Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-27, 14:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tucane
Tja, 2000 kcal är ganska lite, men det är cirkus så mycket du gör av med på en dags sängliggande (dvs din basala förbränning). Se bara till att få i dig bra med proteiner och fortsätt aktivera musklerna så ska du se att det händer grejer. Det krävs en hel del för att bli av med muskler så det behöver du inte oroa dig för.

Jag skulle tro att du kommer behöva höja ditt intag något efter att ha legat på 2000kcal i ett par månader:-)

Mvh Tucane

Alright, låter ju ändå helt okej. Tror dock inte att jag kommer lägga mig på så lite som 2k, snarare 2,5...

Men tack!
Citera
2016-09-27, 18:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Tack för vettiga svar! 2000 känns väldigt lite... Tappar man inte muskler garanterat då?

Ville du ner i vikt? Det är det som jag svarar på här iaf:

Ju snabbare viktminskningen går, ju snabbare kan du ju bygga muskler igen. Så varför ligga så pass lågt så det tar en evighet och då i tron att man inte skulle tappa några muskler. Det gör man oavsett. Jag har många gånger kört på -1000 kalorier om dagen och den lilla muskelförlusten jag haft syns inte i spegeln. Dock syns mina resultat snabbt på mina deffar och det motiverar bara folk att göra likadant. Varför dra ut på det när du vill ner i vikt och sätta igång och bygga!!!
Citera
2016-09-27, 23:49
  #15
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ville du ner i vikt? Det är det som jag svarar på här iaf:

Ju snabbare viktminskningen går, ju snabbare kan du ju bygga muskler igen. Så varför ligga så pass lågt så det tar en evighet och då i tron att man inte skulle tappa några muskler. Det gör man oavsett. Jag har många gånger kört på -1000 kalorier om dagen och den lilla muskelförlusten jag haft syns inte i spegeln. Dock syns mina resultat snabbt på mina deffar och det motiverar bara folk att göra likadant. Varför dra ut på det när du vill ner i vikt och sätta igång och bygga!!!
Riktigt vettigt inlägg. Bli klar med deffen snabbt. 1kg i veckan cirkus och sen börja bygg igen istället!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback