Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 01:52
  #1
Medlem
Har en väldigt idé för en app som verkligen skulle kunna rädda liv, men den kräver samarbete med 112 och sos alatm och deras system.

Vem ska man vända sig för att de ska vilja köpa idén? Är det 112 eller finns det någon myndighet kring det som man kan kontakta?

Vad skulle man kunna begära för pris/ersättning på idéen, dvs om jag säljer min idé till dom?
Citera
2016-09-27, 01:57
  #2
Medlem
Många har haft ideen förut att tjejer kan koppla en app till 112...Den funkar inte...tyvärr
Citera
2016-09-27, 02:11
  #3
Medlem
nedboys avatar
Köpa idén? Menar du inte köpa det färdiga konceptet med fungerande app?

En idé kommer de inte köpa. Har du en bra idé som de själva säger är bra och kan vara intressant för dem så kommer de säga till dig att komma tillbaka när du har det färdigt så de kan testa grejerna. Funkar det och de har behov så kommer de kanske att köpa tjänsten/produkten av dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery

Vad skulle man kunna begära för pris/ersättning på idéen, dvs om jag säljer min idé till dom?

För att kunna avgöra det så måste du först berätta vad det är för idé. Helt omöjligt annars. Med det vi vet nu kan man anta att de är beredda att ge mellan 10 kr och 100 miljoner.
__________________
Senast redigerad av nedboy 2016-09-27 kl. 02:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback