Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-23, 16:26
  #13
Medlem
Nattiskatts avatar
varför inte bara ta macbooken gratis och om den inte är bra så är det bara köpa en annan? du förlorar inget på det
Citera
2016-09-23, 19:56
  #14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
The issue kan vara operativsystemet.

Jag skulle själv inte ta emot en värstingdator som kör Windows. Lika lite som en windows-van person skulle gillat OS X, bara för att ”det är billigt”.

Ja, det är ungefär så. Helt ovan vid apple.

Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vad ska du använda datorn till TS?

Inget spelande. Men streama sport och film och använda datorn i jobbet, mest avancerat är väl bildspels- och filmredigering. Ingen raketforskning

Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
varför inte bara ta macbooken gratis och om den inte är bra så är det bara köpa en annan? du förlorar inget på det

Nej, men jag tänker också på den som hoppas få den sen.
Troligen kommer jag att dröja med och värja mig för att börja använda den om det känns konstigt. Åtminstone så länge min acer fungerar någorlunda. Det kan ta sin tid. Jag har redan segat med att köpa nytt ett bra tag.
Citera
2016-09-23, 21:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Inget spelande. Men streama sport och film och använda datorn i jobbet, mest avancerat är väl bildspels- och filmredigering. Ingen raketforskning

Vilka sidor använder du för att streama film och sport? Jag har som sagt exakt den datorn du har blivit erbjuden, kollar jag på t.ex. Netflix eller Viaplay går fläktarna på högvarv och daton blir väldigt varm. Youtube tycker jag funkar rätt bra utan att datorn blir allt för varm. Jag har även testat fulstreams som http://www.vipleague.me/ - även där får jag problem med att datorn blir allt för varm.
Citera
2016-09-23, 21:20
  #16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Vilka sidor använder du för att streama film och sport? Jag har som sagt exakt den datorn du har blivit erbjuden, kollar jag på t.ex. Netflix eller Viaplay går fläktarna på högvarv och daton blir väldigt varm. Youtube tycker jag funkar rätt bra utan att datorn blir allt för varm. Jag har även testat fulstreams som http://www.vipleague.me/ - även där får jag problem med att datorn blir allt för varm.

Jag kollar mest svt play faktiskt och atg play, inga problem. Firstrowsports är det normala valet för sport, inga problem där heller. Porr går också bra
Egentligen behöver jag nog mest akut byta operativsystem, då jag inte längre får uppdateringar (vista). Men datorn börjar bli lite trött också.
Citera
2016-09-23, 23:20
  #17
Medlem
Dongles avatar
Jag har en sen 2008:a där jag uppgraderat RAM till 8GB och ersatt hårddisken med en SSD (lätt jobb - kolla tuben).
Flashtunga sidor får datorn att flåsa men den duger till surf och standard kontorsarbete.
Har inte provat på filmredigering, endast enklare fotoredigering utan problem.
Castar Netflix etc till Chromecast.
Största problemet är originalbatteriet som räcker någon timma vid surf.

Får du den gratis så varför inte?
Du kan säkert få några kronor för den om den inte räcker till.
Citera
2016-09-24, 14:43
  #18
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag kollar mest svt play faktiskt och atg play, inga problem. Firstrowsports är det normala valet för sport, inga problem där heller. Porr går också bra
Egentligen behöver jag nog mest akut byta operativsystem, då jag inte längre får uppdateringar (vista). Men datorn börjar bli lite trött också.
Du kan ju göra en clean install till Windows 10, det är ju ändå gratis.

Som de andra skriver, kör på och ta emot din gratisdator du. Jag har en från 2010 och den är helt sanslöst seg på att streama. Om den inte duger kan du ju bara sälja den och köpa något annat.
Citera
2016-09-24, 15:23
  #19
Medlem
Ariosofis avatar
Tacka ja till den den borde funka som den är till de du tänkt ha den till. Men jag hade inte investerat några pengar i en 7 år gammal dator den lär inte hålla jätte många år till direkt.
Citera
2016-09-24, 17:16
  #20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du kan ju göra en clean install till Windows 10, det är ju ändå gratis.
(...)

Det ska jag tänka på, tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariosofi
Tacka ja till den den borde funka som den är till de du tänkt ha den till. Men jag hade inte investerat några pengar i en 7 år gammal dator den lär inte hålla jätte många år till direkt.

Nu har jag dock tackat nej till erbjudandet, som jag förstått var flott även om det kanske behövts en smärre investering för att bli optimalt. Jag är så van windowsanvändare också, så jag blir vid min läst. Tack ändå!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback