Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-25, 22:12
Medlem
MS Office har alltid haft olika versionsnummer på mac och PC. Vilken version motsvarar (senaste) MS Office 2016 för mac på PC? Borde vara 2016 på PC men som jag nämnde har de alltid haft olika versionsnummer för mac och PC.
Citera
2016-09-26, 00:20
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
MS Office har alltid haft olika versionsnummer på mac och PC. Vilken version motsvarar (senaste) MS Office 2016 för mac på PC? Borde vara 2016 på PC men som jag nämnde har de alltid haft olika versionsnummer för mac och PC.

"Ingen" man kan inte jämföra OSX och Windows-versionerna. Office för. OSX ligger så jävla långt efter windowsversionen att det inte ens är roligt om vi pratar funktionsmässigt.

(Detta inlägg skrevs på en Mac)
Citera
2016-09-26, 07:21
Medlem
Jag håller inte helt med Ecki. Visst finns det skillnader mellan Mac- och Windowsversionerna, men de blir mindre och mindre.

Nuvarande, senaste, version av Office för Mac heter faktiskt också Office 2016. Sedan heter nätversionen Office 365.
Citera
2016-09-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Jag håller inte helt med Ecki. Visst finns det skillnader mellan Mac- och Windowsversionerna, men de blir mindre och mindre.

Nuvarande, senaste, version av Office för Mac heter faktiskt också Office 2016. Sedan heter nätversionen Office 365.

Så vilken version ska Mac 2016 vara kompatibel med på PC? Också 2016?

Eller är det office Mac 2016 = office 2010 på PC?
Citera
2016-09-26, 12:55
Medlem
Kompatibel - ja, det kan ju var svårt.

Själv använder jag bara de enklaste funktionerna i Word och Excel och har sällan stött på problem. Använder man mer avancerade funktioner som t.ex. automatisk innehållsförteckning, speciella layouter och så vidare kan det bli svårt även mellan olika Office för Windows.

Frågar du Microsoft så ska Office 2016 för Windows och Office 2016 för Mac vara "samma" program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in