Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 21:42
  #1
Medlem
Tjenare, har en ny dator, 2 dagar gammal, så fort jag startar world of warcraft låter fläktarna skitkonstigt, typ "gnäller", stänger jag av spelet så blir det normalt igen,


tips här?
Citera
2016-09-26, 21:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut
Tjenare, har en ny dator, 2 dagar gammal, så fort jag startar world of warcraft låter fläktarna skitkonstigt, typ "gnäller", stänger jag av spelet så blir det normalt igen,


tips här?

Coil whine kallas det. Kommer ifrån grafikkortet..Ett stort problem med alla dagens processorer..tydligen även i iphone 7. Kan gå över...oftast inte..googla
Citera
2016-09-26, 21:47
  #3
Medlem
googlat senaste 5 timmarna, provar flashback nu innan skickar skiten till nå asylboende...
Citera
2016-09-26, 21:50
  #4
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Skapa ärende för att nyttja garantin och byta ut kortet pga störande missljud från kortet under belastning.

Kontakta de som du köpte kortet ifrån och hör vad de säger om garantiärende.
Citera
2016-09-26, 22:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut
googlat senaste 5 timmarna, provar flashback nu innan skickar skiten till nå asylboende...

Problemet vet vi ju..Är coil whining..tänkte googlingen när det gäller garantier och så. AMD är tex inte sugna på och byta ut.
Hade coil whining på mitt splitt nya 780 för nåt år sen...men det försvann efter ett par veckor. Vet fall där det inte gjort det.
Påverkar inte prestandan iaf.
__________________
Senast redigerad av beron 2016-09-26 kl. 22:07.
Citera
2016-09-27, 07:48
  #6
Medlem
Kortet du har är väl hyffsat nytt med garanti, så det är bara lämna tillbaka till inköpsstället.

Coilwhine är jäkligt irriterande, och brukar låta värre om man tex lirar något med hög fps.

Detta har med kortets spänningsdel att göra, lindningarna på spolarna "vibrerar".
Citera
2016-09-27, 17:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Kortet du har är väl hyffsat nytt med garanti, så det är bara lämna tillbaka till inköpsstället.

Coilwhine är jäkligt irriterande, och brukar låta värre om man tex lirar något med hög fps.

Detta har med kortets spänningsdel att göra, lindningarna på spolarna "vibrerar".


en snabbfix hade varit att slå på vsync i grafikkortsdrivrutinerna/spelet eller begränsa FPS i spelet på annat vis till 60 tex, lär inte få coilwhine då längre skulle jag tro
Citera
2016-09-27, 17:33
  #8
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Kortet du har är väl hyffsat nytt med garanti, så det är bara lämna tillbaka till inköpsstället.

Coilwhine är jäkligt irriterande, och brukar låta värre om man tex lirar något med hög fps.

Detta har med kortets spänningsdel att göra, lindningarna på spolarna "vibrerar".
"hyfsat nytt"? Två dagar gammalt och modellen kom för mindre än en månad sedan.
Citera
2016-09-27, 17:50
  #9
Medlem
swebarbs avatar
reklamera kortet ,coil whine anses vara ett tillverkningsfel och ska gå på garantin.
Citera
2016-09-28, 10:38
  #10
Medlem
Coli whine. Reklamera
Citera
2016-09-28, 10:42
  #11
Medlem
Boggas avatar
Testa slå på Unigine Heaven och låt det rulla över natten. Mina två 1080's var knäpptysta, men efter att jag hade monterat dit vattenblock på dem så skrek de som stuckna grisar. En natt med heaven och missljudet var borta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback