Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 22:07
  #1
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hej. Får ont som fan i örat om jag rör vid det. Känner inget om jag bada låter vara. Enbart om jag rör vid det så gör det ont så inåt helvete. Känns som nån sticker in en kniv och vrider om. Någon som vet vad det kan bero på? Mvh
Citera
2016-09-25, 22:09
  #2
Medlem
Bristen trumhinna. Åk direkt till närmaste akut om du vill ha kvar din hörsel när solen går upp igen!
Citera
2016-09-25, 22:26
  #3
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckaper
Bristen trumhinna. Åk direkt till närmaste akut om du vill ha kvar din hörsel när solen går upp igen!
Fast jag hör precis som vanligt.. Borde inte hörseln ha försämrats? Samt att det har varit såhär i två dagar
Citera
2016-09-25, 23:21
  #4
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Hej. Får ont som fan i örat om jag rör vid det. Känner inget om jag bada låter vara. Enbart om jag rör vid det så gör det ont så inåt helvete. Känns som nån sticker in en kniv och vrider om. Någon som vet vad det kan bero på? Mvh

Doktorn direkt!
Kolla om du har små blåsor i örat som "saftar" osv.
Bältros i örat kan ge det här fenomenet/ symptomet.
Ont som fan!
Citera
2016-09-26, 06:32
  #5
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Doktorn direkt!
Kolla om du har små blåsor i örat som "saftar" osv.
Bältros i örat kan ge det här fenomenet/ symptomet.
Ont som fan!
Tack för svar. Får uppsöka läkaren efter jobbet idag
Citera
2016-09-26, 09:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Tack för svar. Får uppsöka läkaren efter jobbet idag

Ja, iväg till VC med dig och kolla upp det där. Brusten trumhinna är det inte, för då hade du haft konstant ont och inte bara vid beröring. Inte heller bältros stämmer in på din beskrivning.
Citera
2016-09-26, 09:37
  #7
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Ja, iväg till VC med dig och kolla upp det där. Brusten trumhinna är det inte, för då hade du haft konstant ont och inte bara vid beröring. Inte heller bältros stämmer in på din beskrivning.
Pjuh, tack! Då slipper man oroa sig över det
Citera
2016-09-26, 09:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Pjuh, tack! Då slipper man oroa sig över det

Men någonting är fortfarande väldigt fel när du upplever sådan smärta. Så vårdcentralen för din del och låt farbror doktorn titta i örat. Det låter som något knas med trumhinnan, men den är i alla fall inte spräckt

Edit: Bara för att trumhinnan spräcks så innebär inte det att din hörsel tar permanent skada, bara så att du vet. Däremot bör du få antibiotika.
__________________
Senast redigerad av E1 2016-09-26 kl. 09:42.
Citera
2016-09-26, 13:51
  #9
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Men någonting är fortfarande väldigt fel när du upplever sådan smärta. Så vårdcentralen för din del och låt farbror doktorn titta i örat. Det låter som något knas med trumhinnan, men den är i alla fall inte spräckt

Edit: Bara för att trumhinnan spräcks så innebär inte det att din hörsel tar permanent skada, bara så att du vet. Däremot bör du få antibiotika.
Yes drar dit sen. ingen risk att jag blir liggandes hemma va?
Citera
2016-09-27, 12:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Yes drar dit sen. ingen risk att jag blir liggandes hemma va?

Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte vet exakt vad problemet med ditt öra är. Men inte ens vid en brusten trumhinna och antibiotikakur så blir man sjukskriven.
Citera
2016-09-27, 13:20
  #11
Medlem
zammas avatar
Hade en polare som gnällde över det. Var tydligen någon form av cancer i hjärnan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback