Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-23, 21:33
  #13
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Det är jag tänker är att; det alltid verkar finnas människor som tycker att vi är i ett förfall. Att vara konservativ måste vara problematiskt då man historiskt sätt lutar sig mot ett ganska svagt träd, tänker jag. Sverige känns som att det alltid har rört sig framåt genom århundradena. Visst har vi haft missväxt och emigrering, men på nåt sätt har vi alltid rört oss framåt. Och resten av världen verkar har gjort samma sak på nåt vänster.

Tror det har mycket att göra med vart man personligen tittar också.

Vi lever ju i en värld där vi får de nyheterna som vi själva eftersöker.
Citera
2016-09-23, 21:40
  #14
Medlem
Huruvida samhället är i förfall ligger i betraktarens öga. Jag jobbar inom vården och anser att den är i förfall men kommunpolitikerna som klubbar igenom besparingarna anser nog att det är en nödvändig förändring.

Jag anser att mitt bostadsområde är i förfall då skötsamma arbetande människor flyttar i förmån till skränande somaliska familjer, men detta är bara min personliga åsikt.

Allt ligger som sagt i betraktarens öga.
Citera
2016-09-24, 00:24
  #15
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Allt ligger som sagt i betraktarens öga.

Allt ligger som sagt i betraktarens öga.
Citera
2016-09-24, 00:40
  #16
Medlem
Sönderfallet/entropin syns tydligast från motsatsen.
Är det du som reser dig eller världen som faller?
Tänk på det ni.
Och om så är fallet, vart är du?

Jag är guld för gröna skogar.
Jag ugglar anor i mossen.

Och bara så du vet.
Du har aldrig brytt dig om mig.
__________________
Senast redigerad av ivanivan 2016-09-24 kl. 00:44.
Citera
2016-09-24, 01:09
  #17
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Sönderfallet/entropin syns tydligast från motsatsen.
Är det du som reser dig eller världen som faller?
Tänk på det ni.
Och om så är fallet, vart är du?

Jag är guld för gröna skogar.
Jag ugglar anor i mossen.

Och bara så du vet.
Du har aldrig brytt dig om mig.

Poesi.
__________________
Senast redigerad av BeeGeesnose 2016-09-24 kl. 01:12.
Citera
2016-10-14, 14:34
  #18
Medlem
Hela världen befinner sig i förändring. Det inkluderar Sverige. Globalt kan vi se att dessa förändringar är mycket positiva. Sverige är inget isolerat land med en mur runt det, alltså påverkas vi av de förändringar som sker i världen p.s.s. påverkar Sverige världen eftersom vi är en integrerad del av den.

Jag tycker kanske att vi fäster allt för stor betydelse för vad dessa förändringar innebär kortsiktigt för Sverige. Lyft blicken och skåda en värld i förändring.

Det som jag tror är den nästa stora omvälvningen för det svenska samhället är när regering och riksbanken inser att ett inflationsmål om 2% är en omöjlighet, ett rimligt mål är kanske 0-0,5% inflation. Det kommer helt förändra lönebildning i Sverige (och för den delen västvärlden) och kommer dessutom påverka vinstutdelning i företag samt bli ett hårt slag mot aktiemarknaden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback