Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-21, 00:06
  #1
Medlem
Jobbat i byggbranschen. En gång så slipade jag ner rostiga stålbalkar, stålbalkarna var klädda med brandskyddsfärg och primer. Jag gjrode detta med en vinkelslip, slet ner hela borstbladet, detta var i ett väldigt oventilerat källarrum.
Jag blev definitivt lite omtöcknad och tyckte mig bli trött ett tag efteråt, det var en väldigt stressig period så jag skyllde på detta.
Kan jag ha blivit kronisk förgiftad detta då jag tycker mig ha konstiga kroppsliga symptom som smyger och blir värre och värre. Jag tänker Flamskyddsmedel och eventuell bildning av dioxiner vid slipningen? Inte har man tungmetaller i brandskyddsfärg ch primer även om det är kinesprimer.
Det blev riktigt rökigt av slipningen.
Kan denna akuta förgiftning lett till kronisk förgiftning?
Citera
2016-09-21, 00:14
  #2
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_ros
Jobbat i byggbranschen. En gång så slipade jag ner rostiga stålbalkar, stålbalkarna var klädda med brandskyddsfärg och primer. Jag gjrode detta med en vinkelslip, slet ner hela borstbladet, detta var i ett väldigt oventilerat källarrum.
Jag blev definitivt lite omtöcknad och tyckte mig bli trött ett tag efteråt, det var en väldigt stressig period så jag skyllde på detta.
Kan jag ha blivit kronisk förgiftad detta då jag tycker mig ha konstiga kroppsliga symptom som smyger och blir värre och värre. Jag tänker Flamskyddsmedel och eventuell bildning av dioxiner vid slipningen? Inte har man tungmetaller i brandskyddsfärg ch primer även om det är kinesprimer.
Det blev riktigt rökigt av slipningen.
Kan denna akuta förgiftning lett till kronisk förgiftning?


Kontakta företagshälsovården/vårdcentralen för toxicitetsprov.
Citera
2016-09-21, 00:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Kontakta företagshälsovården/vårdcentralen för toxicitetsprov.

Detta skedde för över ett år sen. Jag mår fortfarnade inte bra. Vårdcentralen har skyllt på stressen.
Ska jag trycka på detta eller? Jag berättade det i förbifarten och jag blev jävligt stressad av att inte klara allt som jag brukade göra...
Citera
2016-09-21, 10:39
  #4
Medlem
Vad upplever du att du har för symtom?
Citera
2016-09-21, 11:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Vad upplever du att du har för symtom?

jag har haft mycket håravfall, stickningar i fötter började för ett halvår sen och har börjat lite i händer nu med. till viss del trötthet, men det har blivit lite bättre.
Citera
2017-06-24, 00:45
  #6
Medlem
tovebs avatar
Hej, jag är ny här och vet inte hur man startar ett inlägg?
Vet ni hur man vet om man är förgiftad?
Jag får svåra smärtor av att äta.
Ligger och gallskriker i en halvtimme. Det känns som om jag ska dö.
Är öm i magen flera timmar efteråt.
Men aldrig när jag äter ute på restaurang. Eller när någon vän bjuder.
Eller något jag lagat själv.
Bara när maken lagar mat, eller något han varit nära. När jag har ont kan han ligga och hålla mig i handen.
Men han ringer inte efter ambulans, eller följer med mig till vårdcentralen och förklarar hur allvarliga mina smärtor är.
När jag går till vårdcentralen och säger att jag får ont i magen vid matintag, säger dom att "det kan man ju ha". Men idag spelade jag in mitt skrik. Ska spela upp det för dom nästa gång jag går dit. Om det finns kvar på inspelaren.
Just nu har jag jätteont i magen, och maken sover.
Kan det vara så att han förgiftar mig?
Idag kändes det verkligen så. Höll nästan på att fråga honom. Men det kändes inte som rätt tillfälle, när jag mådde som värst.
Har konstiga fjällande hudutslag på hela överkroppen, och mörk urin.
Pga jag är sjuk är jag väldigt beroende av honom. Jag var inte så sjuk innan jag träffade honom.
__________________
Senast redigerad av toveb 2017-06-24 kl. 01:16.
Citera
2017-06-24, 06:54
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_ros
jag har haft mycket håravfall, stickningar i fötter började för ett halvår sen och har börjat lite i händer nu med. till viss del trötthet, men det har blivit lite bättre.
B12 brist kan förklara samtliga symtom du tar upp och det kan komma sakta under lång tid, det bästa är att du går till läkare och får det kollat med enkelt blodprov ett sämre alternativ är att prova b12 tillskott som även innehåller folsyra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback