Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-09-26, 20:55
  #49
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Anledningen till att Tyskland möjligen har en värre situation på sikt beror på födelsetal snarare än invandring i relation till befolkningen.

Sverige har de senaste åren tagit emot avsevärt fler invandrare än Tyskland per capita, men Tyskland har och har haft bland de lägsta födelsetalen i världen under många år, i paritet med Japan. Sverige å andra sidan är i Europas absoluta topp vad gäller födelsetal, med ungefär samma siffror vi har haft historiskt (70-talet och fram).

Detta kan tänkas förklara faktumet att tyskarnas andel av deras befolkning reduceras snabbare än i Sverige, om det nu stämmer att det är så.

Personligen tror jag det kommer gå mycket värre för Sverige. Vi har inte alls de resurserna tyskarna har, och till skillnad ifrån Tyskland så innebär ekonomisk kollaps / krig för Sverige att vi får brutal mass-svält som konsekvens av Sveriges obördiga mark, utan hjälp.

Tyskland har så klart även en helt annan polisiär kapacitet än Sverige...

https://www.cia.gov/library/publicat...wdata_2127.txt
http://ec.europa.eu/eurostat/statist...an%29_YB16.png
Intressant påpekande. Jag tror att etniska svenskar föder hyfsat många barn tack vare de generösa reglerna kring barnledighet mm, men hur ser det ut med andra generationens invandrare? Förs det någon statistik där öht?

Det sägs att även MENA som kommer till Europa föder färre barn i andra generationen, men jag misstänker att spridningen är stor där. Ju mer sekulariserad och framgångsrik du är, desto färre ungar är ett rimligt antagande. Tippar att de blattar som utgör det verkliga problemet skaffar lika många ungar som underklassen i det gamla fattig-Sverige. En andra generationens iranier med tandläkarexamen kanske skaffar två ungar, men en khattuggande svensk-somalisk gangster i Bergsjön skaffar förmodligen betydligt fler.
Citera
2016-09-27, 11:27
  #50
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Intressant påpekande. Jag tror att etniska svenskar föder hyfsat många barn tack vare de generösa reglerna kring barnledighet mm, men hur ser det ut med andra generationens invandrare? Förs det någon statistik där öht?

Det sägs att även MENA som kommer till Europa föder färre barn i andra generationen, men jag misstänker att spridningen är stor där. Ju mer sekulariserad och framgångsrik du är, desto färre ungar är ett rimligt antagande. Tippar att de blattar som utgör det verkliga problemet skaffar lika många ungar som underklassen i det gamla fattig-Sverige. En andra generationens iranier med tandläkarexamen kanske skaffar två ungar, men en khattuggande svensk-somalisk gangster i Bergsjön skaffar förmodligen betydligt fler.


Det är garanterat hög korrelation mellan framgång och barnafödande, där smarta/sekulära/framgångsrika föder färre barn och människor med ökenmentalitet/WT föder många. Viket omfång och exakt hur stark korrelation vi talar om är svårare att sia om dock.

Så vitt jag vet vad gäller statistiken så skulle man nog endast uppdela mellan inrikes/utrikes-född när det gäller födelsetal. En/två utrikesfödda föräldrar brukar finnas med i brottsstatistik och så, men tvivlar på att det finns med i demografiska undersökningar.

Jag är ganska övertygad om att detta är väldigt medvetet. Har man ingen statistik över sådant så kommer PK-tokarna att kunna säga som de redan gör "men de är ju födda i Sverige, då är dem svenskar", eller än mer "deras föräldrar är födda i Sverige, då är dem absolut svenskar" vilket är en grupp som lär bli allt större i den nära framtiden. Alltså tredje generationens invandrare som trots att både dem och deras föräldrar är födda här i vissa fall har NOLL kontakt med det svenska samhället.
Men utan statistiken så blir vi alla "svenskar", och då ingen uppdelning kan ske statistiskt (Sverige kommer ju inte precis att börja göra som USA och skriva ut raser om man säger så...) så kan ingen länge tala om dem som en kostsam grupp, då sådan statistik ej kommer att existera.
Då tror vänstertokarna att problemet är borta, för problemet är ju inte livslång bidragsförsörjning eller brutal ökenkriminalitet, det är ju rasism! Utan fakta så kan ju ingen underbygga sådana teser vilket gör de än mer lätt för vänstern att dra rasistkortet - du har ju faktiskt ingen egentlig data att luta dig tillbaka på då...

Inom demografi specifikt så vill man nog inte "oroa" befolkningen genom att informera dem om exakt hur situationen ligger till. För folk hade nog blivit mäkta oroade om sådant vore helt offentligt... Folk ska så klart inte ha "fakta", för då tar dem högafflarna och facklorna och börjar avrätta invandrare; SJÄLVKLART skulle svenskarna göra det...
Glöm aldrig, "det ursvenska är barbari. Allt gott kommer utifrån."
Citera
2016-09-27, 21:07
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Ja, men hur många av de 40% får stanna? Redan 200 000 har fått avslag. Och 5-åringar är 5-åringar, kanse mellan 6-åringar är det 15%. Som man kan se i Sverige - varje femte eller fjerde pojke i ålder ca. 12-17 utländsk. Men hur många av de får stanna när de blir 18?
Invandrare inte asylsökande, och din rappakalja är komisk om att det skulle inte vara något märkbart på tysk demografi att 40% under 5 år är invandrare.
Citera
2016-09-28, 12:04
  #52
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Invandrare inte asylsökande, och din rappakalja är komisk om att det skulle inte vara något märkbart på tysk demografi att 40% under 5 år är invandrare.

Läs igen, det var inte jag som skrev om 40% av 5 åringar som har invandrarbakgrund! Jag bara skrev svar.
Invandrare är inte asylsökande, men många asylsökande är faktiskt bara ekonomiska migranter (därför när de får betalt för att åka hem många utnyttjar den alternativ).
Citera
2016-09-28, 12:34
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Läs igen, det var inte jag som skrev om 40% av 5 åringar som har invandrarbakgrund! Jag bara skrev svar.
Invandrare är inte asylsökande, men många asylsökande är faktiskt bara ekonomiska migranter (därför när de får betalt för att åka hem många utnyttjar den alternativ).
Det är invandrare som är 40% under 5 år i Tyskland, som du patetiskt försökte förringa med skitsnack att asylsökande skulle vara en del av dom 40% och det stämmer inte. Inte alls många som fått tyskt uppehållstillstånd som återvänder och kommer inte att göra det heller.
Citera
2016-09-28, 12:45
  #54
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Det är invandrare som är 40% under 5 år i Tyskland, som du patetiskt försökte förringa med skitsnack att asylsökande skulle vara en del av dom 40% och det stämmer inte. Inte alls många som fått tyskt uppehållstillstånd som återvänder och kommer inte att göra det heller.

Vad är ditt problem? Jag skrev att engligt min källa antal invandrare i Tyskland var ca. 10% för ca. 10-15 år sedan. Så nu räknade jag ca. 20%. Det var en annan person som skrev om 40 % MELLAN 5 ÅRINGAR i Tyskland nu. Inte att antal invandrare är 40%. Enligt en annan person antal invandrare i Tyskland är just nu 35% (läs igen hela tråden). Och antal flyktningar är ganska små naturligtvis - jag vet inte hur många men jag kan tro att det är ca. 1-2% av alla invandrare som lever i Tyskland.
Citera
2016-10-01, 09:46
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det ser inte exakt likadant ut överallt, vilket ger utrymme för en diskussion.

Vissa kommuner har sett snabba förändringar särskilt de senaste åren.

Vart går skattepengarna i dessa kommuner då man får följande:
(Från Wikipedia,) Malmö får 4,5 miljarder via den sk Robin Hood skatten. Göteborg 2,5 miljarder, Norrköping Eskilstuna, Södertälje 1,3 och Hallunda 1,2 miljarder, för att klara ekonomin.
Citera
2016-10-01, 10:43
  #56
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotsoldat
Händer i alla kommuner, befolkningen ökar men skattekraften minskar. Och det i allt rasande takt.
Det händer olika mycket i olika kommuner. Andelen av den totalt folkmängden per landsting kan läsas här, på sidan 18:
http://www.socialstyrelsen.se/Lists/...8/2016-5-1.pdf

Den 31 dec 2015 var 2,6% av befolkningen i Blekinge asylsökande vilket placerar dem ganska högt i förhållande till övriga landet (1,8%). De kan dock inte mäta sig med vinnaren Kalmar län, där 3,9% av befolkningen är asylsökande.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback