Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-07-29, 18:26
  #97
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Men vad tjänar de sina pengar på? Det måste finnas någon i organisationen som verkligen jobbar.

Säljarna står nog för en välbehövlig insats. Till stöd kan de lita på löneavdelningen, städarna, inköparna och så. Alla funktioner behövs men jag känner igen den omfattande ineffektiviteten. Det går att skrära friskt i storföretag.
Citera
2017-07-31, 11:03
  #98
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Säljarna står nog för en välbehövlig insats. Till stöd kan de lita på löneavdelningen, städarna, inköparna och så. Alla funktioner behövs men jag känner igen den omfattande ineffektiviteten. Det går att skrära friskt i storföretag.
Det var ett gammalt inlägg du hittade att svara på.

Nu vet jag inte riktigt om du är ironisk eller hur du menar... Säljare är givetvis viktiga, men de måste ha nånting att sälja. Om det enda företaget producerar är interna rutiner och mötesprotokoll så hjälper det inte hur duktiga säljarna är. De övriga grupperna du räknar upp är typiskt sådana som man räknar som utgifter.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback