Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-21, 13:44
  #13
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Precis inhandlat och installerat genom att följa instruktionerna. Men när jag sedan går in på webkameran kommer felmeddelande: Launcher_Main.exe har slutat att fungera och allt stängs ner.

Hur fixar jag detta? Behöver webkameran till nästa vecka så nu får jag panik!

(och är jag helt lost i val av vart posta tråd får den gärna flyttas dit av någon som är mer insatt i datorer/teknikprylar)

Jag har samma problem.

Känd bugg som kom efter Win 10 Anniversary update. Logitech och Microsoft jobbar med att ta fram en lösning.

Du kan använda tex VLC så länge som capture device. Det fungerar också tex i Skype.

https://community.logitech.com/s/que...100005JMfA8CAL

Citat:
We have discovered that this is linked to a change Microsoft made in the Windows 10 Anniversary Edition where support of compressed MJPG and H.264 streams for webcams was dropped.

Microsoft is working on an update to address the issue, but at this time we do not have an estimate for when it will be available. We will provide updates on this forum page as we learn more:

PS. De olika fulfixar du fått länkade fungerar troligtvis inte då de är fixar till en annan gammal bugg. Anniversary update buggen har ju nyligen tillkommit.
__________________
Senast redigerad av FuckPF 2016-09-21 kl. 13:51.
Citera
2016-09-21, 13:47
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Har försökt men hittar inte vart avinstallera..men ska leta igen.


Windowstangen och R-tangenten klistra in denna text appwiz.cpl
Citera
2016-09-21, 14:06
  #15
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Jag har samma problem.

Känd bugg som kom efter Win 10 Anniversary update. Logitech och Microsoft jobbar med att ta fram en lösning.

Du kan använda tex VLC så länge som capture device. Det fungerar också tex i Skype.

https://community.logitech.com/s/que...100005JMfA8CAL



PS. De olika fulfixar du fått länkade fungerar troligtvis inte då de är fixar till en annan gammal bugg. Anniversary update buggen har ju nyligen tillkommit.

Vad är VLC och Skype har jag aldrig använt. Behöver webkamera för redovisning distans genom skolan! Då funkar väl inte det där VLC eftersom den kamera jag har inte fungerar. Vet man när detta fel kommer att vara fixat? Annars lär jag höra runt om att få låna kamera av någon innan tisdag. GNU vad drygt!
Citera
2016-09-21, 14:06
  #16
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Windowstangen och R-tangenten klistra in denna text appwiz.cpl

Tack så mycket för hjälpen =)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback