Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 09:38
  #373
Medlem
Jag förstår inte? Spelar flyktingungdomarna fotboll?
Citera
2016-09-27, 12:05
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag förstår inte? Spelar flyktingungdomarna fotboll?

Ja dom spelar fotboll, det är det som är problemet i nationen, att "flyktingar" spelar fotboll.
Citera
2016-09-27, 12:47
  #375
Medlem
Polisen och fröken polischef klarar inte sitt arbete och landet regeras av idioter...

Det är en tråkig och oroväckande utveckling att fler gapar om medborgargarden osv men samtidigt är det väl bra att det rensas upp lite på gatorna. Så otroligt trött på alla äckliga gäng som driver runt i city och knarkar och rånar folk.
Citera
2016-09-27, 19:31
  #376
Medlem
Adonis.s avatar
Det är allmänt känt att Malmoe United (Malmös enda nuvarande firma)rekryterar ensamkommande flyktingar i sina led.

Helt fel att måla ut alla ensamkommande som offer. Malmö har en tradition av att ta medmänskliga initiativ och värna om allas lika värde. Detta gäller även på den sk huliganscenen.

Det är därför Malmoe United numera har ett stort övertag mot fördomsfulla firmor i norr. Hehe!

Väl mött på en arena nära dig. Over & Out!

Cheers!
Citera
2016-09-27, 20:35
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
För att det är helt uppenbart. Tror du helt ärligt att en människa som är positiv inställd till araber t.ex skulle göra något sådant? Det är common sense liksom. "De misshandlar människor som ser utländska ut". Känns dumt att ifrågasätta det.

Men om vi vänder på din fråga, hur kan du veta att det är folk med brunt hår- bruna ögon som begår dessa brott? Finns det någon källa? Nej, endast fördomar. För inte så längesedan så blev jag, en svensk man, rånad utav ett gäng från balkan, blonda och blåögda. Varför springer inte ni efter dem? Folk från balkan är ju fan värre än araber.
Finns det ingen källa på att det är folk med brunt hår som ränner runt kring TC och ställer till med allmänt djävulskap? Kanske dags att vakna och sluta runka till aftonbladet.

Bara för att man läxar upp personer som är bruna är man inte rasist nödvändigtvis. Hade det varit tyska gatubarn som våldtog, rånade och slogs skulle folk säga emot även då.

edit: Sluta skriva vilka grabbar som gör vad med vilka. Skulle polisen göra sitt förbannade jävla jobb skulle allmänheten inte behöva sätta emot på det här sättet.
Citera
2016-09-28, 09:23
  #378
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Hur gör man för att stötta och bidra till dessa aktörer? Jag betalar redan 50% skatt för att se hälften av pengarna gå till att ta in fler slödder och andra halvan går till att se poliskåren stå med sina slakna kukar i handen inför slöddrets framfart, d.v.s. jag är villig att betala några fler slantar för att se någon ge tillbaka dessa slödder vad de förtjänar.
Gissar att det inte finns något 90-konto men är värt att fråga om man kan bidra med något
Citera
2016-09-28, 11:02
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarbingerOfTruth
Nu saknas det bara att något medborgargarde börjar att våldta det kriminella packet. Öga för öga, kuk för kuk.

Ställer du upp med din kuk? Jag vet att iaf min kuk helst håller sig borta från håriga marockanska stjärtar.
Citera
2016-09-28, 11:06
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad menar du? Lagstiftningen finns redan, såklart! Det är de politiska direktiven som gör att polisen på gatan ej får göra sitt jobb - detta ser de politiskt tillsatta cheferna till - en av de värsta skurkarna är högsta hönset Dan Eliasson, men även i lägre befattningar så finns dessa avarter... Regeringsföreträdarna skall vi bara inte snacka om!

Fanns det bara politisk vilja, så skulle detta kunna lösas ganska omgående...

Ett av problemen e ju dock att många säger att de är under 18, och därmed behandlas de annorlunda fram tills t.ex rätten satt en ålder.
Citera
2016-09-28, 19:55
  #381
Medlem
staticages avatar
Förstår inte varför polisen skyddar ickemedborgare utan papper som inte kan styrka sin identitet.
Som ränner runt och begår brott dessutom.

Jag välkomnar medborgar garden vad har vi annars för skydd?
Polisen har ju till och med gått ut med att vi medborgare får lösa brott själva på grund av haveriet poliskåren.

Ut med skiten!
Citera
2016-09-28, 22:58
  #382
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Snack. Helt oavsett är det fortfarande förbjudet att råna, spöa och sno. Och att följa dessa lagar ger polisen all rätt de behöver. Polisen gör dock andra, politiska, ställningstaganden. Det borde inte hindra enskilda polismän att följa polislagen som de en gång har svurit på. Man kan och bör gå emot ledningen om den gör fel. DET har historien lärt oss andra. Varför inte hos polisen?

Visst är det förbjudet men hur ska du utdöma ett kännbart straff på någon som är 14år?
Vad händer om Polisen griper en 14år gammal Marockan som rånat någon eller ryckt en handväska?
Hur ska man få in honom i fängelse med vår lagstiftning? Går det överhuvudtaget att häkta honom om han är identifierad?

Jag är långtifrån någon expert på vår lagstiftning men ni som säger att lagen finns får gärna berätta hur den skulle kunna användas på en 14år gammal Marockan som lever rövare på gatan.
Citera
2016-09-28, 23:06
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Visst är det förbjudet men hur ska du utdöma ett kännbart straff på någon som är 14år?
Vad händer om Polisen griper en 14år gammal Marockan som rånat någon eller ryckt en handväska?
Hur ska man få in honom i fängelse med vår lagstiftning? Går det överhuvudtaget att häkta honom om han är identifierad?

Jag är långtifrån någon expert på vår lagstiftning men ni som säger att lagen finns får gärna berätta hur den skulle kunna användas på en 14år gammal Marockan som lever rövare på gatan.

Nu vet ingen hur gammal ungen är inte ens vem han är. De PÅSTÅR sig vara 14. Då kan man lika gärna åberopa LVU och ta reda på det. Sedan får man bestämma vad som skall göras. Lagen finns det hänger bara på viljan.
Citera
2016-09-29, 23:25
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Klart att dom gör, men hur tycker du att Marocko som land fungerar? Man kan inte jämföra ett korrupt land i afrika med Sverige, det är inte så rättvist.

Man kan inte heller säga "bara för att de gör si och så, så kan vi göra så här" så funkar inte vuxenvärlden. I vuxenvärlden visar man de med mindre kunskap hur de ska gå till, man sänker sig inte till deras nivå.
.
[/quote]

Så då får alla dom svenskar som blir rånade och våldtagna mm utav packet, helt enkelt gilla läget?

Sverige med surferdudedude i spetsen har moral highground.

Då är det ok om några privilegierade svenska småtjejer får smaka på lite mena-kultur. Allt ok så länge inte de små marockanska illbattingarna far illa och blir hemskickade.

Varför är dom viktigare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback