Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 12:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men men AFA och kommunistisk Ungdom och djurens rätt har flera filial där. Rätt åt kommunistveganerna i Ume.

Ja det är troligen Zigenare, Marocanska unga vuxna lär väl inte ha nått så långt upp, ännu.

Oja, marockanerna är här sedan länge.

Men i det här fallet är det uteslutande Zigenare som bor i bilar på parkeringen utanför.

Någon enstaka missbrukare har kanske varit in och glömt en kanyl, därför blåser man upp det så att inte Zigenarna får skulden.
Citera
2016-09-27, 14:24
  #26
Medlem
Vi börjar med Den ModeRuttne:

Tiggeri kan INTE vara den långsiktiga lösningen - NÄÄÄÄHÄÄÄ

Hur länge har ZiggeROM varit TiggeROM - i hur många generationer
bakåt har ZiggeROM varit TiggeROM o TaskspeleROM (o hur många
generationer framåt kan vi förvänta oss detta).

"Man kan inte förbjuda fattigdom."
( Vi ska inte förbjuda fattigdom, vi ska förbuda tiggeri!)

Det kan man visst det - låt oss lagstifta att kommunpolitikerna är ansvariga
för fattigdomen - för varje fattig som finns i en kommun som anmäls till kommunen
skall kommunen inom 3 dar på att berika/göra rik - annars ges politrukerna ett par
års fängelse (måste upp en bit så att det inte kan bli fotboja) och efter upprepade
fall får ministrarna motsvarande fängelsestraff.

Vi har t ex lagstiftning på justa däck o vinterdäck o bilskatt - det är lagstiftning mot fattiga

Vi har faktist haft lösdriverilagar som drabbat fattiga

"Vi måste sätta press på deras länder."
Ja det går ju skit bra! Deras länder skiter fullständigt i dessa pack! Sverige är inte USA och kan få som de vill!

Det behövs inte - inreseförbud för ZiggeROM duger bra - de hade tyskland i vart fall så¨
sent som 1960-talet

"Men det är ju baaaarn, barnkonventionen säger faktiskt si och så..!"
Nej för i hela jävla helvetet! Det gör den inte alls! Det är inte ens barn för det första! Det är vuxna våldtäksmän från Marocko,Algeriet,Egypten och Afghanistan!

Det behövs ingen barnkonvention som gäller andra än egna medborgare - varje förälder
o land skall ta sitt ansvar för sina avkommor.

OCH NU KOMMER DESKIs FRÅGA

Umeå är ett veganfäste - var står veganerna när det gäller TaskspeleROM,
TiggeROM o ZiggeROM - dom är ju dessutom köttätare dom jävlarna o grillar
kyckling o kött mm - t ex Zigeunerschnitzel
Citera
2016-09-27, 20:59
  #27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har bara en fråga. Varför skickar inte polisen ett par beväpnade patruller, tar ut dessa sjuklingar i skogen och skjuter dom? EVERYBODY HAPPY.
Citera
2016-09-27, 21:41
  #28
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har bara en fråga. Varför skickar inte polisen ett par beväpnade patruller, tar ut dessa sjuklingar i skogen och skjuter dom? EVERYBODY HAPPY.

Kan bli lite svårt att svinga det hela juridiskt. Inte så bra prejudikat att göra polisen till dödspatrull heller. Det har visat sig gå rätt illa på andra håll i världen.

Nej, ett lyckligt mellanting där polisen faktiskt gör sitt jobb skulle räcka. Men de är tyvärr upptagna med att grilla korv och uppdatera lokalpolisens Facebooksida.
Citera
2016-09-28, 07:43
  #29
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
I somras hade de järnvägstorget som allmän samlingsplats och satt alltid vid det nattöppna kebabhaket när jag cyklade förbi på morgonen.

Sibylla i det närliggande busstationshuset brukade öppna kl.7 men såklart fick de problem med att zigenarna använde toaletterna som tvätt/duschstuga.

Hur kan detta få fortsätta, har Sverige världens mest impotenta ordningsmakt?
Citera
2016-09-28, 12:01
  #30
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men men AFA och kommunistisk Ungdom och djurens rätt har flera filial där. Rätt åt kommunistveganerna i Ume.

Ja det är troligen Zigenare, Marocanska unga vuxna lär väl inte ha nått så långt upp, ännu.
Är väl bara en tidsfråga. Marockanerna behöver bara sno några varma päls- samt dunjackor för att klara den norrländska vinterkylan. Winter is coming, norrlänningar.
Citera
2016-09-28, 14:01
  #31
Medlem
pponmms avatar
Jag har precis varit nere och tagit mig en titt inne i centralstationen. Jag filmade allt, och tog mig även en titt inne på den närliggande busstationen då det satt en bunt med tiggare där utanför.

Just nu så fanns där bara byggpersonal inne på centralstationen, väggarna var täckta av plankor, och all inredning var bortplockad, vissa väggar verkar ha ersatts med trädskivor också. Tyvärr var vissa delar av stationen avstängd för mig, det satt en lapp på dörren där det stod att jag ej hade tillträde dit in. Lyckligtvis så var dörren öppen så jag tittade in och såg att i stort sätt allt verkade hållas på att bytas ut. Jag blev väldigt besviken, det här kostar säkert multum för oss skattebetalare - men jag vet inte om stationen har varit i behov länge av en sådan omfattande renovering.

Busstationen var nästan helt tom, det verkade inte ha skett något utöver det vanliga där inne.

Om någon vill så kan jag ladda upp de två videorna jag spelade in, men jag är inte så intresserad av att göra det om det inte finns någon som verkligen vill se, det var nämligen inte så mycket att se där inne förutom byggpersonal och träplankor på väggarna osv. Det fanns inte ens några bänkar kvar där inne.

Fy fan säger jag! Om någon kan tipsa mig om vart tiggarna håller till nu istället, så går jag gärna dit och spelar in en video för dokumentation av vad tiggarna orsakar vårat samhälle. Jag börjar bli riktigt jävla trött på dessa undermänniskor nu.
Citera
2016-09-28, 19:47
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
[b]
Just nu så fanns där bara byggpersonal inne på centralstationen, väggarna var täckta av plankor, och all inredning var bortplockad, vissa väggar verkar ha ersatts med trädskivor också. Tyvärr var vissa delar av stationen avstängd för mig, det satt en lapp på dörren där det stod att jag ej hade tillträde dit in. Lyckligtvis så var dörren öppen så jag tittade in och såg att i stort sätt allt verkade hållas på att bytas ut. Jag blev väldigt besviken, det här kostar säkert multum för oss skattebetalare - men jag vet inte om stationen har varit i behov länge av en sådan omfattande renovering.

Jag vet inte själv riktigt hurt det står till men -> http://www.umia.se/nyheter/umea-cent...ion-renoveras/
Citat:
Stationshuset är byggnadsminnesförklarat. Renovering samt ombyggnation omfattar ankomsthallen och kontorsvåningar i två plan. Start i februari, beräknas klart maj 2016.

Så renoverades senast i våras?! Funderar på om det kan stämma eller om det har dragit ut på tiden för dem?
Annars renoverat i våras och redan så pass förfallet att det krävs ännu en...
Citera
2016-09-28, 20:45
  #33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Jag har precis varit nere och tagit mig en titt inne i centralstationen. Jag filmade allt, och tog mig även en titt inne på den närliggande busstationen då det satt en bunt med tiggare där utanför.

Just nu så fanns där bara byggpersonal inne på centralstationen, väggarna var täckta av plankor, och all inredning var bortplockad, vissa väggar verkar ha ersatts med trädskivor också. Tyvärr var vissa delar av stationen avstängd för mig, det satt en lapp på dörren där det stod att jag ej hade tillträde dit in. Lyckligtvis så var dörren öppen så jag tittade in och såg att i stort sätt allt verkade hållas på att bytas ut. Jag blev väldigt besviken, det här kostar säkert multum för oss skattebetalare - men jag vet inte om stationen har varit i behov länge av en sådan omfattande renovering.

Busstationen var nästan helt tom, det verkade inte ha skett något utöver det vanliga där inne.

Om någon vill så kan jag ladda upp de två videorna jag spelade in, men jag är inte så intresserad av att göra det om det inte finns någon som verkligen vill se, det var nämligen inte så mycket att se där inne förutom byggpersonal och träplankor på väggarna osv. Det fanns inte ens några bänkar kvar där inne.

Fy fan säger jag! Om någon kan tipsa mig om vart tiggarna håller till nu istället, så går jag gärna dit och spelar in en video för dokumentation av vad tiggarna orsakar vårat samhälle. Jag börjar bli riktigt jävla trött på dessa undermänniskor nu.

Släpp gärna fimerna i vilket fall.

Troligen har Umeå löst problemet med att tvångsrenovera stationen. Kanske var det ett behov att renovera fast inte akut utan låg i pipelinen på ca 3-7 år i framtiden. Nu drog man igång direkt för att lösa den prekära situationen. Det kostar skattebetalarna mer, men ni får en fin station 3-7 år tidigare.

Frågan är, vart flyttar tiggarna nu? Hoppas till kommunhuset.
Citera
2016-09-28, 21:25
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Hur svårt kan det vara att spana vilka som uppehåller sig där, plocka in personerna och utvisa dom till sina respektive hemländer?


Därför att våra politiker är sinnessjuka och babblar om mänskliga rättigheter, rasism och nazism och det vanliga jävla skitsnacket.
Citera
2016-09-29, 13:04
  #35
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Jag vet inte själv riktigt hurt det står till men -> http://www.umia.se/nyheter/umea-cent...ion-renoveras/

Så renoverades senast i våras?! Funderar på om det kan stämma eller om det har dragit ut på tiden för dem?
Annars renoverat i våras och redan så pass förfallet att det krävs ännu en...

Jag har laddat upp filmen till Youtube nu. Jag märkte nu att det visst fanns bänkar kvar inne på stationen. Tyvärr är videon dåligt inspelad då jag inte riktigt ansåg att det fanns så mycket att se där inne - inte efter att jag hade gått dit och väntat mig totalt kaos. Men finns det intresse så kan jag ta mig en till tur ned dit för att filma, men det är faktiskt inte så mycket att se.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Släpp gärna fimerna i vilket fall.

Troligen har Umeå löst problemet med att tvångsrenovera stationen. Kanske var det ett behov att renovera fast inte akut utan låg i pipelinen på ca 3-7 år i framtiden. Nu drog man igång direkt för att lösa den prekära situationen. Det kostar skattebetalarna mer, men ni får en fin station 3-7 år tidigare.

Läs inlägget som jag citerade ovan, stationen renoverades för ca. 5 månader sedan verkar det som.

Här är videon iallafall:
https://youtu.be/osJZgcpYHno

Jag är ingen van filmare, men tills nästa gång vet jag exakt hur jag ska göra för att det ska bli så enkelt att se vad jag filmar som möjligt! Av ren o-erfarenhet så filmade jag allt på samma sätt som jag rörde på huvudet när jag tittade där inne, men det blir ju inte så bra på film där man behöver lite mer än 1 sekund för att uppfatta vad som finns framför en.

Hoppas ni gillar den iallafall!
Citera
2016-10-01, 16:02
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Jag har laddat upp filmen till Youtube nu. Jag märkte nu att det visst fanns bänkar kvar inne på stationen. .

Hoppas ni gillar den iallafall!

Jag tycker att filmen var jätte fin. Tack för att du la upp den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback