Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-25, 21:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Varför ens köpa en kolfiberhoj för att sen fundera på att montera stöd? Det är som att köpa en Ferrari och fråga om hur man monterar på dragkrok.....

den var snygg och jag behöver en ny cykel
Citera
2016-09-26, 13:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexitegel
den var snygg och jag behöver en ny cykel
Skit i stödet och ta för vana att låsa fast den i något så löser sig problemen då du mer eller mindre alltid lutar cykeln mot det du ska låsa fast den i (dvs låst fast ramen inte bara ett bakhjul eller framhjul som vissa klantskallar gör )
Citera
2016-09-27, 09:25
  #15
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Skit i stödet och ta för vana att låsa fast den i något så löser sig problemen då du mer eller mindre alltid lutar cykeln mot det du ska låsa fast den i (dvs låst fast ramen inte bara ett bakhjul eller framhjul som vissa klantskallar gör )

Håller med, var lite extra försiktig när du lutar den mot något. Som någon tidigare nämnde är kolfiber känsligt för slag och stötar från rörens sidor.
Citera
2016-09-27, 09:26
  #16
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
För fan jag sa ju inte att man skulle avstå från att använda cykeln i solljus, vad jag sa var att man skulle undvika att förvara cykeln i solljus.
Jag har inga tips hur du kan kolla hållbarheten angående solljusslitage, men du lär tydligt märka när något brister.

Ett tillägg efter att ha kollat på tuben: den mannen talar i egen sak inget att bry sig om han är inte opartisk.

Tur att du med kollen har alla svar.
Citera
2016-09-28, 11:07
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Håller med, var lite extra försiktig när du lutar den mot något. Som någon tidigare nämnde är kolfiber känsligt för slag och stötar från rörens sidor.
Så kännsligt är inte kolfiber att det tar stryk bara man lutar det mot något , däremot ska man kanske inte slänga in cykeln i en stolpe med full kraft för då kan den ta skada . De gånger jag sett ramar gå sönder beror det på att känsliga delar träffats med en ordentlig kraft.
Citera
2016-09-28, 12:38
  #18
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Så kännsligt är inte kolfiber att det tar stryk bara man lutar det mot något , däremot ska man kanske inte slänga in cykeln i en stolpe med full kraft för då kan den ta skada . De gånger jag sett ramar gå sönder beror det på att känsliga delar träffats med en ordentlig kraft.


Var det jag menade
Citera
2016-09-29, 03:26
  #19
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexitegel
den var snygg och jag behöver en ny cykel
En av anledningarna till att välja kolfiber som material är att det inte väger så mycket, du tycker inte det blir lite fånigt att då montera ett stöd på den cykeln?
Varför inte en cykelkorg när du ändå är på G och pimpar hojen?
Citera
2016-10-31, 20:55
  #20
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Tur att du med kollen har alla svar.

Tja man har ju fått lite erfarenhet genom åren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback