Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 13:56
  #1
Medlem
Hej!

Är det någon som vet hur jag ska gå tillväga för att logga nätvärkstrafik genom wifi?
Alltså om man surfar på wifi via en Iphone till exempel?
Har tillgång till inloggning på routern men förstår inte riktigt hur jag ska göra.
Tacksam för svar =)
Citera
2016-09-24, 14:08
  #2
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
Hej!

Är det någon som vet hur jag ska gå tillväga för att logga nätvärkstrafik genom wifi?
Alltså om man surfar på wifi via en Iphone till exempel?
Har tillgång till inloggning på routern men förstår inte riktigt hur jag ska göra.
Tacksam för svar =)

Det finns i menyn på vänster sidan under dns-inställningarna.
Citera
2016-09-24, 14:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Det finns i menyn på vänster sidan under dns-inställningarna.

Hittar ingenting som heter DNS men DNZ och DDNS. Dock ingenting om att det skulle vara en logg.
Citera
2016-09-24, 14:42
  #4
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
Hittar ingenting som heter DNS men DNZ och DDNS. Dock ingenting om att det skulle vara en logg.

På vänster sida finns det "ip-settings", "dns" och under det "logs".
Klickar jag där kommer det upp en ny sida med inställningar där det går att välja vad som ska loggas.
Citera
2016-09-24, 15:48
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
Hej!

Är det någon som vet hur jag ska gå tillväga för att logga nätvärkstrafik genom wifi?
Alltså om man surfar på wifi via en Iphone till exempel?
Har tillgång till inloggning på routern men förstår inte riktigt hur jag ska göra.
Tacksam för svar =)


Det finns inget standardsvar, all utrustning f löser det på olika sätt och de flesta konsumentprodukter har inte sådan funktionalitet alls.
Citera
2016-09-24, 18:26
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk: mjukvara
/Moderator
Citera
2016-09-24, 18:43
  #7
Medlem
Strangeattractors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det finns inget standardsvar, all utrustning f löser det på olika sätt och de flesta konsumentprodukter har inte sådan funktionalitet alls.

Sant. Om TS installerar DD-WRT eller OpenWRT på routern så finns förmodligden denna funktionalitet dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback