svenskarna.

Att blattar däremot begår brott och kaos över hela sverige så gott som dagligen behöver vi inte läsa om i tidningarna för att förstå. Det vet vi redan.
Och nu måste det bli ännu fler månader emellan eftersom detta inte hänt. Såg dessa vuxna "barn" igår när jag var i Visby. Inget som tyder på att deras lögnhalsar till vänner fått stryk. Lika världsvana och kaxiga uppsyn som vanligt. Konstapeln har väl sett till att dom får det extra gott hos knullmor.
Citera
2016-09-30, 01:25
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Och nu måste det bli ännu fler månader emellan eftersom detta inte hänt. Såg dessa vuxna "barn" igår när jag var i Visby. Inget som tyder på att deras lögnhalsar till vänner fått stryk. Lika världsvana och kaxiga uppsyn som vanligt. Konstapeln har väl sett till att dom får det extra gott hos knullmor.

Jag var medveten om att de här "barnen" ofta inte är barn. De är från okända länder och har kunnat uppge ålder efter eget bevåg. Att dra av några år är en ren miljonvinst i flyktinganläggningen Sverige.

Därför skrev jag bara invandrare.

Jag har ju inte heller någon inblick hur allvarligt händelsen var. Var det en grov misshandel där offren blev liggande på sjukhus eller en örfil. Sådant vet man inte när det gäller svensk massmedia.

Jag bryr mig inte så mycket egentligen. Med tanke på att över 90% av brottsligheten begås av människor som trängt sig in i Sverige för att utnyttja vår generositet så är enstaka brott som begås av svenskar något jag kan leva med. Jag vet att rättsamhället fungerar utmärkt när det gäller svenskar som begår brott och tar man sitt straff så har iallafall rättvisa skipats.

Nu vet vi att polisen är nere på 14-15% när det gäller att klara upp brott så alla kan ju ana att Sverige är ett paradis att begå brott i (FÖR UTLÄNNINGAR). Något rättsamhälle lever vi inte i längre om vi är offer.
Citera
2016-09-30, 01:36
  #273
Medlem
Tyvärr kommer vi aldrig få se någon uppföljning av detta då det aldrig hänt. Polisen skäms antagligen både för den tokiga kollegan och hur klantigt allting skötts. HG vågar inte skriva om någonting eftersom alla känner alla och vet varken in eller ut. Det finns mycket skit på ön sista året med massplundring av asylsökande i grupp på Kick,s, våldtäkter av både zigenare mot hjälparbetare och andra nykomlingar. Vi får se hur länge det varar för det kommer bli mer kriminalitet då dessa unga herrar knappast nöjer sig med att sitta på en förläggning om dagarna. I och med att både polisen, regionen, HG och hjälparbetarna skyddar detta patrask så förblir gotlänningar ovetande om vad som händer och sker.

Vi som är mer världsvana och kommer från storstäder ser med andra ögon och det är bedrövligt hur öns befolkning luras av dessa uppräknade instanser. Vet i alla fall att majoriteten är förbannat trötta på detta tiggeri och daltande med flyktingar. Alla är inte infödda och naiva gotlänningar från början.
Citera
2016-09-30, 07:32
  #274
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Tyvärr kommer vi aldrig få se någon uppföljning av detta då det aldrig hänt. Polisen skäms antagligen både för den tokiga kollegan och hur klantigt allting skötts. HG vågar inte skriva om någonting eftersom alla känner alla och vet varken in eller ut. Det finns mycket skit på ön sista året med massplundring av asylsökande i grupp på Kick,s, våldtäkter av både zigenare mot hjälparbetare och andra nykomlingar. Vi får se hur länge det varar för det kommer bli mer kriminalitet då dessa unga herrar knappast nöjer sig med att sitta på en förläggning om dagarna. I och med att både polisen, regionen, HG och hjälparbetarna skyddar detta patrask så förblir gotlänningar ovetande om vad som händer och sker.

Vi som är mer världsvana och kommer från storstäder ser med andra ögon och det är bedrövligt hur öns befolkning luras av dessa uppräknade instanser. Vet i alla fall att majoriteten är förbannat trötta på detta tiggeri och daltande med flyktingar. Alla är inte infödda och naiva gotlänningar från början.
Jag är född och uppvuxen i en storstad och jag kan inte hålla med dig.
Min känsla är att det framför allt är på landsbyggden där det kokar hos vanligt folk. Det är min övertygelse att landsorten i högre utsträckning kommer att rösta på SD vid en jämförelse med t.ex. Stockholm.
Storstadsbor = världsvana? Jösses, en samling jädrans FI och MP-kramare, det är vad storstadsborna idag handlar om.
Citera
2016-09-30, 11:24
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag är född och uppvuxen i en storstad och jag kan inte hålla med dig.
Min känsla är att det framför allt är på landsbyggden där det kokar hos vanligt folk. Det är min övertygelse att landsorten i högre utsträckning kommer att rösta på SD vid en jämförelse med t.ex. Stockholm.
Storstadsbor = världsvana? Jösses, en samling jädrans FI och MP-kramare, det är vad storstadsborna idag handlar om.
Kan nog stämma det du skriver. Det är väl därför hela storstaden Stockholm drösar av brunråttor, tiggare, illegala marockaner och allt annat skit.
Citera
2016-09-30, 14:03
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, i artikeln omnämner hon en av de misshandlade som "min pojke". Min tolkning är att hon säger så för att markera vänskap. Det står ju på två ställen i artikeln att hon är bekant med en av de misshandlade. Inte att någon/båda bor hos henne eller att de är väldigt väldigt nära varandra.

Min gissning är att hon är bekant med ett antal asylsökande/flyktingar och att hon gärna visar det.

Min poäng i det här är att den där bilden på hennes Fejja inte på minsta sätt visar att det var just dessa två som blev misshandlade. Och det är ju just den misshandeln som denna tråd handlar om. Inte om hennes och andra damers förhållande till asylsökande. Den företeelsen är måhända ganska intressant men hör ju inte hemma i denna tråd.

Det är bara det att den här kvinnan började föra liv direkt den kvällen då det här hände. "Min pojke" pratar man inte om om man inte är god man eller har barnet placerat hos sig. Jag för min del tror 15-åringen bor på ett av HVB och hon är god man. Det finns ju massor av bilder på hennes fb med 15-åringen och 20-åringen.

För övrigt verkar det turbulent bland flyktingbarnen just nu. Detta skedde häromdagen och HVB hem på norra Gotland kan knappast vara något annat än ensamkommande flyktingbarn
http://www.helagotland.se/blaljus/sk...-13130573.aspx

I går gängbråk på gymnasieskola med misshandlar mm Undrar om det var på Guteskolan där massor av flyktingbarn går?
http://www.helagotland.se/blaljus/un...-13138823.aspx

Och nu idag denna nyhet. På Öster i garaget. Mycket förtegna...

http://www.helagotland.se/blaljus/mi...-13142622.aspx

Och så detta som en tröst och att det finns hopp om Sverige

http://www.helagotland.se/samhalle/g...-13141549.aspx
__________________
Senast redigerad av Sizz67 2016-09-30 kl. 14:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback