Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-01, 23:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Darin på listan känns lite PK-infriande.

2:a Håkan Hellström
1:a Måns Zelmerlöw

WTF!!!!?

Gick det inte att rösta på Per Gessle eller Björn och Benny? Håkan är ju totalt tondöv! Röstningen skedde i samband med att Månsan går och vinner ESC. Har röstarna inget minne?! Måste man rösta på det som sker just nu? Eller kan man faktiskt rösta på en person som under längre tid byggt upp en idolkrets?

Att Robert Gustavsson tog hem priset som Sveriges bästa komiker var tämligen givet. Men idag tappade jag lite förtroendet för programmets representativitet.

Glöm inte #3: Zara Larsson

Är det någon som vet när det röstades och vart?

Patetik i alla former.
Citera
2016-10-02, 09:51
  #14
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vad i helvete hände?! Bästa film och komiker kunde jag gå med på - även om Hasse och Tage/Magnus och Brasse inte ens var med i topp 10 - men att Måns utses till Sveriges Bästa musiker genom tiderna?! Hade jag varit honom hade jag tackat nej till att ens medverka för att det är så jävla dåligt genomfört

Vad är det för jävla korttidsminne och sanslöst dålig smak de röstande har? ABBA och Laleh skulle varit med i toppen!

En gång i tiden myglade TV4 resultatet men nu har de gjort bort sig i både Idol och detta 2 dagar i sträck
Citera
2016-10-02, 10:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vad i helvete hände?! Bästa film och komiker kunde jag gå med på - även om Hasse och Tage/Magnus och Brasse inte ens var med i topp 10 - men att Måns utses till Sveriges Bästa musiker genom tiderna?! Hade jag varit honom hade jag tackat nej till att ens medverka för att det är så jävla dåligt genomfört

Vad är det för jävla korttidsminne och sanslöst dålig smak de röstande har? ABBA och Laleh skulle varit med i toppen!

En gång i tiden myglade TV4 resultatet men nu har de gjort bort sig i både Idol och detta 2 dagar i sträck

Nu får jag, tyvärr, gå till TV4´s försvar. Det var faktiskt "bästa artist" som utsågs, hade det gällt "bästa musiker" hade det varit ljusår värre.

Det är iaf fel och patetiskt.

Accepterar också de två första programmen (bästa komiker och bästa film) men den här jävla debaclet är helt uppåt väggarna. #3 Zara Larsson #1 Måns Zelmerlöv bästa artist GENOM TIDERNA!!

Edt: Det var väl TV4 som för några år sedan hade en omröstning om Sveriges genom tiderna bästa skådespelerska och vem vann? Jo, damdamdam HELENA BERGSTRÖM! (Hon såg ut att skämmas själv när hon mottog priset)

TV4 bör vara sämst på "omröstningar" men håller på med det mest.
Citera
2016-10-02, 10:54
  #16
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Nu får jag, tyvärr, gå till TV4´s försvar. Det var faktiskt "bästa artist" som utsågs, hade det gällt "bästa musiker" hade det varit ljusår värre.

Det är iaf fel och patetiskt.

Accepterar också de två första programmen (bästa komiker och bästa film) men den här jävla debaclet är helt uppåt väggarna. #3 Zara Larsson #1 Måns Zelmerlöv bästa artist GENOM TIDERNA!!

Edt: Det var väl TV4 som för några år sedan hade en omröstning om Sveriges genom tiderna bästa skådespelerska och vem vann? Jo, damdamdam HELENA BERGSTRÖM! (Hon såg ut att skämmas själv när hon mottog priset)

TV4 bör vara sämst på "omröstningar" men håller på med det mest.


Jag kan tycka att artist och musiker är synonymer med varandra
Citera
2016-10-02, 14:08
  #17
Medlem
NickLidstroms avatar
Måns bästa artist? Han har haft en eller två "hits"? Populär är han, men har ju gjort på tok för lite för att ens vara nominerad.
Citera
2016-10-02, 14:16
  #18
Medlem
Jag tror svenska folket blandat ihop populäraste och bästa när de röstat. Förövrigt anser jag att David Hellenius är Sveriges mest överskattade programledare. Försöker vara kul men är bara tråkig och förutsägbar.
Citera
2016-10-02, 15:25
  #19
Medlem
PlanetCaravans avatar
Får väl se nästa vecka när det är Sveriges bästa idrottare som ska utges. Kommer säkert vara nån hästryttare med eller en från nån annan sport som ingen bryr sig om, bara för att det ska vara mer rättvist.
Citera
2016-10-02, 15:40
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Får väl se nästa vecka när det är Sveriges bästa idrottare som ska utges. Kommer säkert vara nån hästryttare med eller en från nån annan sport som ingen bryr sig om, bara för att det ska vara mer rättvist.

Nja. Zlatan ligger nog i topp. Peter Forsberg ligger också helt garanterat med på listan.
Citera
2016-10-02, 16:01
  #21
Medlem
exoticspices avatar
Ingemar Stenmark och Björn Borg finns säkert med på listan.
Citera
2016-10-03, 01:13
  #22
Medlem
Fizzbacks avatar
Första avsnittet med filmer var helt okej, två nya slank in eftersom de var så pass nya att de låg färskt i minnet. Men komiker, inte en enda av alla våra svenska komiker som faktiskt är döda, majoriteten aktiva förutom Stefan & Krister (och delvis Galenskaparna).

Musikavsnittet tänker jag inte ens på, men har sett namn som var med på listan och allt jag säger är
Citera
2016-10-03, 10:10
  #23
Medlem
kostymnisses avatar
Listorna har väl varit direkt pinsamma. Visst att Robert Gustavsson som bäste komiker kan jag ta. Men att inte Hasse & Tage ens fanns med på listan bevisar bara hur pinsamt uselt det hela är.

Bland bästa filmer blir det lätt Sällskapsresan och sedan kan man givetvis diskutera varför fler äldre filmer inte fick plats.

Bästa artistlistan var dock pinsam i stort hela sett hela vägen, Thåström var iaf med, men Darin, Måns, Zara Larsson och i viss mån Avicii är ju löjligt. Kul dock att se Jerry Williams ta ner Hellenius hela tiden.
Var kravet enskilda artister och inte band så faller iofs ABBA men då är hela det avsnittet meningslöst. Finns ju mängder med bättre artister med för den delen.

Ska vi gissa att det blir Stenmark och Borg på plats 9-10 inom idrottsutövare eftersom ingen verkar ha nåt minne som röstar...
De väljer ju dock uppenbart listan efter vilka dom kan tänkas få till studion.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback