Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 20:30
  #1
Medlem
bagheera79s avatar
Jag gjorde mitt första datorbygge för några månader sen. Allt gick bra tills datorn skulle starta om vid installation, den stod bara och körde på fläktarna och så har det varit vid varje omstart sen dess. Måste stänga av datorn manuellt och på igen, lite frustrerande vid uppdateringar osv.
Nån som vet vad som är fel och kan hjälpa mig?
Citera
2016-09-23, 07:56
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inga detaljer alls. Du nämner endast problemet. Men kontrollerar med hjälp av moderkortsmanualen om detta problem ligger under Bios.
Citera
2016-09-23, 08:46
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagheera79
Jag gjorde mitt första datorbygge för några månader sen. Allt gick bra tills datorn skulle starta om vid installation, den stod bara och körde på fläktarna och så har det varit vid varje omstart sen dess. Måste stänga av datorn manuellt och på igen, lite frustrerande vid uppdateringar osv.
Nån som vet vad som är fel och kan hjälpa mig?
Men windows startar som det ska då antar jag, eller hur menar du? Fungerar inte omstarterna, men resten funkar?
Citera
2016-09-23, 18:25
  #4
Medlem
bagheera79s avatar
Windows 10 funkar som det ska och datorn i övrigt. Endast omstarterna som inte vill samarbeta.
Citera
2016-09-26, 22:03
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagheera79
Windows 10 funkar som det ska och datorn i övrigt. Endast omstarterna som inte vill samarbeta.
Funkar det om du provar att starta om från felsäkert läge?
Citera
2016-09-27, 12:48
  #6
Medlem
harrycallahans avatar
Testa att stänga av fast startup och se om det hjälper

"Power Options" -> "Choose what the power buttons do" -> "Change settings that are currently unavailable" -> Klicka ur "Turn on fast startup"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback