Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 10:02
  #169
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Såg Rapport 18:00, i inslagets början sägs ju tydligt att det var uppgifter till Säpo om att två personer på boendet som misstänktes ha "mörka" avsikter ledde fram till att boendet evakuerades.

2.52:

http://www.svtplay.se/video/10368609...-00?start=auto

Var detta bortklippt senare?
Japp det var det, kolla själv ca 14 minuter in: http://www.svtplay.se/video/10368613...t-23-sep-19-30
Citera
2016-09-24, 10:57
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Japp det var det, kolla själv ca 14 minuter in: http://www.svtplay.se/video/10368613...t-23-sep-19-30

Ok, fast det var ju inte ens ett inslag längre, bara en kort intervju med en väktare. Nyhetsvärdet var väl rätt litet med tanke på utgången.

Oavsett var det väl knappast en medveten mörkning eftersom det var med i 18-sändningen. Kollar man på källan till nyheten, dvs SVT Norrbotten finns allt kvar.
Citera
2016-09-24, 16:50
  #171
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Ok, fast det var ju inte ens ett inslag längre, bara en kort intervju med en väktare. Nyhetsvärdet var väl rätt litet med tanke på utgången.
Oavsett var det väl knappast en medveten mörkning eftersom det var med i 18-sändningen. Kollar man på källan till nyheten, dvs SVT Norrbotten finns allt kvar.
Men jag tycker det är anmärkningsvärt då jag tror att många fler tittar på Rapport 19:30 än 18:00. Det finns många människor i Sverige som bara ser på Rapports 19:30 sändning, speciellt de lite äldre. Och det är nog inte ofta de går in på SVT Play för att se alla lokala nyheter runt om i Sverige. Det är inte första gången SVT mörkar och inte den sista heller.

SVT har statistik på vilka program svenska folket tittar på, vet inte om den är offentlig. Men jag har jobbat på det företaget en gång i tiden. Jag vet vilka frågor som ställs, osv. Och jag är säker på att de använder den statistiken när de beslutar om vad som ska sändas i nyheterna.
__________________
Senast redigerad av Doleo 2016-09-24 kl. 16:55.
Citera
2016-09-24, 17:59
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Men jag tycker det är anmärkningsvärt då jag tror att många fler tittar på Rapport 19:30 än 18:00. Det finns många människor i Sverige som bara ser på Rapports 19:30 sändning, speciellt de lite äldre. Och det är nog inte ofta de går in på SVT Play för att se alla lokala nyheter runt om i Sverige. Det är inte första gången SVT mörkar och inte den sista heller.

Nu var det ju ingen kioskvältare direkt, i första hand är det ju en lokal nyhet eftersom den ägde rum i Norrbotten. Om man ska ta hänsyn till alla som eventuellt inte ser varenda sändning så skulle ju alla nyheter vara repriser under en dag.

Det är väl möjligen polisen som valt att mörka, på deras händelsesida nämns det inte med ett ord om att personerna bakom hotet bodde på asylboendet.

Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
SVT har statistik på vilka program svenska folket tittar på, vet inte om den är offentlig. Men jag har jobbat på det företaget en gång i tiden. Jag vet vilka frågor som ställs, osv. Och jag är säker på att de använder den statistiken när de beslutar om vad som ska sändas i nyheterna.

Ok...förklara vilka frågor som ställs? Och hur används statistiken?

Med tanke på att tex Åkesson bjuds in till Agenda, Fria Tiders chefredaktör intervjuas i Aktuellt så kan jag tycka att SVT agerar mindre PK än andra medier för tillfället.
__________________
Senast redigerad av totalyawesome 2016-09-24 kl. 18:05.
Citera
2016-09-24, 20:35
  #173
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Ok...förklara vilka frågor som ställs? Och hur används statistiken?
Även om det var många år sedan jag jobbade på det företaget, slutet på 90-talet eller början på 2000-talet, jag kommer inte ihåg exakt. Men vid anställningen skrev jag under ett papper angående sekretess och jag tänker inte bryta den.

Men hallå det är väl ingen nyhet direkt att SVT mörkar vissa nyheter, låter bli att rapportera om vissa saker, att SVT faktiskt är en propaganda kanal, en vänstervriden sådan. Det har jag sett exempel på många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Med tanke på att tex Åkesson bjuds in till Agenda, Fria Tiders chefredaktör intervjuas i Aktuellt så kan jag tycka att SVT agerar mindre PK än andra medier för tillfället.
Har du följt medias reaktioner på detta, finns spaltmeter att läsa om kritiken, finns även trådar på FB du kan läsa.
Det är inte mitt problem att du är så godtrogen och försvarar SVT med näbbar och klor, slut på diskussionen.

Plus detta är egentligen mega OT, läs rubriken på tråden.
__________________
Senast redigerad av Doleo 2016-09-24 kl. 20:47.
Citera
2016-09-24, 23:58
  #174
Medlem
brutenbryggas avatar
ta bort
__________________
Senast redigerad av brutenbrygga 2016-09-25 kl. 00:02.
Citera
2016-11-02, 11:46
  #175
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/boden/utre...-10291054.aspx

"Nu har åklagaren Ulla-Karin Lindström lagt ned förundersökningen med motiveringen att det inte längre finns anledning att fortsätta undersökningen. Det utredningsmaterial som nu föreligger visar inte att de båda männen har gjort sig skyldig till brott, enligt Ulla-Karin Lindström. Hon bedömer att ytterligare utredning inte kan förväntas förändra den utgången.

– Det har inte hittats någonting överhuvudtaget."
Citera
2017-02-08, 15:48
  #176
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/nor...nmaler-polisen

"Nu har en man som var misstänkt för brottet JO-anmält polismyndigheten. Han är kritisk till polisens agerande utan att undersöka anklagelserna, att han nekades advokat, att polisen gick in med våld i rummet och att de blev transporterade till häktet utan att några sprängämnen hittades.

Enligt den anmälande kastades han och den andre gripna personen ut från häktet dagen efter, utan sina egna kläder.

Och nu kräver han skadestånd för hur han blivit behandlad"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback