Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-23, 15:18
  #37
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emret
http://unvis.it/ekuriren.se/nyheter/...ingen-avskrivs
Kanske var ljusterapi som utlöste branden då?
Ja eller så var det självantändning som många bilar även brukar drabbats av i Eskilstuna.
Citera
2016-09-26, 17:22
  #38
Medlem
VolvoF12s avatar
Vederbörande som brann inne kom vid minst två tillfällen berusad till jobbet på Åbackens äldreboende som ligger precis bredvid brandplatsen.
Hon jobbade natt och en alkoholmätare sattes upp och väktare skulle tillkallas om det blåstes positivt.
Alltså ennu en i statistiken angående alkoholister som omkommer i brand.
Citera
2016-09-27, 18:59
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Vederbörande som brann inne kom vid minst två tillfällen berusad till jobbet på Åbackens äldreboende som ligger precis bredvid brandplatsen.
Hon jobbade natt och en alkoholmätare sattes upp och väktare skulle tillkallas om det blåstes positivt.
Alltså ennu en i statistiken angående alkoholister som omkommer i brand.

Vad har du för källa på det här..?
Citera
2016-09-27, 19:49
  #40
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Vad har du för källa på det här..?
Lossade för någon dag sedan och snackade med anställda på boendet.
Säker källa, redan fått argt pm från anhörig eller kompis.
Skiter i det sanningen ska fram.
Citera
2016-09-27, 20:13
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Lossade för någon dag sedan och snackade med anställda på boendet.
Säker källa, redan fått argt pm från anhörig eller kompis.
Skiter i det sanningen ska fram.

"Sanningen ska fram"... Varför? Så det inte gör något att en oskyldig kvinna brinner inne i en lägenhet?
Citera
2016-09-27, 20:17
  #42
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
"Sanningen ska fram"... Varför? Så det inte gör något att en oskyldig kvinna brinner inne i en lägenhet?
Dessa båda personer har en historik och troligen gick ett fyllebråk överstyr. Svårt att se någon oskyldig i historien.
Citera
2016-09-27, 20:21
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Dessa båda personer har en historik och troligen gick ett fyllebråk överstyr. Svårt att se någon oskyldig i historien.
Ser absolut inget syfte med att göra det, men om det känns bra för dig så absolut.
Citera
2016-09-29, 12:56
  #44
Medlem
neuron-drones avatar
Tyvärr är man rätt utsatt i en miljö där det förekommer alkohol och/eller droger. Både vad gäller olyckor och våld som kan leda till död. Vissa människor är ju hur trevliga som helst nyktra och blir vansinniga på fyllan. Jag har bott med sådana människor runt mig eftersom det var det vanliga klientelet i mitt område innan invandrarna flyttade in. Det hände väldigt mycket skit, många misshandelsfall.

Jag är en av de sista WT som bor kvar. Svenskar och finnar som fortfarande bor kvar i dessa områden, man kan nästan förutsätta att de har problem. Själv har jag inga missbruksproblem men är låginkomsttagare och ganska ovettig i skallen pga ADD.
Citera
2016-09-29, 22:57
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tyvärr är man rätt utsatt i en miljö där det förekommer alkohol och/eller droger. Både vad gäller olyckor och våld som kan leda till död. Vissa människor är ju hur trevliga som helst nyktra och blir vansinniga på fyllan. Jag har bott med sådana människor runt mig eftersom det var det vanliga klientelet i mitt område innan invandrarna flyttade in. Det hände väldigt mycket skit, många misshandelsfall.

Jag är en av de sista WT som bor kvar. Svenskar och finnar som fortfarande bor kvar i dessa områden, man kan nästan förutsätta att de har problem. Själv har jag inga missbruksproblem men är låginkomsttagare och ganska ovettig i skallen pga ADD.
Absolut kan man ta upp att ett missbruk är inblandad i bilden men att på något sätt försöka få det faktumet att "förklara" eller göra det okej att en kvinna dog är inte OK enligt mig. Bara för man lider av sjukdomen alkoholism och ev. fastnat i ett destruktivt förhållande är man inte mer värd att mista livet än en annan.
Citera
2016-09-30, 00:45
  #46
Medlem
neuron-drones avatar
Självklart var det inte OK.
Citera
2016-10-03, 22:43
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Dessa båda personer har en historik och troligen gick ett fyllebråk överstyr. Svårt att se någon oskyldig i historien.

Den som inte bär ngn synd eller gjort ngt fel kan kasta den första stenen... helt sjukt att inte se ngn oskyldig i historien... vilken fin människosyn
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback