Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-26, 13:41
  #13
Medlem
Jag vet att jag och mina polare var väldigt kritiska mot varandra de första åren. "Det där S:et ser ut som att du baitat Kaos med Smash och en dash av Cope" typ. Samma med tags och crew-namn (som togs upp i en annan tråd nyligen). "Aah du kör Soap, det låter sjukt likt Cope... Du borde byta". Sjukt kul ändå.

On Topic på riktigt: Bait har blivit extremt accepterat idag. Det känns som att det mesta ser likadant ut. Sen är det självklart skillnad på bait och inspiration. Man ser ju skillnad på om man snott en bokstav/piece rakt av eller bara känslan av den.

Sen skulle jag vilja påstå att graffiti, som så mycket annat, styrs av trender och har väl kanske alltid gjorts. Hur annars kan man säga att något är Old-school, eller något känns väldigt 2003 osv osv.
Citera
2016-09-26, 23:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Jag vet att jag och mina polare var väldigt kritiska mot varandra de första åren. "Det där S:et ser ut som att du baitat Kaos med Smash och en dash av Cope" typ. Samma med tags och crew-namn (som togs upp i en annan tråd nyligen). "Aah du kör Soap, det låter sjukt likt Cope... Du borde byta". Sjukt kul ändå.

On Topic på riktigt: Bait har blivit extremt accepterat idag. Det känns som att det mesta ser likadant ut. Sen är det självklart skillnad på bait och inspiration. Man ser ju skillnad på om man snott en bokstav/piece rakt av eller bara känslan av den.

Sen skulle jag vilja påstå att graffiti, som så mycket annat, styrs av trender och har väl kanske alltid gjorts. Hur annars kan man säga att något är Old-school, eller något känns väldigt 2003 osv osv.



Håller med om att det var väldigt mycket snack om vart ¨den och den¨snott saker ifrån. men jag gillade den kodexen som var ändå. när det handlar om kreativitet så lägger man ner hela sin själ i att att hitta sitt utryck (om man är en riktig konstnär eller writer etc). sen är det jävligt snava ramar man rör sig inom när man rör sig i graffsfären med trender och allt. men ändå, fan inte ok att sno med tanke på att någon slitit av sig håret för att vara originell.
Citera
2017-07-01, 13:47
  #15
Avstängd
Inte en chans, det var mer okej på den tiden!
Nu syns allt på nätet och det är lättare att leta upp den som bajtar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback