Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-21, 19:04
  #13
Medlem
Jag använder marint magnesium som även innehåller vitamin B6 för optimalt upptag - kanonprodukt. Nattliga vadkramper har försvunnit, något som jag haft i decennier. Huden har även blivit silkeslen, särskilt nävarna som tidigare var torra som fnöske vintertid.

Men sen jag började med denna produkt för ca 10 månader sen: nada, nothing, rien!! Rekommenderas. Märke: Juvamine, köper utomlands men går nog att hitta på nätet.
Citera
2016-10-21, 20:19
  #14
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Jo, begreppet "organiskt bunden" är ju defintivt ett hälsogivande begrepp som används i sammanhang som inte är försäljning, framförallt när det gäller en brist som inte finns hos många.

Och ifall du inte visste det, så är kosttillskottet som du köper bara 8 procent av det rekommenderade dagliga intaget av magnesium ifrån att inte kunna säljas i Sverige som kosttillskott.

Får dock inte det att gå ihop då Livsmedelsverket beräknar 280mg RDI av magnesium och en tablett av dessa innehåller 125mg och bör tas två gånger om dagen.
Och hur är det isåfall med Holistic som är ett väldigt bra och känt märke som många kostrådgivare och dietister rekommenderar son t.om innehåller mindre magnesium?
Då borde inte den få finnas heller.



Sen var det inte pga namnet jag valde att köpa den utan för just rekommendation av en dietist.
__________________
Senast redigerad av MissMD 2016-10-21 kl. 20:57.
Citera
2016-10-21, 21:27
  #15
Medlem
MissMDs avatar
Sen kan jag ju förövrigt tycka att det kanske är viktigare att hitta ett tillskott med vettigt innehåll istället för den med mest innehåll.

Helhetshälsa kanske innehåller mindre magnesium än andra, men då är det istället bättre ämnen som kroppen lättare kan ta upp

http://www.tranahemma24.se/magnesium-fran-helhetshalsa/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback