Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-24, 20:55
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23588266.ab

Citat:
I Ipsos mätning i september med 1 727 svarande för Dagens Nyheters räkning vill 61 procent av M-sympatisörerna samarbeta med SD i frågor där partierna har liknande uppfattningar

Vad tycker ni?
Vad tycker ni som röstar SD skullen ni kunna tänka er ett samarbete med M
Era åsikter?
Citera
2016-09-24, 21:02
  #2
Medlem
tegelpanna123s avatar
Vad är alternativet?
Citera
2016-09-24, 21:11
  #3
Medlem
Centern är skitnödiga. De vet att SD och M kan få mandat att bilda regering. Därför Lööf jagar AKB.
Citera
2016-09-24, 21:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Vad är alternativet?
Att en statsminister samlar minst 175 mandat bakom sig utan Sd.
Citera
2016-09-24, 21:20
  #5
Medlem
Rickuzs avatar
Stödet är förmodligen högre än så. Jag har ett tiotal M-väljare inom min totala bekantskapskrets, och i stort sätt samtliga har uttryckt en vilja för att partiet ska börja samarbeta med SD.

Några tänker även rösta på SD i nästa val, av ren protest mot moderaternas handlingsförlamade partiledning.

Dom påminner ganska mycket om mig själv. Jag var M-väljare för många herrans år sedan, innan jag övergick till SD. I dagsläget spelar det inte ens någon roll för mig vilket eller vilka partier SD samarbetar med, bara dom tar sig till makten och får kontroll över invandringen.
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2016-09-24 kl. 21:50.
Citera
2016-09-24, 21:21
  #6
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Dags för M att skaffa en partiledare som går i sync med övriga moderater.
Citera
2016-09-24, 21:33
  #7
Medlem
Sinclairs avatar
Det är uppenbarligen fler som kan tänka sig samarbeta med SD än som vill frysa ute partiet i alla fyra borgerliga partierna.

Så det är nog så det blir efter nästa val. Om inte SD gapar över för mycket.
Citera
2016-09-24, 21:46
  #8
Medlem
Om (s) i många år har kunnat använda sig av (v(pk)) som stödparti ser jag inte problemet med att använda sig av (sd) som stödparti. De två partierna har en likvärdig historia i många avseenden och under ungefär samma tid.

Däremot behöver man ju inte ta in dem i regeringen, lika litet som (s) har tagit in (vpk) i några regeringar, även om Mona Sahlin ju faktiskt erbjöd ministerposter till (v) om de hade vunnit valet 2010.
Citera
2016-09-24, 21:50
  #9
Medlem
Cannabisministerns avatar
Jag tror inte Moderaterna vill hamna i samma sits som Löfven efter nästa val. Det är högst osäkert om KD blir kvar, även L ligger illa till. Om inte Moderaterna och Socialdemokraterna ingår ett samarbete finns enbart samarbete med SD kvar som regeringsalternativ för Moderaterna. Så ser läget ut.
__________________
Senast redigerad av Cannabisministern 2016-09-24 kl. 21:56.
Citera
2016-09-24, 22:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Om (s) i många år har kunnat använda sig av (v(pk)) som stödparti ser jag inte problemet med att använda sig av (sd) som stödparti. De två partierna har en likvärdig historia i många avseenden och under ungefär samma tid.

Däremot behöver man ju inte ta in dem i regeringen, lika litet som (s) har tagit in (vpk) i några regeringar, även om Mona Sahlin ju faktiskt erbjöd ministerposter till (v) om de hade vunnit valet 2010.

Troligtvis blir SD största parti och har vi tur blir de så stora att de kan bilda regering själv och vi är nog inte långt där ifrån, med alla valarbetare som jobbar för högtryck dygnet om.
Citera
2016-09-24, 22:38
  #11
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Dags för M att skaffa en partiledare som går i sync med övriga moderater.
Exakt. M måste samarbeta med SD. Dagens M ledning saknar all trovärdighet. Att släppa fram en s regering och s budget är ett svek.
Citera
2016-09-24, 22:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23588266.ab



Vad tycker ni?
Vad tycker ni som röstar SD skullen ni kunna tänka er ett samarbete med M
Era åsikter?

Visst. Bara man stoppar invandringen och raskt börjar med deporteringen även av de som hunnit få medborgarskap så kan de samarbeta med FI om de så vill för min del. Om SD däremot inte får igenom sin invandringspolitik och påbörjar repatrieringen ska de skita i samarbete. Min åsikt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback