Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 20:13
  #1
Medlem
Igår kväll fick jag plötslig spännande, pulserande huvudvärk som satt i hela huvudet. Inte direkt jätteintensiv värk, men ändå besvärande. Tog en tablett och den gick ner något. Imorse var den tillbaka och har gått i vågor under dagen. Nu är den tillbaka på samma sätt som igårkväll och det är liksom ett tryck i pannan, ut mot tinningarna och även i bakhuvudet. När jag böjer huvudet framåt börjar det pulsera och det känns som att det "spänns åt" i bakhuvudet. Känner mig även ganska stel i nacken.

Jag tog tempen precis då jag känner mig varm, och den visade på 38. Tog en tablett igen nu så får se vad det får effekt. Jag har även ont mot skulderbladen och axlarna, även en del ömmande smärta i övriga leder och lätt tryck över bröstkorgen. Man blir ju lite orolig för just huvudvärken, att det är en sån märklig smärta och det här med skallen är väl lite extra känsligt.. Låter det som en vanlig förkylning på g eller kan det vara något mer? Lite nojig.
Citera
2016-09-26, 21:40
  #2
Medlem
Låter som bihåleinflammation i kombination med feber?
Citera
2016-09-26, 21:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Låter som bihåleinflammation i kombination med feber?

Möjligt.. men jag är dock inte förkyld. Och kan man ha smärta i bakhuvudet/nacken även vid bihåleinflammation?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback