Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-02, 14:48
  #373
Medlem
Modifys avatar
Intressant att han fick en Asperger diagnos på slutet. Bevisar ju bara att det blir svårare och svårare att upptäcka den diagnosen. Tycker inte han stack ut ur mängden på något särskilt sätt när man har sett honom i olika filmer.

Här säger han visserligen att han ska spränga ett klassrum, men med glimten i ögat kanske:
https://www.youtube.com/watch?v=k5sg900G9dk

Tråkigt med hans bortgång iaf, en riktig legend. RIP! <3
Citera
2021-10-09, 04:13
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Intressant att han fick en Asperger diagnos på slutet. Bevisar ju bara att det blir svårare och svårare att upptäcka den diagnosen. Tycker inte han stack ut ur mängden på något särskilt sätt när man har sett honom i olika filmer.

Här säger han visserligen att han ska spränga ett klassrum, men med glimten i ögat kanske:
https://www.youtube.com/watch?v=k5sg900G9dk

Tråkigt med hans bortgång iaf, en riktig legend. RIP! <3

Ja, det där med diagnoser vet man ju aldrig hur det är.

Senast jag pratade med honom lät han fett deppig pga det. Det är många som har sina egenheter utan att det behöver tillhöra någon sorts diagnos.

Hur det egentligen såg ut i olivers fall vet jag inte, men han mådde väldigt dåligt av det helt i onödan.
Citera
2021-10-09, 06:55
  #375
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nu kanske du ger användaren du citera helvetets samvetskval och skuldkänslor så att han tar livet av sig.
Haha, ja jävlar vad fittig sak att skriva.
Citera
2021-11-11, 10:31
  #376
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Inte alla hoppas jag..Underjordens hemlighet från 91 och Den korsikanske biskopen från 92 minns jag var rätt populära när de kom, åtminstone för oss som var i barndomen då och såg dem på Tv.

Den korsikanske biskopen finns att se på SVTPLAY tills den 30 november 2021.
Citera
2022-01-25, 21:41
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag läste någon artikel för över 10 år sedan att han var smart typ mattesnille och hade flyttat till Sydamerika eller något sådant?

Fattar inte hur det blev så här? Hur såg hans liv ut på slutet? Vad tog han för droger egentligen?
Det var inte han som åkte till Brasilien och blev matteproffs där.
Citera
2022-03-02, 00:11
  #378
Medlem
Känns fortfarande lite overkligt att Åke är borta
Citera
2023-04-09, 10:33
  #379
Medlem
Först Jonas Inde som har nazistsympatier och nu fick jag reda på att även Oliver var det. Två män som jag beundrade som tonåring har nu hamnat i annat ljus för mig. Så trist. Bra skådisar var dom ändå.
Citera
2023-04-09, 11:24
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Först Jonas Inde som har nazistsympatier och nu fick jag reda på att även Oliver var det. Två män som jag beundrade som tonåring har nu hamnat i annat ljus för mig. Så trist. Bra skådisar var dom ändå.

Varför det?
Citera
2023-04-09, 11:34
  #381
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Först Jonas Inde som har nazistsympatier och nu fick jag reda på att även Oliver var det. Två män som jag beundrade som tonåring har nu hamnat i annat ljus för mig. Så trist. Bra skådisar var dom ändå.

Två personer som spårat psykiskt på senare dagar. Inde är gravt traumatiserad, och arg på samhället för att han förlorade vårdnaden om sitt barn. Han tog kontakt med NMR för att han känner sig motarbetad av samhället, och han ser att NMR som organisation också är det.

Lyssnar du på vad han säger så inser du dock att han inte har några verkliga nazistsympatier. Han har varit med i diverse olika program som folk på den kanten gör, där han hyllar judar och säger att han är en anhängare av mångkultur.

Vad det handlar om är att han är emot samhället, och därför sympatiserar han med den grupp som uttalat är emot samhället mest.

Med Oliver vet jag inte riktigt, men det känns väl mest som att han fått ett mentalt sammanbrott under senare dagar. Han dog inte långt efter det kom fram att han heilat och misshandlat föräldrarna, i relativt ung ålder. Det är ingen ideologiskt motiverad nazist, han kämpade bara med sin psykiska hälsa.
__________________
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-04-09 kl. 11:38.
Citera
2023-05-02, 00:08
  #382
Medlem
Hans svar på facebook från 2017 skär fortfarande i hjärtat

http://www.bilddump.se/bilder/202305...:bda3:f383.JPG


Hoppas du har det bättre nu Oliver
Citera
2023-10-16, 01:04
  #383
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Hans svar på facebook från 2017 skär fortfarande i hjärtat

http://www.bilddump.se/bilder/202305...:bda3:f383.JPG


Hoppas du har det bättre nu Oliver

Förstår ditt tänk, men att nedvärdera sig själv och/eller annan är aldrig hjärtskärande. Det låter mera löjligt, mesigt och töntigt. Ingen tjej kommer gilla dig pga självömkan och tjejer betraktar inte självömkan som känslighet, utan snarare som avtändande beteende. De kommer inte gråta för dig liksom

Begick han självmord?
Citera
2024-03-04, 13:42
  #384
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aJuk9npfklY
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback