Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-29, 00:21
  #385
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Så alla ska bo i en större stad med andra ord?

Landsbygden behövs. Varför ska jag behöva bo i en trång liten enrummare i utkanten av Göteborg och vantrivas? Livet handlar väl ändå om friheten att kunna bo vart fan man vill och att kunna göra vad man vill på fritiden?

Att bo i en lägenhet inne i stan är inte livskvalitet för mig och många andra.

Sen har många här uppe i Norrland ett stort motorintresse.

Jag har aldrig sagt att alla ska bo i stan. Läs om och läs rätt. Jag har bara sagt att ens livsval kostar pengar men på olika sätt. Bor du på landsbygden får du betala mer i bensin då sträckorna är längre. Bor du i stan får du betala mer för boende osv.
Citera
2016-09-29, 00:25
  #386
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Då slopar vi alla vägar på landsbygden och låter folk flytta till stan?

Det finns ju såååå mycket ledigt boende i stan så det är en jättebra idé

Det behövs inte folk som brukar jorden så folk i stan får mat

Vägar att transportera mjölk, kött osv till stan behövs inte

Har du sett SVTs "behövs Norrland" eller någon liknande titel?; ett tips till dig!

Har jag aldrig sagt men faktum är att många vägar fyller ganska liten funktion för samhället i stort. De e dock rimligt att man bygger dem för att underlätta vardagen för människor. Dock finansieras dom trots allt mycket av folk som aldrig kommer nytta dem.

En ganska liten del av alla på landsbygden är trots allt bönder så de argumentet duger inte.

Se svar ovan.

Tack för tipset. Ska kolla in den
Citera
2016-09-29, 16:06
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Har jag aldrig sagt men faktum är att många vägar fyller ganska liten funktion för samhället i stort. De e dock rimligt att man bygger dem för att underlätta vardagen för människor. Dock finansieras dom trots allt mycket av folk som aldrig kommer nytta dem.

En ganska liten del av alla på landsbygden är trots allt bönder så de argumentet duger inte.

Se svar ovan.

Tack för tipset. Ska kolla in den

Men för att ha en fungerande infrastruktur behövs ett nät av vägar, inte en stor väg här och var, haha
Citera
2016-09-30, 10:17
  #388
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskinkaffe
Men för att ha en fungerande infrastruktur behövs ett nät av vägar, inte en stor väg här och var, haha
De är jag med på men det är långt ifrån alla vägar som används för annat än transport av privatpersoner
Citera
2016-09-30, 16:52
  #389
Medlem
kom tillbaks när soppan kostar 30kr per litern då vi svennar är rikast i världen

i rumänien kostar det 11kr litern men där tjänar man oså 2000kr i månaden medan våran ligger på 20 tusen ut i handen. Så vi har råd med bensin upp till 35kr litern mister
Citera
2016-09-30, 19:29
  #390
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
kom tillbaks när soppan kostar 30kr per litern då vi svennar är rikast i världen

i rumänien kostar det 11kr litern men där tjänar man oså 2000kr i månaden medan våran ligger på 20 tusen ut i handen. Så vi har råd med bensin upp till 35kr litern mister


På den tiden då man åkte moppe och betalade typ 3,90 kr per liter för soppan så vart det samma hysteriska snack som det är idag.

Minns hur farsgubben beklagade sig över hur dyrt det håller på att bli.

Inkomsterna följer hela tiden efter priserna. Annars havererar Svenssons liv.
Citera
2016-09-30, 20:51
  #391
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hade bensinen gått upp i pris likamycket som bröd hade vi haft ett literpris på över 30kr idag, läst i nån tidning för ett antal år sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback