Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 18:31
  #1
Medlem
Om man googlar runt lite så kan man se att mk4 ger bra resultat, men hur är det med mk7? Vad är effektskillnaden mellan mk4 och mk7?
Citera
2018-05-14, 11:16
  #2
Medlem
Vad tror ni experter om denna sort som är bra mycket billigare än Thornes droppar. 98% trans också vilket ska vara bra som jag förstått det.

https://www.healthnatura.com/TrueK2-s/1874.htm

Och kommer detta gå igenom tullen och vad kommer olika avgifterna att gå på tror ni?

This vegan, ultra clean, 95% pure K2 is an Mk4 dominant fraction type K2 in an oil base and is the only form that is the real thing.

We are the ONLY company offering 20mg strength vitamin K2 products at an affordable price as well. Twenty milligrams is the most cited dose in bone density studies and is the dose most commonly associated with the best results according to the studies I have seen over the years. Big box companies will put 3-7 cents of low quality K2 in a bottle and mark it up through the roof 2000% and more then take their diluted down (small microgram doses) all while touting the results of these high dose studies. Why drink a bottle to get an effective dose when you can take a single drop.
__________________
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2018-05-14 kl. 11:20.
Citera
2018-05-24, 20:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Vad tror ni experter om denna sort som är bra mycket billigare än Thornes droppar. 98% trans också vilket ska vara bra som jag förstått det.

https://www.healthnatura.com/TrueK2-s/1874.htm

Och kommer detta gå igenom tullen och vad kommer olika avgifterna att gå på tror ni?

This vegan, ultra clean, 95% pure K2 is an Mk4 dominant fraction type K2 in an oil base and is the only form that is the real thing.

We are the ONLY company offering 20mg strength vitamin K2 products at an affordable price as well. Twenty milligrams is the most cited dose in bone density studies and is the dose most commonly associated with the best results according to the studies I have seen over the years. Big box companies will put 3-7 cents of low quality K2 in a bottle and mark it up through the roof 2000% and more then take their diluted down (small microgram doses) all while touting the results of these high dose studies. Why drink a bottle to get an effective dose when you can take a single drop.


Jag ska köra en beställning på deras k2-mk4 och retinyl palmitateolja så kan jag återkomma när/om det kommer fram. Kanske även deras d-vitamin. 1,330 droppar med 5000ie i varje för 22,75 dollar. Dom har droppar med 21,000 ie men det blev dyrare när jag räknade ut totalmängden D3.

"5,000 i.u. Pure vitamin D3 oil 5000 i.u. per drop in an MCT oil base. This vitamin D3 is a high grade D3 in an MCT (medium chain triglyceride) oil base derived from coconut oil. The most common form of vitamin D3 oil is a cheap corn oil or olive oil base both of which tend to go rancid easily. MCT oil has a natural resistance to rancidity and virtually never goes rancid except under extreme conditions. "
Citera
2018-05-24, 21:14
  #4
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Vad tror ni experter om denna sort som är bra mycket billigare än Thornes droppar. 98% trans också vilket ska vara bra som jag förstått det.

https://www.healthnatura.com/TrueK2-s/1874.htm

Och kommer detta gå igenom tullen och vad kommer olika avgifterna att gå på tror ni?

This vegan, ultra clean, 95% pure K2 is an Mk4 dominant fraction type K2 in an oil base and is the only form that is the real thing.

We are the ONLY company offering 20mg strength vitamin K2 products at an affordable price as well. Twenty milligrams is the most cited dose in bone density studies and is the dose most commonly associated with the best results according to the studies I have seen over the years. Big box companies will put 3-7 cents of low quality K2 in a bottle and mark it up through the roof 2000% and more then take their diluted down (small microgram doses) all while touting the results of these high dose studies. Why drink a bottle to get an effective dose when you can take a single drop.
Ser bra ut men rätt dyr, typ tusenlappen för en sådan droppflaska.

Jag kör själv med Thorne Research MK-4 droppar, fick beställa en separat droppflaska innehållande D3 (barndoser) som jag tömde och hällde i Thorne K2, eftersom Thorne har kukat sönder deras MK-4 produkt med en underlägsen flaska som man inte kan kontrollera dropparna. Dock är det ju mycket prisvärt om den verkligen innehåller vad den lovar.

Men den här produkten låter nästan lite för bra för att vara sann. Thorne's produkt kostar runt 600 kr, och då får man 1,200 mg K2 MK-4 (1 mg per droppe), oklart hur mycket av innehållet som är i transform, eftersom det inte specificeras. Men enligt användarrecensionerna verkar Thorne's MK-4 vara bra skit. Jag har själv inte märkt någon större K2 magi av den än så länge, men jag har kört med låga doser för att det ska hålla länge.

Den här produkten som du länkar, innehåller alltså 10 mg K2 MK-4 per droppe, och hela 6,450 mg (räcker med andra ord runt 2 år om man bara kör med en droppe om dagen), och detta hela 95% transinnehåll, för bara 400 kr extra? Låter för bra för att vara sant som sagt. Säljs den här produkten från någon etablerad leverantör som Amazon eller iHerb? Håll mig gärna uppdaterad när du fått produkten och hur bra den fungerar. Om denna produkt verkligen levererar vad den lovar, ja då finns det ingen anledning att köpa någon annan K2 MK-4 produkt. Ett bra sätt att märka ifall K2 MK-4 verkligen fungerar, är om tandsten försvinner efter några dagar.

Angående MK-7, så kör jag själv med denna produkt, billigaste MK-7 jag hittat hittills, och skall tydligen vara mer eller mindre helt i transform (cis skall man undvika när det kommer till K2):

Vitamin K2 MK 7 200mcg – 365 Vegetarian and Vegan Tablets (not capsules), One Year Supply of High Strength Vitamin K2 Menaquinon MK7 from Trans-isomer by Nu U Nutrition:
https://www.amazon.co.uk/Vitamin-200...dp/B06XSJFTXL/

Cirka 200 kr per burk.

Det finns ingen anledning att bara köra en version av K2; det optimala är att få i sig precis alla menakinoner, men eftersom bara MK-4 och MK-7 tillverkas kommersiellt så är det lika bra att köra med både MK-4 och MK-7. Försök ta dina MK-4 droppar med cirka 2 timmars mellanrum, medan MK-7 kan du ta allt på en gång.
Citera
2018-05-24, 21:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ser bra ut men rätt dyr, typ tusenlappen för en sådan droppflaska.

Jag kör själv med Thorne Research MK-4 droppar, fick beställa en separat droppflaska innehållande D3 (barndoser) som jag tömde och hällde i Thorne K2, eftersom Thorne har kukat sönder deras MK-4 produkt med en underlägsen flaska som man inte kan kontrollera dropparna. Dock är det ju mycket prisvärt om den verkligen innehåller vad den lovar.

Men den här produkten låter nästan lite för bra för att vara sann. Thorne's produkt kostar runt 600 kr, och då får man 1,200 mg K2 MK-4 (1 mg per droppe), oklart hur mycket av innehållet som är i transform, eftersom det inte specificeras. Men enligt användarrecensionerna verkar Thorne's MK-4 vara bra skit. Jag har själv inte märkt någon större K2 magi av den än så länge, men jag har kört med låga doser för att det ska hålla länge.

Den här produkten som du länkar, innehåller alltså 10 mg K2 MK-4 per droppe, och hela 6,450 mg (räcker med andra ord runt 2 år om man bara kör med en droppe om dagen), och detta hela 95% transinnehåll, för bara 400 kr extra? Låter för bra för att vara sant som sagt. Säljs den här produkten från någon etablerad leverantör som Amazon eller iHerb? Håll mig gärna uppdaterad när du fått produkten och hur bra den fungerar. Om denna produkt verkligen levererar vad den lovar, ja då finns det ingen anledning att köpa någon annan K2 MK-4 produkt. Ett bra sätt att märka ifall K2 MK-4 verkligen fungerar, är om tandsten försvinner efter några dagar.

Angående MK-7, så kör jag själv med denna produkt, billigaste MK-7 jag hittat hittills, och skall tydligen vara mer eller mindre helt i transform (cis skall man undvika när det kommer till K2):

Vitamin K2 MK 7 200mcg – 365 Vegetarian and Vegan Tablets (not capsules), One Year Supply of High Strength Vitamin K2 Menaquinon MK7 from Trans-isomer by Nu U Nutrition:
https://www.amazon.co.uk/Vitamin-200...dp/B06XSJFTXL/

Cirka 200 kr per burk.

Det finns ingen anledning att bara köra en version av K2; det optimala är att få i sig precis alla menakinoner, men eftersom bara MK-4 och MK-7 tillverkas kommersiellt så är det lika bra att köra med både MK-4 och MK-7. Försök ta dina MK-4 droppar med cirka 2 timmars mellanrum, medan MK-7 kan du ta allt på en gång.

29 dollar för en flaska.

https://www.healthnatura.com/product...-k2-1mg1oz.htm

Och tack för ditt som vanligt intressanta svar.
__________________
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2018-05-24 kl. 21:30.
Citera
2018-05-28, 22:20
  #6
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemlighetsSovaren
Om man googlar runt lite så kan man se att mk4 ger bra resultat, men hur är det med mk7? Vad är effektskillnaden mellan mk4 och mk7?

Ät lite fransk blå mögel ost från frigående kor i stället. Massor av K2 dessutom båda typerna. dessutom innehåller osten en massa andra näringsämnen. Du får mycket blåmögelost för 1000 spänn .
Citera
2018-06-03, 22:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Ät lite fransk blå mögel ost från frigående kor i stället. Massor av K2 dessutom båda typerna. dessutom innehåller osten en massa andra näringsämnen. Du får mycket blåmögelost för 1000 spänn .

Brie och Gouda är bäst vad jag fattat det som.
Citera
2018-06-04, 15:51
  #8
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Brie och Gouda är bäst vad jag fattat det som.

Blåmögels och grönmögelost är bättre efter som du utöver mk4 också får mk7 formen. Den ost du nämner är visserligen också lagrad men jag tror de mindre av den senare formen av K2 i den.

Japanerna har också ett livsmedel som består av fermenterade bönor även detta innehåller massor av K2 i mk7 formen. Vitaminet bildas under fermenteringsprocessen av mikroorganismen.
Citera
2018-06-07, 22:39
  #9
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
29 dollar för en flaska.

https://www.healthnatura.com/product...-k2-1mg1oz.htm

Och tack för ditt som vanligt intressanta svar.
Nja alltså, det här är ju bara 1 mg per droppe, och den ligger på ungefär halva priset av vad Thorne's variant kostar (också 1 mg per droppe), och den innehåller bara 100 droppar mer än Thorne, så visst, den är väl också prisvärd, men sett till bang for a buck faktorn, är det lika bra att köpa den för 129 dollar och få hela 10 mg per droppe och 650 droppar.

Problemet här är att detta låter lite för bra för att vara sant. Inte bara superhöga doser MK-4, utan även många droppar också, och som grädde på moset, transformen av MK-4? Det känns lite som lurendrejeri detta. Och sedan verkar den inte säljas på Amazon, iHerb osv heller, vilket inte direkt inger trovärdighet.

Men säg till när du har fått produkten, och om du får några bra resultat också. Glöm dock inte att högdosera med sinnessjuka doser av retinylpalmitat och D3 samtidigt som du droppar K2, annars är liksom K2 ganska meningslöst att bara köra det för sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback