Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-06, 13:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jag köpte en likadan och ångrar mitt köp, går det att lämna tillbaka den utan nåt tjafs ?

Vad är det du inte gillar med den? Jag höll på och få spader först då jag var van med IOS och förstod inte allting. Men efter ett par timmars pulande så var den helt suverän. Det enda som är irriterande är att det inte finns en home knapp på telefonen som på iPhone. Förövrigt jävligt skön surf mobil, en aning för stor men värt det om man surfar mycket.
Citera
2016-10-20, 20:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad är det du inte gillar med den? Jag höll på och få spader först då jag var van med IOS och förstod inte allting. Men efter ett par timmars pulande så var den helt suverän. Det enda som är irriterande är att det inte finns en home knapp på telefonen som på iPhone. Förövrigt jävligt skön surf mobil, en aning för stor men värt det om man surfar mycket.
Antagligen allt i början, har enbart haft samsung innan :P
Men det som absolut retar mig mest är som du säger home-knappen och även tangetnbordet ger mig otaliga ryck.
Men nu så är vi väl nästan goda vänner, dock saknar jag min S4
Citera
2016-10-20, 20:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det kanske kan gå om du inte har haft den mer än en vecka, vad har du emot den?
Sent svar..
Det gick inte att lämna tillbaka den, inte ens byta mot en billigare då jag använt den.
Alltså jag har väl egentligen inget emot den men jag är så otroligt van vid min galaxy att det kändes "fel" att komma hem med en Sony. Idag några veckor senare är vi typgoda vänner men tangentbordet är väl ingen hit och jag saknar home-knappen
Citera
2016-10-20, 22:24
  #16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Idag några veckor senare är vi typgoda vänner men tangentbordet är väl ingen hit och jag saknar home-knappen
Okej men då verkar den ändå hyfsad, kan rekommendera dig att ladda ner SwiftKey för ett betydligt bättre tangentbord än det medföljande ...är själv van vid digital hemknapp så får se om jag slår till på denna. Vad tycker du om storleken? Vill ha en som får plats i framfickan på jeans och lätt kan manövreras med en hand.
Citera
2016-10-20, 22:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej men då verkar den ändå hyfsad, kan rekommendera dig att ladda ner SwiftKey för ett betydligt bättre tangentbord än det medföljande ...är själv van vid digital hemknapp så får se om jag slår till på denna. Vad tycker du om storleken? Vill ha en som får plats i framfickan på jeans och lätt kan manövreras med en hand.
Pm!
Citera
2016-10-21, 20:26
  #18
Medlem
Bättre lägga på lite och köpa en telefon som håller. Eller åtminstone en budgetmobil med senare lanseringsår. Bra att tänka på att androidtelefoner ofta blir segare medn åren beror på operativsystemet. De är designade för att inte hålla mer än 2-3 år. Dvs hellre köpa en budgettelefon gjord 2015-2016 än en flagship från 2013. Precis som bilar är årtal väldigt viktigt.

I mina ögon är lg g5 den mest prisvärda telefonen på marknaden idag. Lgs senaste i g-serien så den är ny och den är minst lika bra som samsung s7. Samma höga skärmupplysning. Bättre byggkvalite. Batteritiden är väldigt bra på min. Visst om jag sitter och kollar videoklipp hela dan kanske den laddar ur på 4-5 timmar däremot har den en quickcharge laddare som laddar den full på 45 min max om den är avstängd.

Vid moderatanvändning dvs ett par få samtal inte för långa,lite sms. Nån timmes musik på morgonen. Kolla lite snap och fb uppdateringar nån gång i timmen brukar den endast dra 15-20% på en hel dag. Brukar ladda den full på morgonen. Vakna 7 gå till jobbet och är hemma runt halv sex med 80% i luren. Sen kan det bli att jag sitter vid telefonen resten av kvällen och den är nere vid 20-40 innan läggdags.

Kameran är den bästa jag nånsin sett på en smartphone. Skarp jävla upplösning, man kan zooma in och se detaljer som porer utan att överdriva. Vidvinkeln är underbar.


Ligger på 3900 hos cdon just nu så det är utan tvekan den mest prisvärda av dem senare flagship modellerna. Visst skulle en samsung s7 vara lika bra beroende på vilket märke man gillar men du får räkna med att lägga på 2-3 k på din kostnad där.



Edit: Xperia e5? Den kommer du garanterat bli missnöjd med om det nu inte är din första smartphone. Kunde lika gärna köpt nån kinestelefon för den summan betydligt bättre eller som jag sa spara till en bättre. Gäller att tänka långsiktigt. För 2000 mer kunde du fått en telefon som hade hållt 2-3 år. Denna kommer du slänga om ett halvår.
__________________
Senast redigerad av jarrelka 2016-10-21 kl. 20:33.
Citera
2016-11-05, 13:00
  #19
Medlem
Helt nöjd med min sony e5, köpte plånboksfodral på tradera.
Citera
2018-03-08, 09:46
  #20
Medlem
Vill också köpa en billig men bra smartphone med en bra Android version, som fungerar till de flesta appar.

Tittar lite på Elgiganten och Netonnet på Motorola. Har de verkligen bra smartphones?

vad rekommenderar ni?
Citera
2018-03-09, 01:11
  #21
Medlem
Vilken är den senaste samsung eller iphone som ger mest för pengarna, utan att behöva slanta upp typ 7000-10000
Citera
2018-03-10, 17:57
  #22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Vill också köpa en billig men bra smartphone med en bra Android version, som fungerar till de flesta appar.

Tittar lite på Elgiganten och Netonnet på Motorola. Har de verkligen bra smartphones?

vad rekommenderar ni?
Ja de nya Motorola håller bra kvalité och vissa kan uppgraderas till senaste Android 8 t.ex
Motorola Moto G5 Plus
Samma sak med Nokia 5 men den har 2 GB RAM som ändå är okej och vet en som är nöjd med den.
Citera
2018-03-12, 01:20
  #23
Medlem
Moto G4+ och G5 var överraskande underskattade. Bättre responstid än Samsung, säkrare än apple, kvick vad gäller uppdateringar & bättre än medel batteri.
Citera
2018-04-29, 23:23
  #24
Medlem
Mrpedros avatar
Har haft en Honor 5x, köpte helt ny för 1500:- Funka helt ok.. inte världens snabbaste men funkade =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback