Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-21, 22:47
  #1
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Hej, har en liten fråga för alla fitnessutövare här på fb, eller självutnämnda proffs.
Har fått för mig om att jag verkligen vill ha en förändrning med min kropp på ca 3 veckor som jag har på mig.
Min pojkvän kommer hem från en affärsresa i Florida om dryga 3 veckor och såklart vill jag look my best, inte endast för hans skull utan för min egen.

Tror ni att jag kommer se synliga resultat på 3 veckor av strikt träning och ett kaloriunderskott på ca 400-500 kcal/dag 5 eller 6 av 7 dagar i veckan?
Då tänker jag stryketräning och konditionsträning, uppdelade i två pass /dag i mån av vad jag hinner.
Som säkert förstått vill jag att det ska synas att jag tappat lite hull, (kanske ligger på 10 kg mer än vad jag borde väga nu såhär efter sommaren och skit, alkohol och mycket grillad mat i överflöd). Vikten ligger jämt fördelat över hela kroppen så det har inte samlat sig på något specifikt ställe.

Samt, mycket jag har kan jag tänka mig är påsamlad vätska, vad bör jag undvika i min kost för att bli av med överflödig vätska? Undvika massa salt vet jag, men hur mycket salt går bra att inta?

Hoppas verkligen på lite hjälp
Citera
2016-09-21, 22:51
  #2
Medlem
-4/500 om dagen i 3 veckor = 1.5 kg.

Det spelar ju roll om du väger 50/60/70 eller 110 om man säger så. Jag skulle rekomendera dig att lägga dig kalorimässigt på ditt BMR. Om du planerar att träna/jobba samtidigt kommer du förmodligen kunna gå back nära betydligt mer än 500kcals per dag= fler kilo. På 3 veckor skulle du nog kunna tappa omkring 3kilo eller mer, om du är beredd att slita.

Men startvikt hade ju varit intressant.
Citera
2016-09-21, 22:56
  #3
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
-4/500 om dagen i 3 veckor = 1.5 kg.

Det spelar ju roll om du väger 50/60/70 eller 110 om man säger så. Jag skulle rekomendera dig att lägga dig kalorimässigt på ditt BMR. Om du planerar att träna/jobba samtidigt kommer du förmodligen kunna gå back nära betydligt mer än 500kcals per dag= fler kilo. På 3 veckor skulle du nog kunna tappa omkring 3kilo eller mer, om du är beredd att slita.

Men startvikt hade ju varit intressant.

Jag kan slita jag är absolut beredd, något jag vet dock är att jag kommer behöva en ätardag i veckan för att psyket ska palla.. Men trotts en ätardag kanske jag kan komma ner på -3 kg?

Startvikt ligger just nu på 72 ca, en längd på ca 163, mycket muskler men lagt på mig endel fett.
Citera
2016-09-21, 23:04
  #4
Medlem
Du kan gå ner 3 kilo utan problem om du har ett någorlunda fysiskt arbete och tränar. Jag vet inte hur pass synligt det blir men det är ju en början?

http://www.calculator.net/bmr-calcul...ter=180&ckg=60

Så länge ätardagen inte innebär att trycka en pizza och jordgubbstårta till efterrätt så ska det väll gå bra. Men om du vill gå ner för din egen skull, skulle jag låta det ta ett par månader. Ligga på stadiga minus 500 per dag i 3 månader= 6 kilo.

Att ligga på sitt BMR är jobbigt:/
Citera
2016-09-21, 23:04
  #5
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Någon annan som sitter med tips
Citera
2016-09-21, 23:09
  #6
Medlem
Applequeen-mss avatar
Ja jag tror du kan se resultat
Citera
2016-09-21, 23:21
  #7
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Du kan gå ner 3 kilo utan problem om du har ett någorlunda fysiskt arbete och tränar. Jag vet inte hur pass synligt det blir men det är ju en början?

http://www.calculator.net/bmr-calcul...ter=180&ckg=60

Så länge ätardagen inte innebär att trycka en pizza och jordgubbstårta till efterrätt så ska det väll gå bra. Men om du vill gå ner för din egen skull, skulle jag låta det ta ett par månader. Ligga på stadiga minus 500 per dag i 3 månader= 6 kilo.

Att ligga på sitt BMR är jobbigt:/

Jag tränar på 5 dagar i veckan och jobbet är att röra sig hela tiden... självklart vill jag inte bara dra ner på kalorierna i 3 veckor och sen slänga i mig mat igen, jag fortsätter ju även efter killen kommer hem men tyckte det kan vara kul att visa lite suprise.. Vilket också kommer leda till mer självsäkerhet i sängen.

Jag tror inte jag klarar att ligga på exakt BMR, skulle bli typ 1500 kcal. Fett lite.. Men att bli av med 6 kg skulle vara riktigt kul att se.

Förövrigt är jag tjej om de spelar någon roll
Citera
2016-09-25, 21:38
  #8
Medlem
ambivallenss avatar
På 3 veckor ser jag ganska stor skillnad, dock kör jag på 1000 kcal underskott och är kille.
Citera
2016-09-25, 22:31
  #9
Medlem
Det bästa du kan göra om du vill gå ner i vikt snabbt är att svälta. Du kommer att vara trött, din prestationsförmåga kommer att försämras, dessutom håller det inte i längden, men om du vill gå ner i vikt väldigt snabbt så får du vara redo att lida. Det bästa hade självklart varit att sikta på något mer hälsosamt och långsiktigt, annars blir du väl knubbig tillslut ändå. Periodisk fasta funkar galant om du inte orkar svälta hela tiden. Ät som vanligt i ca. 8 timmar och fasta i 16 timmar.
Citera
2016-09-25, 22:53
  #10
Medlem
Killer-queens avatar
Tre veckor kan man ibland se resultat om man jämför före-efter bild, men det är ganska subtila förändringar på så kort tid. 3-4kg kan du väl tappa och bli lite tajtare med en bra diet. För en riktigt förändring behövs runt 8-12 veckor, och ganska ofta mer än så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback