Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 17:19
  #1
Medlem
scraftys avatar
Tidigare i somras runt juni-juli tappade jag en träningsvikt på min ena stortå. Det gjorde måttligt ont, men kändes inte jättefarligt och smärtan gick över helt efter ett par dagar. Själva blåmärket på nageln är dock lika stort och mörkt idag som när jag fick det.

Kan blåmärket verkligen sitta kvar i flera månader eller är något fel?
Citera
2016-09-26, 18:00
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Tidigare i somras runt juni-juli tappade jag en träningsvikt på min ena stortå. Det gjorde måttligt ont, men kändes inte jättefarligt och smärtan gick över helt efter ett par dagar. Själva blåmärket på nageln är dock lika stort och mörkt idag som när jag fick det.

Kan blåmärket verkligen sitta kvar i flera månader eller är något fel?

Blev ordentligt trampad av en tjock kvinna på min ena stortå. Detta hände i en incheckningskö på en stor flygplats i Centraleuropa. AJJJ! sa jag först, sedan blev stortån öm, efter en vecka blev den röd/blå, efter en månad trillade nageln av, efter ett kvartal fanns det en ny, fin, nagel på tån.
Ungefär så funkar det.
Smärtan höll på, precis som du säger, i några dagar. Ny nagel tar typ 3 månader att "få".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback