Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-09-22, 18:49
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsaK
Jag är uppvuxen i området och vad gäller mopeder så tror jag att det är en överhängande risk att detta faktiskt gäller svenskar.

Vi var rätt snabba på att sjasa bort fölk från vårby, skhlm, hagsätra etc så tror mer på att det är boendes i segeltorp/snättringe/stuvsta alternativt älvsjö eller huddinge som är i farten (alla nämnda områden mer eller mindre svenska områden).

Just moped o moppegäng har alltid varit stort i snättringe och segeltorp så jag satsar min peng på uttråkade svenska ungdomar som ville uträtta hyss.

Jobbar en del i Huddinge och ser dagligen folk som kommer från Stuvsta utan hjälm på mopeder. Luktar stulna deluxe.

Hoppas tjejen mår bra trots omständigheterna.
Citera
2016-09-22, 18:59
  #62
Medlem
pestloppans avatar
Ytterligare en påstådd händelse som verkar sakna vittnen. False flag, igen? Det är ju inte precis första gången, i så fall...
Citera
2016-09-23, 06:52
  #63
Avstängd
Tror landet behöver krig,
Citera
2016-09-24, 03:08
  #64
Medlem
oldZekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Finns här på forumet i gore. Rätt utdragen metod för att ta någons liv om stenarna inte direkt träffar ansiktet.

tack....tror jag
Citera
2016-09-25, 20:47
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ytterligare en påstådd händelse som verkar sakna vittnen. False flag, igen? Det är ju inte precis första gången, i så fall...

Det är ju svergiesradio som rapporterar, vänd dig till polisen om du fortfarande tvivlar, tetiga svenne tönt.
Citera
2016-09-25, 22:22
  #66
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Det är ju svergiesradio som rapporterar, vänd dig till polisen om du fortfarande tvivlar, tetiga svenne tönt.

Bara för att Sveriges Radio rapporterar så måste det väl inte ha hänt något. Eller hur? TV och tidningar rapporterar ju vad som kommit in till polisen. Vissa händelser har hänt, vissa har inte hänt. Vissa händelser har troligen hänt, men utredningen läggs ner eftersom det saknas spaningsuppslag.Etc, etc.
Citera
2016-09-25, 22:29
  #67
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Du menar att det inte är mopedavstånd från mindre välstående områden i bk?

Detta är klassiskt Hisbahbetéende. Stening av flicka som är ute själv, spontan attack, stening, mopedister, maskerade.

Det är moppeavstånd från både Tumba och mest troligt Flemingsberg och Visätra.
Alla tre är berikade områden.

Flemingsberg och Visätra är inte många hundra meter från Tullinge.
Båda dessa områden har rätt stora problem med svartskallar trots att Polisen har stor station, stort häkte och även stor domstol finns på platsen, man tycker Polisen borde krossa lössen där men icke.
Som vanligt är de mer intresserade av att dansa i ballerinaklänning än att ta ut buset i skogen och låta de smaka ordentligt med batong.

Visätra och Flemingsberg har ju haft mycket stenkastning och bilbränningar, ett tag var det även så illa så såna här korandjur attackerade brevbärare så de fick alla hämta sin post på postkontoret.
__________________
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2016-09-25 kl. 22:37.
Citera
2016-09-27, 15:51
  #68
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Gott att du var med så långt i alla fall. Det handlar bland annat om dogmen om allas lika värde.

Det andra stycket kan du läsa och dra paralleller till ett resonemang om det varit skinheads med de klassiska attributen. Jag hävdar inte att det skulle göra attacken legitim men att det mycket väl skulle kunns motivera våldsanvändare.

1. Det finns ingen logik i att invandrargäng skulle hata vänstertjejer.

2. Problemet är invandrargäng som kastar sten på vita.
Citera
2016-09-28, 09:11
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Bara för att Sveriges Radio rapporterar så måste det väl inte ha hänt något. Eller hur? TV och tidningar rapporterar ju vad som kommit in till polisen. Vissa händelser har hänt, vissa har inte hänt. Vissa händelser har troligen hänt, men utredningen läggs ner eftersom det saknas spaningsuppslag.Etc, etc.

Herregud vilken skepsis...

Nej förvisso men som du vet passerar de flesta nyheter ett flöde av reportrar och informatörer. Polisens egna informatör Albin Näverberg stärker påståendet av hennes skada.

Har svårt att tro att hon skulle dikta ihop allt på den nivån, vad skulle hennes motiv vara?
Citera
2016-09-28, 17:48
  #70
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Herregud vilken skepsis...

Nej förvisso men som du vet passerar de flesta nyheter ett flöde av reportrar och informatörer. Polisens egna informatör Albin Näverberg stärker påståendet av hennes skada.

Har svårt att tro att hon skulle dikta ihop allt på den nivån, vad skulle hennes motiv vara?

Ja, jag är i grunden skeptisk till det mesta som rapporteras. Det är min (och alla andras) förbannade skyldighet att förhålla sig skeptisk!

Hennes möjliga motiv? Tja, det finns en del att välja på: En längtan efter uppmärksamhet, att försöka sätta dit någon man inte gillar, att på eget eller någon annans bevåg peka ut ett gäng verkliga eller påhittade blattar. (Bara för att de är blattar). Etc, etc.

Och vet verkligen herr Näverberg (ständigt denne Näverberg...) verkligen att hennes skada uppkommit genom att ett moppegäng har kastat sten på henne?!
Citera
2016-09-29, 14:16
  #71
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Det verkar som om flera debattörer anser det extra allvarligt och vidrigt att offret var en "tjej". Man upplyser om att man kastar f-n inte sten på tjejer.

Varför skulle det vara värre än att kasta sten på en kille? Låt oss säga att det var en ung grabb på väg till en nyfunnen kompis för att spela Xbox. Någons son som för första gången fått en vän som han vågar sig iväg till och ska senare bli hämtad av mamma med bil.

Vet man något om offret mer än ålder och kön? Det finns ju många unga kvinnor som idag sympatiserar med Zara Larsson och äldre radikala feminister. Dessa bär ofta en rad yttre attribut. Kan det ha varit en sådan "tjej"?


Det är lika vidrigt om offret är en kille eller tjej, barn som vuxen eller hund eller katt.

Men jag uppfattade händelsen som att den var riktad just åt en tjej, en kvinna på grund av att hon hade mage att vistas utomhus. Killar/män har ju inte de strikta sociala och religiösa krav på sig när det gäller klädsel och att röra sig fritt som kvinnor har.
Citera
2016-09-30, 17:00
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ja, jag är i grunden skeptisk till det mesta som rapporteras. Det är min (och alla andras) förbannade skyldighet att förhålla sig skeptisk!

Hennes möjliga motiv? Tja, det finns en del att välja på: En längtan efter uppmärksamhet, att försöka sätta dit någon man inte gillar, att på eget eller någon annans bevåg peka ut ett gäng verkliga eller påhittade blattar. (Bara för att de är blattar). Etc, etc.

Och vet verkligen herr Näverberg (ständigt denne Näverberg...) verkligen att hennes skada uppkommit genom att ett moppegäng har kastat sten på henne?!

Phahaha!
Långsökt är bara förnamnet på dig grabben.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback