Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-04, 18:08
  #25
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Jag vet att Libanon inte har råd. Därför förespråkar jag att vi ska bidra ekonomiskt. Det är du som anser vi ej ska bidra.

2,7 miljoner flyktingar i förhållande till Turkiets folkmängd är dessutom betydligt mindre än alla utrikes födda som i Sverige livnär sig på skattefinansierad välfärd (vilket kostar betydligt mer än vad Turkiet lägger per flykting).

2,7 miljoner flyktingar är inte få. Hehe, nu har det slagit slint för dig. Dessutom har Turkiet redan sina interna problem.
Citera
2016-10-04, 18:17
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Jag vet inte vad som inte går in i det du har mellan dina två öron. Gång på gång på gång har jag gjort klart för dig att det är inte så enkelt att bara gå in. Om Sverige skulle göra det så har självklart Libanon saker som de vill markera. Det är Libanons territorium, inte Sveriges! Är du helt bakom flötet?

Och gång på gång har jag sagt att Libanon inte behöver ta emot hjälp om de inte vill.

Citat:
Ursprungligen postat av asamera
2,7 miljoner flyktingar är inte få. Hehe, nu har det slagit slint för dig. Dessutom har Turkiet redan sina interna problem.

Jo, i förhållande till Turkiets folkmängd. Vi har betydligt fler invandrare per capita än vad Turkiet har.
Citera
2016-10-04, 18:31
  #27
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Och gång på gång har jag sagt att Libanon inte behöver ta emot hjälp om de inte vill.



Jo, i förhållande till Turkiets folkmängd. Vi har betydligt fler invandrare per capita än vad Turkiet har.

Citat:
Och gång på gång har jag sagt att Libanon inte behöver ta emot hjälp om de inte vill.

Hjälp är nyanserad. Den är inte fri från en inneboende agenda. Läs det jag skriver. Det är inte Sverige som ska avgöra vilken hjälp de ska få. Du ser det alldeles för svart eller vitt. Om hjälp ska komma...fråga då Libanon som vet själv vad deras behov är och agera då utifrån de behoven. Sverige ska ge f-n i att försöka sprida Sveriges värderingar kopplat till t ex kvinnors rättigheter etc. Sverige ska inte vara där och peta i deras angelägenheter. Det är Libanons territoriella mark.

Citat:
Jo, i förhållande till Turkiets folkmängd. Vi har betydligt fler invandrare per capita än vad Turkiet har.

Du läser bara det du vill läsa. Jag skrev att Turkiet brottas redan med deras interna problem. Dessutom finns det givetvis andra immigranter i Turkiet och inte bara de 2,7 miljonerna.
Citera
2016-10-04, 20:42
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Hjälp är nyanserad. Den är inte fri från en inneboende agenda. Läs det jag skriver. Det är inte Sverige som ska avgöra vilken hjälp de ska få. Du ser det alldeles för svart eller vitt. Om hjälp ska komma...fråga då Libanon som vet själv vad deras behov är och agera då utifrån de behoven. Sverige ska ge f-n i att försöka sprida Sveriges värderingar kopplat till t ex kvinnors rättigheter etc. Sverige ska inte vara där och peta i deras angelägenheter. Det är Libanons territoriella mark.

Var har jag påstått att Sverige borde sprida feministiska värderingar i Libanon?

Citat:
Du läser bara det du vill läsa. Jag skrev att Turkiet brottas redan med deras interna problem. Dessutom finns det givetvis andra immigranter i Turkiet och inte bara de 2,7 miljonerna.

Turkiet har betydligt färre immigranter per capita jämfört med Sverige.
Citera
2016-10-04, 21:58
  #29
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Var har jag påstått att Sverige borde sprida feministiska värderingar i Libanon?



Turkiet har betydligt färre immigranter per capita jämfört med Sverige.

Citat:
Var har jag påstått att Sverige borde sprida feministiska värderingar i Libanon?

Du påstår inte. Det är givet, eftersom vi har feminister vid makten i Sverige. Vi har dessutom en utrikespolitik som är feministisk. Tror du på fullaste allvar att andra länder ställer sig upp och jublar över det, eller vad är det frågan om? Vi har vår egen inneboende agenda, fatta!

Citat:
Turkiet har betydligt färre immigranter per capita jämfört med Sverige.

Om du ska komma med ett sådant påstående, då behöver du källor. Hur tror du jag ska kunna ta dig på allvar om du inte har källor som backar upp det du säger?
__________________
Senast redigerad av asamera 2016-10-04 kl. 22:21.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback