Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-28, 16:07
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Konstrukivt inlägg.
Jag kanske är bakgrunden till att intelligens befriande arbeten försvinner från Sverige.
Vem vet?
Jag eller mina bekanta gör allt för exportera alla arbetstillfällen.

haha, vilken pajas du är.

Förmodligen är du en hyfsat obetydlig individ, men om du nu faktiskt jobbar med HR, och arbetar aktivt för att outsourca arbetstillfällen till andra länder får man ju åtminstone hoppas att du inte är självbetitlad "Sverigevän".

Volvo Cars och Volvo Group investerar ju dock i sin Svenska verksamhet, Cars har väl anställt ca 1500 knegare till sitt fabriksgolv i Torslanda de senaste åren, Group skall anställa 300-500 arbetare för produktionen i Säve i år/nästa år. Addera kunskapsintensiva jobb inom utveckling och design till det.

Dessutom bör du sluta särskriva, intelligensbefriade arbeten är korrekt svenska. Tråkigt med klassförakt dock, jag har inte många vänner(inga om jag skall vara helt ärlig) som är s k "arbetare" men vissa är praktiskt lagda, och då är naturligtvis industrin viktig, även om serviceyrken inom t ex turism och handel också är alternativ.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-28 kl. 16:12.
Citera
2016-09-28, 16:10
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det bor invandrare i de nya gamla husen också(som jobbar), det är inga nya hus, det är en pågående upprustning av miljonprogramsbestånden, husen behöver rustas upp och renoveras, annars faller dom sönder, punkthusen ute i backa har blivit totalrenoverade, både utvändigt och invändigt och påbyggda med ett par våningar. En sjuk skillnad, så man tror lätt att det är nya hus.

Innan renovering
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/v...ElemFormat=jpg

Efter
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/v...ElemFormat=jpg

Det skall ju dock byggas rätt mycket nytt också, Litteraturgatan skall ju göras till en mer stadslik stadsgata, så att det inte osar så jävla mycket miljonprogram om det. Samma sak med Selma L torg.

Planerna för Litteraturgatan, detaljplanen har väl vunnit laga kraft nu, så bygget borde komma igång hyfsat snart.... massiva planer för Selma L Torg också.
http://www.okidokiarkitekter.se/proj...tteraturgatan/


Det spelar ingen roll hur mycket man renoverar fastigheterna, det kriminella packet bor ju kvar i området.
Sedan är det fel att muta kriminella med jobb för att de ska sluta begå brott, gick en bra dokumentär på SVT som hette "bränn en bil få ett jobb" där ungdomar intervjuades och de tyckte det var fel att de som inte begick brott fick ingen förtur till jobb men de kriminella fick det.

Och bor man i området och de som är så kallade trygghetsvärdar är samma personer som misshandlade dig/rånade dig för 4 månader sedan, det ger lite konstiga känslor.
Vad kommer hända ifall alla de hundratusentals människor som är arbetslösa börjar inse att fan begår jag brott så kommer jag kvoteras in till ett jobb, kan bli en riktigt farlig samhällsutveckling när man börjar belöna kriminalitet.
Citera
2016-09-28, 16:13
  #39
Medlem
Kipps avatar
Vilka jobb kan tänkas duga åt brottslingarna? Tror knappast att de nöjer med vad som helst.
Citera
2016-09-28, 16:17
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det spelar ingen roll hur mycket man renoverar fastigheterna, det kriminella packet bor ju kvar i området.
Sedan är det fel att muta kriminella med jobb för att de ska sluta begå brott, gick en bra dokumentär på SVT som hette "bränn en bil få ett jobb" där ungdomar intervjuades och de tyckte det var fel att de som inte begick brott fick ingen förtur till jobb men de kriminella fick det.

Och bor man i området och de som är så kallade trygghetsvärdar är samma personer som misshandlade dig/rånade dig för 4 månader sedan, det ger lite konstiga känslor.
Vad kommer hända ifall alla de hundratusentals människor som är arbetslösa börjar inse att fan begår jag brott så kommer jag kvoteras in till ett jobb, kan bli en riktigt farlig samhällsutveckling när man börjar belöna kriminalitet.

Utvecklingen i Backa har varit positiv, dock så finns det säkert fler parametrar än att några killar startar en fotbollsklubb att ta med i beräkningen. Men Backa idag är, jämfört med hur det var för några år sedan, väldigt mycket lugnare. Dock så har ju även de värsta snubbarna i Backa dött, dom finns inte kvar i området längre.

Dessutom står inte att det är grovt kriminella som borde anställas. Det finns rätt många som inte är grovt kriminella ute i orterna, men som kanske ligger i riskzonen.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-28 kl. 16:19.
Citera
2016-09-29, 00:31
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
haha, vilken pajas du är.

Förmodligen är du en hyfsat obetydlig individ, men om du nu faktiskt jobbar med HR, och arbetar aktivt för att outsourca arbetstillfällen till andra länder får man ju åtminstone hoppas att du inte är självbetitlad "Sverigevän".

Volvo Cars och Volvo Group investerar ju dock i sin Svenska verksamhet, Cars har väl anställt ca 1500 knegare till sitt fabriksgolv i Torslanda de senaste åren, Group skall anställa 300-500 arbetare för produktionen i Säve i år/nästa år. Addera kunskapsintensiva jobb inom utveckling och design till det.

Dessutom bör du sluta särskriva, intelligensbefriade arbeten är korrekt svenska. Tråkigt med klassförakt dock, jag har inte många vänner(inga om jag skall vara helt ärlig) som är s k "arbetare" men vissa är praktiskt lagda, och då är naturligtvis industrin viktig, även om serviceyrken inom t ex turism och handel också är alternativ.

Naturligtvis, är du asocialdemokrat eller miljöfascist.
Alla svenska företag som kan fly Sverige gör det.
Du kan chilla och tugga khat med dina homies när skatteintäkterna har evaporerat.
Företagare kommer inte subventionera invasion av negrer/sandapor.
Glöm det.
Sedan har du knappast någon insikt i Volvo. Och vad som kommer ske inom en snar framtid.
Ni har fått en global värld. Kinda sucks när företagen flyr.
Citera
2016-09-29, 13:47
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Naturligtvis, är du asocialdemokrat eller miljöfascist.
Alla svenska företag som kan fly Sverige gör det.
Du kan chilla och tugga khat med dina homies när skatteintäkterna har evaporerat.
Företagare kommer inte subventionera invasion av negrer/sandapor.
Glöm det.
Sedan har du knappast någon insikt i Volvo. Och vad som kommer ske inom en snar framtid.
Ni har fått en global värld. Kinda sucks när företagen flyr.

Lärde inte din mamma dig att ad hominem-argument får en att framstå som obegåvad?

Den globala världen är fantastisk, marknadsekonomi och globalisering rycker årligen miljontals människor ut ur fattigdom, världen blir bara bättre och bättre. Det är kapitalism när den är som bäst, det effektiviserar och skapar välfärd. Detta förstår inte du dock.

Nu skall jag återgå till jobbet, på företaget som jag är delägande partner i.

Ha en riktigt härlig dag gubben.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback