Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-11-11, 18:24
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancingfordinero
Likt en Vänsterpartist som kallar alla som röstar blått för idioter .

Du säger det själv. Den korrigerar mina nivåer till det normala. Men om jag föddes med avsikten att inte befinna mig inom det normala, hur påverkas jag då av det? Det lär ju finnas mängder och åter mängder som aldrig diagnostiseras. De enda riktigt väl dokumenterade fallen torde väl vara de som gått på det ett tag. Inte de som inte gått på det - eftersom de troligtvis aldrig diagnostiserats. Och således inte följts upp. Effekterna är säkert goda på de som behandlas på sikt, vissa drabbas av följder som är associerat med högre testosteron-nivåer, andra inte. Och vice versa för de som inte behandlas. Men det är ju omöjligt oavsett om man behandlats eller ej att få en inverterad bild och hur personen ifråga påverkats av det motsatta.

Det finns direkta resultat, och det finns indirekta. Ett direkt resultat med antibiotikum var att det botade sjukdomar. Det indirekta resultatet som vi upptäckt över (lång) tid är att det dyker upp antibiotika-resistenta sjukdomar. Med modern forskning kan vi anta att det förhåller sig på ett visst sätt, men vi vet inte.

Jag tycker att jag sitter på en högst hälsosam skepsis. Det är trots allt ett företag som säljer Nebido (andra företag säljer liknande). De har ett stort intresse i att ha patienter som går på livstids-abonnemang på deras preparat.

Nåväl. Jag hade inte tänkt svara eftersom det egentligen inte är mycket av en diskussionstråd. Men nu kan du åtminstone avfärda mig som nån typ av New Age-predikare och återigen finna ro i vardagen, om du inte redan hade gjort det.

Oh for fucks sake.

Förvirra inte skepsis med ogrundade misstankar av substituerad sjukvård. Det är en förolämpning till personer som faktiskt är skeptiska.

Din kropp behöver testosteron för att kunna fungera optimalt. Annars skulle du inte haft symptom som har krävt utredning. Hur tror du man har säkerställt att Nebido fungerar vid Klinefelters? Genom att jämföra en grupp som får behandling och en som inte får en.

Antibiotika är inget som kräver substitution i kroppen. Testosteron har en s.k "negative feedback loop" där OM du har EGEN tillverkning så minskas nivåerna i kroppen när det finns tillräckliga mängder i blodet. En person med Klinefelter har nästan alltid otillräcklig produktion av detta.

Att företag tar betalt för läkemedel är väl knappast förvånande? Det säger inget om vilka intentioner dom har. Nebido kostar 1100 kronor per spruta, vilket bidrar med 3 månaders värt av ovanstående preparat vilket knappast är något hutlöst pris för att få en injektion var tredje månad när alternativet är daglig behandling med ofta dålig adherence hos patienter.

Det handlar inte om din ideologi eller liknande, det handlar om att helt onödigt skadar dig själv baserat på ogrundade misstankar mot företag. Tro det eller ej, men företag kan göra både gott samtidigt som dom tjänar pengar. Det kommer från någon som aldrig tagit ett öre från något företag.

Jag tycker du borde tänka om och prata med din läkare istället för att avsluta behandlingen. Han kan säkert förklara ytterligare om detta och hur det vanligtvis påverkar patienter. Om du fortfarande insisterar på att avsluta behandlingen så rekommenderar jag starkt att ni fortsätter kontakten för att du kommer vilja påbörja behandlingen igen när du har insett att ditt eget välbefinnande och hälsa är viktigare än ditt läkemedelskomplex.
Citera
2016-11-11, 21:38
  #26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Oh for fucks sake.

Förvirra inte skepsis med ogrundade misstankar av substituerad sjukvård. Det är en förolämpning till personer som faktiskt är skeptiska.

Din kropp behöver testosteron för att kunna fungera optimalt. Annars skulle du inte haft symptom som har krävt utredning. Hur tror du man har säkerställt att Nebido fungerar vid Klinefelters? Genom att jämföra en grupp som får behandling och en som inte får en.

Antibiotika är inget som kräver substitution i kroppen. Testosteron har en s.k "negative feedback loop" där OM du har EGEN tillverkning så minskas nivåerna i kroppen när det finns tillräckliga mängder i blodet. En person med Klinefelter har nästan alltid otillräcklig produktion av detta.

Att företag tar betalt för läkemedel är väl knappast förvånande? Det säger inget om vilka intentioner dom har. Nebido kostar 1100 kronor per spruta, vilket bidrar med 3 månaders värt av ovanstående preparat vilket knappast är något hutlöst pris för att få en injektion var tredje månad när alternativet är daglig behandling med ofta dålig adherence hos patienter.

Det handlar inte om din ideologi eller liknande, det handlar om att helt onödigt skadar dig själv baserat på ogrundade misstankar mot företag. Tro det eller ej, men företag kan göra både gott samtidigt som dom tjänar pengar. Det kommer från någon som aldrig tagit ett öre från något företag.

Jag tycker du borde tänka om och prata med din läkare istället för att avsluta behandlingen. Han kan säkert förklara ytterligare om detta och hur det vanligtvis påverkar patienter. Om du fortfarande insisterar på att avsluta behandlingen så rekommenderar jag starkt att ni fortsätter kontakten för att du kommer vilja påbörja behandlingen igen när du har insett att ditt eget välbefinnande och hälsa är viktigare än ditt läkemedelskomplex.
Beundransvärt att du försöker men TS har fått 3 sidor inlägg nu med råd och vill ändå kliva av. Tror det är dags att gå vidare. Han får väl upptäcka själv hur han mår helt enkelt.
Citera
2016-11-12, 00:11
  #27
Medlem
En fråga fick du en riktig mätning där de mäter intervaller på ditt testosteron på Karolinska innan insättning. eller har de endast gått på p- testosteron o Shbg?


Hade varit intressant att veta vad du hade för utgångsläge.

Jag får oxå exogent testosteron i dospåse, men har ej samma diagnos som dig. Mitt p- Testo låg på mellan 3-6 innan behandling. Jag har provat att vara utan ett år, och tyckte det fungerade bra till en början men tyvärr kom symptom tillbaka och det blev ohållbart utan.


Jag hade frågat läkaren om ni kunde sänka dosen Testo, lägg till hcg + GH. Så du ändå kan bibehålla Ökad kollagensyntes, ej förlorad muskelmassa och ändå få ett bra välbefinnande. Testo påverkar blodbilden ökat hb ( i alla fall nebido) som kan ge problem särskilt när du blir äldre när kärlen inte är lika elastiska. Så du kan få en mjuk avslutning på testot.

Det är inget farligt att hålla upp. Se bara till att få fart på bollarna innan du hoppar av. Själv kör jag endast gurkmeja som aromatashämmare och det fungerade bra på mig. Men tyvärr kommer jag inte tillbaka till normalnivåer. Utan få nöja mig med 6 nmol\l om jag ska vara utan.
Citera
2016-11-24, 16:48
  #28
Medlem
Även jag har Klinefelters, fick reda på det när jag var runt 25. Vid det laget låg min testosteron-nivå kring 6nmol. Så antar att nivåerna har legat kring det intervallet under hela min uppväxt (12 - 25 år).
Nebido har hjälpt mig otroligt mycket då jag var väldigt instabil, deprimerad, hade inget sexdriv, bara kolla listan på symptom så hade jag de flesta. Utan att veta vad det berodde på och inget jag gick och tänkte på då men livskvaliteten var då minst sagt dålig om man jämför med nu.

Jag ser normal ut, även om fett tenderar att lägga sig lite fel ställen men jag håller igång med träning så är inga större problem. Har opererat brösten då det växte ett par knölar efter att jag påbörjat Nebido och jag växte i massa. Ingen minikuk som någon undrade om bara kulorna som är små!

Nebido räddar mig, varför skulle jag vilja hoppa av? Skulle gärna ta mer om jag fick
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback