Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-10-04, 19:00
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Tydligen har Nyheter i Västerbottens konkurrent Norrnytt kopierat insändare från gammelmedia rakt av.

http://www.journalisten.se/nyheter/i...av-anonym-sajt

Kanske därför sossen Kim Lundin är så snabb på att stänga ned sin sida.


Verkar vara lite mer stake i Nyheter i Västerbotten. Tror den sidan har lite framtid.


Vet inte om det är nån stake i Edward Riedl, men han är i alla fall ärlig. Skaffar utgivningvsbevis och allt. Skriver under eget namn, sätter rentav av på Internet ut sitt riktiga namn. Kim Lundin däremot, kunde nog inte tro att det han kopierade och inte angav källan till, inte ens brydde sig om att ange upphovsmannen till, och än mindre som sagt skrev sitt eget namn under, skulle komma tillbaka och bita honom i svansen. Han vidarebefordrade ju bara rätt åsikter. Då behöver man väl inte bry sig om sånt strunt som upphovsrätt, tänkte sossen Kim Lundin? Hade nån stulit från Kim Lundin, hade han däremot gått i taket, säkert som amen i körkan. Till och med i röda Västerbotten.

Angående västerbottenmoderaternas nyhetssajt så är den faktiskt inte särskilt spännande. Lite lagom Nya Moderaterna, inte mer. Bara ännu ett tillskott till den gigantiska mängden mainstreampolitiska megafoner, större eller mindre. Fulsidor som Avpixlat.info och Friatider.se och det de länkar till i form av alternativa artiklar och olika slags bloggar i det första fallet, är fortfarande mycket bättre på att vara motvalls. Och en riskdagsman som ser på sitt förtroendeuppdrag som en anställning, det är inte mycket värt anser jag. När partipiskan börjar vina, när den nymoderata kompanichefen med hela handen pekar på knappen som Edward Riedl förväntas trycka på, kommer lille Eddie att göra det. Lille Eddie kommer då att trycka på den anvisade knappen.

Vet inte om det märks, men jag har inte mycket till övers för den som böjer sig och gör det som bjuder en emot. Gör tvärtemot det man tycker. Gör tvärtemot det man vill. Oavsett vem det är. Som gör det med motiveringen vilken som helst, för att inte själv behöva utstå minsta motstånd, med motiveringen att man inte tycker om dålig stämning. För att man tänker på sin egen utkomst. Och Nyheter i Västerbotten är väl inte direkt revolutionerande i sin nyhetsrapportering. Kan väl rentav vara så att lille Eddie frågat om lov hos kompanichefen, innan han startade sin blogg.

I övrigt ska man aldrig tro det minsta ord av vad en politiker säger, stämmer det inte överens med vad politikern gör.
__________________
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-10-04 kl. 19:05. Anledning: rättstavning
Citera
2016-10-04, 22:24
  #50
Medlem
Kaitas avatar
Nato-fantasten Oksanen far ut i total bärsärk över M-bladet. Hävdar att det utgör ett hot mot rikets säkerhet
https://twitter.com/patrikoksanen/st...48434557915136

Hoppas Riedl står på sig. De galna utfallen handlar bara om revirbevakning från media, som med rätta känner sig pressade.
Citera
2016-10-18, 18:48
  #51
Medlem
I dag tidig kväll nämndes Edward Riedl i Sveriges Radios ekoutsändning. Det sas bland annat det sedan en tid varit debatt i Västerbotten om politiker som startar nyhetssajter utan att berätta att man är aktiv politiker. Riedl nämndes som sagt och så också hans kommentar om att lokal media i Västerbotten inte är oberoende/opolitisk och att viss media uppenbarligen bedriver en politisk agenda och att jounarlisters politiska åsikter borde utredas. Därefter nämndes Riedls senare något modifierade uttalande och sen fick jounarlistikprofessor (hi hi) Jens Strömbäck komma till tals och konstatera och slå fast, slutligen avgöra att, att även om jounarlister har politiska åsikter så har det ingen betydelse för hur de bedriver så kallad vetenskaplig jounarlistik (HA HA HA). Och därmed var den frågad utagerad vad anbelangar Sveriges Radio.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag väljer att skratta. Framförallt åt den jounarlistiska vetenskapen. Professor i jounarlistik? Hör ni hur komiskt det låter? Ungefär som att vara professor i pajasclowneri. I och för sig är just jag en sådan professor, men det är ju bara på skoj. Jounarlisterna är dödsallvarliga i sin galenskap. Och Sveriges Radio har väl med åren mest blivit ett sorgebarn att begråta. Eventuella skratt fastnar för det mesta i halsen. Och vidare är jag inte den som är lagd åt det tårögda hållet.

Inslaget finns så klart att lyssna på på Sveriges Radios hemsida men jag tror inte det behövs egentligen. Min redogörelse duger gott. Helt opolitisk och oberoende som den är.

I övrigt bör Riedl fortsätta sitt nyhetsförmedlande.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback