Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-10, 09:56
  #1
Medlem
Jag lägger min röst på F.E.A.R.

Detta pga stämningen, spelkontrollen och grafiken. Det finns inte mycket som slår att gå loss med hagelbrakaren i SlowMo.
Citera
2005-12-10, 10:47
  #2
Medlem
Agent Coopers avatar
Lägger min främsta röst på Battlefield 2. Spelet har gett mig exakt 179.62 timmar...än så länge. Och man tröttnar fan aldrig.

F.E.A.R. var ju en riktig höjdare det med. Länge sedan jag blev riktigt rädd av ett spel!

Civilization IV var ruggigt efterlängtat. Men tråkigt nog tröttnade jag relativt snabbt. Men den hamnar endå på min topp 3 lista för årets bästa spel!
Citera
2005-12-10, 10:49
  #3
Moderator
Sun Rulers avatar
Civilization 4 Välgjort, snyggt men ändå ledsnade jag snabbt.

Fahrenheit Nytänkande och ganska roligt. Kul med de olika konsekvenserna som uppstår beroende de val man gör (lyckades bl.a. inte få omkull huvudpersonens ex )
Citera
2005-12-10, 11:05
  #4
Medlem
Ganska dåligt spelår måste jag säga.. inte mycket nytänkande, och inga spel som jag riktigt fastnade för. F.E.A.R var så enformigt att det var skrämmande (på mer än ett sätt), Call Of Duty 2 nådde inte alls upp till sin föregångare i varken SP eller MP, King Kong som jag hade stora förväntningar på, visade sig ganska mediokert. Listan kan fortsätta i samma stil..

Spelet jag spenderat klart mest tid med är Pro Evolution Soccer 5, och därför får det bli årets spel 2005 för mig, men det hade inte mycket till konkurrens.

Bring on 2006!
Citera
2005-12-10, 11:16
  #5
Medlem
askers avatar
I mitt tycke F.E.A.R, ett av de få spel på länge som stuckit ut från mängden av alla de FPS-spel som formligen kräkts ut på markanden den senaste tiden. AI:n i detta spel höjer ribban för vad vi bör förvänta oss av PC-spel i framtiden. Även många andra nya, intressanta lösningar t.ex sprites med djup, ingame-cutscenes som inte är förrenderade men ändå innehåller avancerad (får man väl säga i detta sammanhang) klippning och "kameraarbete". Jag blev mycket positivt överraskad.
Citera
2005-12-10, 12:20
  #6
Medlem
Continental Ops avatar
rFactor, F3 modden
GTR
SCCT i coop kändes nytt också, däremot singelplayerkampanjen var inget nytt alls
Swat4, vip rescue

har precis laddat ner FEAR, ska lyxlira det i jul

instämmer i att det varit ett svagt år, fps genren står och stampar
Citera
2005-12-10, 12:26
  #7
Banned
gigaazs avatar
Call Of Duty 2, måste bara säga att det är det första spelet med en riktigt härlig krigs känsla.
Måste upplevas.
Citera
2005-12-10, 12:42
  #8
Medlem
MorrissonEs avatar
Lägger min röst på Battlefield 2.
Call of duty och fear och liknande spel kan aldrig mäta sig med multiplayer spel som detta. Battlefield 1 va redan en höjdare men allt som saknas där finns med i tvåan, mycket är ändrat för att främja teamplay och därmed öka realismen = asball gameplay!
Citera
2005-12-10, 12:44
  #9
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gigaaz
Call Of Duty 2, måste bara säga att det är det första spelet med en riktigt härlig krigs känsla.
Måste upplevas.

Du har alltså inte spelat Call of Duty.

För övrigt, varför nämner ingen Brothers in Arms EiB?
Citera
2005-12-10, 12:56
  #10
Medlem
Spaders avatar
Civ 4. Men även jag ledsnade snabbt.
Ska ge det en chans till senare.

/Spader
Citera
2005-12-10, 15:38
  #11
Medlem
Draugs Hargs avatar
Jag måste nog säga Civilization IV eller Battlefield 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Civ 4. Men även jag ledsnade snabbt.
Ska ge det en chans till senare.

/Spader

Tröttnade ett tag, började spela det här om dagen och kör space race med en kompis nu, och det är extremt roligt
Citera
2005-12-10, 16:14
  #12
Medlem
Sujoks avatar
Blir nog wow för mig, har spelat det absolut mest av alla spel, Civ 4 var också jäkligt bra, men inte tillräkligt. tyvärr:/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback