Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 22:39
  #1
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Just nu pågår det en debatt på TV där de diskuterar om det är högerextremister eller extrema fundamentalister som är det stora hotet här i Sverige. Är inte det en jäkligt fånig debatt. Kan men inte enas om att det är extremister som står för hotet? Skit samma om man är höger, vänster, överdrivet religiös, eller nationalistisk. Man är väl lika farlig om man mördar p.g.a. att man tror på en ljushyad nation, eller på en islamsk? Nationalister är farliga! Fram för fredliga PK Svenne Svensson som inte hela tiden opportunistiskt och omoget alltid ska ha den mest felaktiga åsikten!

Är det inte så att det är extremister som är farliga?
Citera
2016-09-22, 23:11
  #2
Medlem
RonnyRasks avatar
Dock måste man kunna se vilken form av extremism som i dagsläget utgör det största hotet och fördela resurserna därefter.
Citera
2016-09-22, 23:37
  #3
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Dock måste man kunna se vilken form av extremism som i dagsläget utgör det största hotet och fördela resurserna därefter.
Nja jag tror nog att folk med extrema tankar står för det största hotet. Kanske framför allt nationalister, och då räknar jag in IS sympatisörer och annat skräp.
Citera
2016-09-23, 00:29
  #4
Medlem
Alltså alla som blir för extrema är väl ett hot egentligen , oavsett vad det gäller egentligen.
Citera
2016-09-23, 14:17
  #5
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Alltså alla som blir för extrema är väl ett hot egentligen , oavsett vad det gäller egentligen.
Ja och tänk om man kunde få de där idioterna att förstå det. Jag menar att Nationalisterna här i Sverige kan ju stå och skrika om hur rasistiska "De där jävla invandrarblattarna" är. När en "Skitig svarting" är rasistisk då är det verkligen illa, och en dålig egenskap enligt Nationalisterna, men när de själva står och brölar om svartingar och blattar då är det tydligen en helt okej egenskap.

Ibland skulle det nog vara bra om alla som klagar på andra istället vände blicken och studerade sig själv lite. Ibland retar man sig på andra p.g.a. att de påminner en om sina egna fel, och det är jobbigt. Sådant vill man inte bli påmind om. Sånt vill man helst bara glömma och gömma.
Citera
2016-09-24, 10:03
  #6
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja och tänk om man kunde få de där idioterna att förstå det. Jag menar att Nationalisterna här i Sverige kan ju stå och skrika om hur rasistiska "De där jävla invandrarblattarna" är. När en "Skitig svarting" är rasistisk då är det verkligen illa, och en dålig egenskap enligt Nationalisterna, men när de själva står och brölar om svartingar och blattar då är det tydligen en helt okej egenskap.

Ibland skulle det nog vara bra om alla som klagar på andra istället vände blicken och studerade sig själv lite. Ibland retar man sig på andra p.g.a. att de påminner en om sina egna fel, och det är jobbigt. Sådant vill man inte bli påmind om. Sånt vill man helst bara glömma och gömma.


Dra inte alla över en kam bara för när du skriver Nationalister spänner det över att man är nazist till att man vill leva i ett homogent samhälle och det är en ofantlig skillnad på de begreppen

Vi lever inte längre i ett homogent samhälle för våra folkvalda har beslutat , de senaste 3 decennierna, att införa ett kaossamhälle folket inte vill ha trots att de i okunnighetens namn varit i röstlokalen och röstat fram skräpet.

Som man bäddar får man ligga!
Citera
2016-09-24, 10:32
  #7
Moderator
Tinuviels avatar
Rubrik ändrad. Orginal:
Extremism

Terrorism --> Politik: inrikes

/Moderator
Citera
2016-09-24, 10:58
  #8
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Dra inte alla över en kam bara för när du skriver Nationalister spänner det över att man är nazist till att man vill leva i ett homogent samhälle och det är en ofantlig skillnad på de begreppen

Vi lever inte längre i ett homogent samhälle för våra folkvalda har beslutat , de senaste 3 decennierna, att införa ett kaossamhälle folket inte vill ha trots att de i okunnighetens namn varit i röstlokalen och röstat fram skräpet.

Som man bäddar får man ligga!
Nationalister som uttrycker sig på det vis jag försöker visa på här ovan är väl ett hot? Frågan är väl om de inte också kan anses vara rasister. Sedan är väl ordvalet en smaksak. Rasist eller nazist, ja inte bryr jag mig. Varför bryr du dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback