Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 21:13
  #325
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
du får nog slå upp definitionen för choke om du tror AIK kan "choka" 7p från serieledning med 6 matcher kvar. det är ju för fan redan 99.99% kört.


Det är självklart att båda lagen ovanför inte tappar så mkt poäng samtidigt som AIK går rent.

AIK är ett lag som inte klarar av en guldstrid, år efter år.

Inga konstigheter.
Citera
2016-09-26, 21:15
  #326
Medlem
Peking är ej bättre en såhär. Deras höstsäsong så har dem mött de lättare lagen. Nu börjar sanningen komma fram när tuffare motståndare kommer.
Citera
2016-09-26, 21:22
  #327
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
och korrekt att Holmberg ej fick straff! Ingen frispark vid den hörnan och straff till Peking skulle det varit. tur domaren är konsekvent Så du anser att experterna har fel och du kan mer än dem? Bra med självförtroende iaf

Ditt märkliga hat mot Peking är nog det enda underhållande med denna kväll.
Citera
2016-09-26, 21:24
  #328
Medlem
jaochss avatar
Detta behövde MFF med tanke på den kommande förlusten mot Häcken.
Citera
2016-09-26, 21:26
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är självklart att båda lagen ovanför inte tappar så mkt poäng samtidigt som AIK går rent.

AIK är ett lag som inte klarar av en guldstrid, år efter år.

Inga konstigheter.

precis, det är självklart att malmö inte tappar 7p (8p inkl målskillnad) på 6 matcher. så förklara gärna hur AIK "lär choka" tillslut? det är ju som sagt redan kört, svårt att choka likt ditt liverpool då.
Citera
2016-09-26, 21:26
  #330
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Peking är ej bättre en såhär. Deras höstsäsong så har dem mött de lättare lagen. Nu börjar sanningen komma fram när tuffare motståndare kommer.
Hade man ej varit bättre än så här så hade man inte legat tvåa. Saken är den att truppen blivit både sönderköpt men framförallt skadedrabbad. Du kanske har glömt matchen mot AIK? Om Peking är dåliga, vad är då AIK?
Citera
2016-09-26, 21:29
  #331
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
(Antar att du är aikare)

AIK lär som vanligt choka endå tillslut. Står mellan MFF/Peking.
Som tidigare nämnt tappa jag allt vad hopp är för nånting redan i maj, visst har en viss optimism om högre platser smugit sig på efter ett par sköna segrar men mer än så har det inte varit. Vi lär sluta trea och "choka".
Citera
2016-09-26, 21:41
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Där har du såklart en poäng, men sådant borde ju jämna ut sig. Vår högerkant har historiskt sett varit väldigt stark genom åren och tja, jag tycker helt enkelt att det levererar för få poäng från hans sida och jag antar att det är en av anledningarna till att han normalt sett inte är en startspelare. Det har ju varit rätt stor ruljans på högersidan på senaste tiden. Sella & Alexandersson, satte ni inga barn till världen?

Många av hans matcher för oss de senaste åren har ju varit inhopp i senare delen av andra, då hans jobb i princip är att stänga ner kanten(har ju även gjort matcher som högerback), vilket han oftast är bra på, finns få matcher då jag tycker att han gör ett kasst jobb i defensiven, väldigt stabil, men i år då han faktiskt fått rätt många starter så har han även visat prov på att han kan bidra framåt, kommer in i bra situationer rätt ofta, jag tycker jag att han varit en av våra bästa spelare för tillfället. Men han är en ganska tråkig spelare att kolla på, han har egentligen inga spektakulära spetsegenskaper.

Alex har en grabb som spelar i V.Frölunda har jag för mig, verkar lovande som sjutton(varit med i ungdomslandslaget osv), men han är la bara 15 typ så inte aktuell ännu! Man får ju hoppas på att han blir lika bra som sin farsa dock!
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-26 kl. 21:48.
Citera
2016-09-26, 21:51
  #333
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Alex har en grabb som spelare i V.Frölunda har jag för mig, verkar lovande som sjutton(varit med i ungdomslandslaget osv), men han är la bara 15 typ så inte aktuell ännu! Man får ju hoppas på att han blir lika bra som sin farsa dock!
Noah heter han tror jag, ska vara väldigt talangfull men med en sådan far så bör ju han ha fått en del fotboll, går nog till er snart.

Helt sjukt hur mycket det missades i Sundsvall, Eklund med 4 lägen varav 2 bör vara mål, Kamara med 3 stolpar i samma avslutningsläge och Farnerud med en miss med öppet mål från typ 2 meter.
Citera
2016-09-26, 22:22
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hade man ej varit bättre än så här så hade man inte legat tvåa. Saken är den att truppen blivit både sönderköpt men framförallt skadedrabbad. Du kanske har glömt matchen mot AIK? Om Peking är dåliga, vad är då AIK?
Ska vi ha den diskussionen igen? AIK lät Peking spela bollar på djupet och det var en dålig taktik. Thats it. AIK var inte i sin bästa form då heller samt skulle haft straff i första och Nisse skulle haft frispark vid ett av målen. tror det var 2-0 målet eller om det var 3-1 målet. kommer ej ihåg
Citera
2016-09-26, 22:29
  #335
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Ska vi ha den diskussionen igen? AIK lät Peking spela bollar på djupet och det var en dålig taktik. Thats it. AIK var inte i sin bästa form då heller samt skulle haft straff i första och Nisse skulle haft frispark vid ett av målen. tror det var 2-0 målet eller om det var 3-1 målet. kommer ej ihåg

Du är en korkad liten skit som inte kan tänka objektivt överhuvudtaget. Nu går vi igenom detta igen:

Peking förtjänade att vinna mot AIK.
Domarmisstag sker i alla matcher och drabbar/gynnar alla lag.
AIK förtjänar inte att vara högre i tabellen.
AIK är inte så felfritt och bra som du inbillar dig.

Om du någon gång försöker hålla dig objektiv så kommer folk inte spotta på dig. Till och med forumets övriga gnagare ser ner på dig, är inte det ganska talande?
Citera
2016-09-26, 23:32
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du är en korkad liten skit som inte kan tänka objektivt överhuvudtaget. Nu går vi igenom detta igen:

Peking förtjänade att vinna mot AIK.
Domarmisstag sker i alla matcher och drabbar/gynnar alla lag.
AIK förtjänar inte att vara högre i tabellen.
AIK är inte så felfritt och bra som du inbillar dig.

Om du någon gång försöker hålla dig objektiv så kommer folk inte spotta på dig. Till och med forumets övriga gnagare ser ner på dig, är inte det ganska talande?

HAHA.
har jag sagt att AIK spelade tillräckligt bra för att vinna mot Peking i våras? AIK spelade dåligt och gjorde peking bra. Thats it and end of the discussion! Hoppas på 5-0 till AIK på söndag!
__________________
Senast redigerad av ville91 2016-09-26 kl. 23:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback