Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-03, 21:35
  #25
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Såna här anonyma coins är inget att lägga energi på, OM man vill ha avkastning av det som läggs in. Däremot att köpa droger eller andra tveksamma saker för. Det är bara en tidsfråga innan det kommer lagstiftning som kriminaliserar dessa.

lagstiftning mot cryptocurrency? tveksamt, då den är decentraliserad. Möjligtvis att den blir förbjuden i EU och/eller USA, men i resten av världen lär den inte bli förbjuden. Dessutom så ger det bra avkastning, jag ska snart köpa lite då jag vill vara med på tåget och sälja när en monero står i typ 120k kr.
Citera
2018-07-03, 23:05
  #26
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
lagstiftning mot cryptocurrency? tveksamt, då den är decentraliserad. Möjligtvis att den blir förbjuden i EU och/eller USA, men i resten av världen lär den inte bli förbjuden. Dessutom så ger det bra avkastning, jag ska snart köpa lite då jag vill vara med på tåget och sälja när en monero står i typ 120k kr.

Det kommer komma en global lagstiftning för crypto inom en snar framtid. När ni inte har någonstans att sälja av innehavet blir det lite jobbigt. Visst, chainen kommer rulla vidare, men att legitimt få ut sina pengar blir svårt. Hoppas ni puffar mycket.
Citera
2018-07-04, 11:06
  #27
Medlem
RixRoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Såna här anonyma coins är inget att lägga energi på, OM man vill ha avkastning av det som läggs in. Däremot att köpa droger eller andra tveksamma saker för. Det är bara en tidsfråga innan det kommer lagstiftning som kriminaliserar dessa.

Ok? Hur ska dom kunna göra dom olagliga? Visst, kanske blir olagligt att köpa dom via FIAT, men då öppnar bara någon anonym exchange som gör att du kan köpa det med någon annan kryptovaluta.
Citera
2018-07-24, 00:47
  #28
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Såna här anonyma coins är inget att lägga energi på, OM man vill ha avkastning av det som läggs in. Däremot att köpa droger eller andra tveksamma saker för. Det är bara en tidsfråga innan det kommer lagstiftning som kriminaliserar dessa.

Fast vem bryr sig om typ Monero blir olagligt? En vild men ändå legitim gissning är att det enbart används av kriminella och de bryr sig ju inte om lagen precis. Det är dessutom väldigt svårt att kontrollera handeln av dessa om det sker med kontanter eller andra (lagliga) kryptovalutor.
Citera
2018-07-28, 16:14
  #29
Medlem
Jag var med på zclassics månresa fram till bitcoin private forken. Bästa affären jag gjort i hela mitt liv även om jag inte hade förstånd att sälja på absoluta toppen.

Bitcoin private är en fork mellan Zclassic & Bitcoin.

Ser mörkt ut just nu men hoppas att btcp kan bli någonting i framtiden. Hyffsat stor community osv.
Citera
2018-07-28, 21:49
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Det har börjat lossna...
https://www.reddit.com/r/Monero/comm...es_gui_v01220/
Nu har det lossnat!
Fick dock skapa walleten i cli men det löste sig.
https://www.reddit.com/r/Monero/comm...port_released/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback