Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 10:35
  #1
Medlem
Hej!

Tänkte höra vad ni alla tror felet kan vara. Idag när ja startarde datorn så gick den på som vanligt men den stannae upp vid en bild som kommer innan man kan se de olika hårddisk alternativen
Eftersom den fastnat så höll ja inne knappen så den dog och sen när ja försökte sätta på den igen så är det ingen reaktion.

Ska nämna att ja stängt av datorn genom att stänga ner den (men den stänger aldrig av sig helt) så då har ja hållt inne startknappen så den dött. (Senaste året)

Så den är alltså helt död nu och inget händer, kan det vara moderkortet som pajjat helt? När jag öppnar datorn så lyser de en röd startknapp och grön resetknapp hoppas detta kan vara till lite hjälp xd
Citera
2016-09-26, 10:42
  #2
Medlem
zerolucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaislife
Hej!

Tänkte höra vad ni alla tror felet kan vara. Idag när ja startarde datorn så gick den på som vanligt men den stannae upp vid en bild som kommer innan man kan se de olika hårddisk alternativen
Eftersom den fastnat så höll ja inne knappen så den dog och sen när ja försökte sätta på den igen så är det ingen reaktion.

Ska nämna att ja stängt av datorn genom att stänga ner den (men den stänger aldrig av sig helt) så då har ja hållt inne startknappen så den dött. (Senaste året)

Så den är alltså helt död nu och inget händer, kan det vara moderkortet som pajjat helt? När jag öppnar datorn så lyser de en röd startknapp och grön resetknapp hoppas detta kan vara till lite hjälp xd

Stäng av datorn. ta ur elsladden i en minut. Sätt tillbaka elsladden och försök starta.
Min första gissning är att det är nätaggregatet som är risigt. För att komma med bättre gissningar kan du tala om vad det är för dator eller vad du har för delar i den.
Citera
2016-09-26, 11:05
  #3
Medlem
Jag testade och dra ut men samma sak. Enda noteringen var ju att power (den som lös röd) och reset grön slutade lysa efter ett tsg och sen blrjade lysa igen när jag tryckte in nätagget igen.

Men det är nog kanske dags och slänga skithögen? xd alla delar är från 2012ca några nya från föŕraåret men det har inte med prestandan och göra. 1155socket och de fanns inte längre hos komplett (där ja alltid köpt saker)
Citera
2016-09-28, 14:15
  #4
Medlem
Kan vara vad som helst mellan nätagg, moderkort , processor . Eller nån glapp kontakt någonstans. Enda sättet o ta reda på det är egentligen om man har en extra liggande o testa allt separat. Men Lutar la lite åt nätagget .
Citera
2016-09-28, 19:10
  #5
Medlem
Tror de blir en ny burk!

Tänkte höra lite snabbt ang nätagg för ja har ingenaning om hur starkt jag kommer behöva! Här är mina specs

MSI H97 GAMING 3, Socket-1150
ASUS DVD Writer, DRW-24D5MT
Intel Core i5-4460 Processor 3,2GHz
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
GeForce GTX 660 2GB
SSD 60GB
SSD 120GB

Kan ett 550w räcka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback