Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 11:00
  #1
Medlem
Hej
Varit i Thailand varje vinter dem 6 senaste åren och älskar det men nu önskar vi se något nytt och är då väldigt intresserade av Kuba!
Vill gärna vara borta på plats i minst 3 veckor, är detta för lång tid att spendera på Kuba? Vill gärna inte åka på arrangerad resa utan planerar gärna själv. Är det brukligt att hyra bil på Kuba? Finns det andra resmål som är lätta att kombinera med Kuba om nu 3 veckor är för långt? Florida-Kuba hade känts perfekt men det går ju inte så smidigt ännu vad jag förstår?

Vi är intresserad av både kultur, natur men också slappa på stränder.
Tack
Citera
2016-09-27, 11:36
  #2
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppran1
Hej
Varit i Thailand varje vinter dem 6 senaste åren och älskar det men nu önskar vi se något nytt och är då väldigt intresserade av Kuba!
Vill gärna vara borta på plats i minst 3 veckor, är detta för lång tid att spendera på Kuba? Vill gärna inte åka på arrangerad resa utan planerar gärna själv. Är det brukligt att hyra bil på Kuba? Finns det andra resmål som är lätta att kombinera med Kuba om nu 3 veckor är för långt? Florida-Kuba hade känts perfekt men det går ju inte så smidigt ännu vad jag förstår?

Vi är intresserad av både kultur, natur men också slappa på stränder.
Tack

Kuba är fantastiskt. Har varit på alla kontinenter förutom Afrika och Havanna är en av de städer jag gillat bäst. Var där samma år som tsunamin i Thailand. Det var fullbokat till Thailand så de blev Kuba istället.
Bodde i Varadero, väldigt turistigt men helt ok. Tre veckor är dock rätt lång tid men ni har ju hela Karribien i närheten.
Jag hade kombinerat med något annat ö-land i närheten
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2767482

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback